«علی بابا» وام دو میلیارد دلاری می‌دهد
کد خبر: ۱۷۰۵۲۵
تاریخ انتشار: 2020 February 10    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
«گروه علی بابا» کمپانی تجارت الکترونیک چینی، به شرکت‌های خسارت‌دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا، بیش از دو میلیارد دلار وام می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «گروه علی بابا» کمپانی تجارت الکترونیک چین امروز دوشنبه اعلام کرد به شرکت‌های خسارت دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا معادل ۲.۸۶ میلیارد دلار وام می‌دهد.

در بیانیه‌ای که امروز در پایگاه رسمی گروه تجاری علی بابا منتشر شده، آمده است که این شرکت از طریق «مای بانک» متعلق به شرکت «آنت فایننشال» که هر دو از زیرمجموعه‌های گروه علی بابا هستند، پیشنهاد ارائه وام به ارزش ۲۰ میلیارد یوآن چین (معادل ۲ دومیلیارد و هشتصد و شصت میلیون دلار) به شرکت‌هایی در چین که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفتند، داده است.

به نوشته رویترز، ۱۰ میلیارد یوآن از این مبلغ به شرکت‌هایی که در استان «هوبئی» چین، مرکز شیوع کرونا بوده اند، تعلق خواهد گرفت. این شرکت پیشنهاد داده که این وام‌ها به مدت یکساله باشد و برای سه ماه نخست آن، سود صفر درصد و برای نه ماه بعدی، ۲۰ درصد تخفیف در سود لحاظ شود.

در این بیانیه همچنین آمده که دیگر شرکت‌های حاضر در سراسر چین می‌توانند از مزایای ۱۰ میلیارد یوآن دیگر استفاده کرده و از تخفیف ۲۰ درصدی نرخ سود برخوردار شوند.

پس از شیوع ویروس مرگبار کرونا که باعث جان باختن بیش از ۹۰۰ نفر در جهان شد که اکثرا چینی بودند، بسیاری از کارگر‌ها امروز دوشنبه به محل کار خود بازگشتند. در پی شیوع ویروس کرونا، چین از بانک‌های این کشور خواسته تا نرخ سود را کاهش دهند و پرداخت وام را به شرکت‌هایی که بر اثر شیوع کرونا متضرر شدند، گسترش دهند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار