کلاهبردار وام‌های فوری در تهران بازداشت شد
کد خبر: ۱۷۰۳۱۲
تاریخ انتشار: 2020 February 08    -    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی کلاهبردار خبر داد و گفت: متهم به بهانه پرداخت وام های فوری و کم بهره از شهروندان کلاهبرداری می کرد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی کلاهبردار خبر داد و گفت: متهم به بهانه پرداخت وام های فوری و کم بهره از شهروندان کلاهبرداری می کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت سرهنگ محسن معظمی گودرزی روز شنبه گفت: شهریور ماه امسال پرونده‌ای با عنوان کلاهبرداری از بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای ناحیه پنج تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی با حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: اوایل شهریور ماه از طریق سایت های تبلیغاتی با شرکتی آشنا شدم که با سپرده کم، وام های کم‌بهره پرداخت می کرد؛ با شرکت تماس گرفتم و اعلام کردند ابتدا مبلغ ۸۰ هزار تومان برای پذیرش اولیه واریز کنم.

وی ادامه داد: دو روز پس از واریز وجه با دعوت آنان به دفتر رفتم و شخصی که خود را مدیرعامل شرکت معرفی کرد گفت باید ۲۰ روز مبلغ ۱۵ میلیون تومان به عنوان سپرده نزد شرکت بگذارم و پس از اینکه مبلغ را واریز کردم شرکت دیگر جواب تماس های من را نداد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت افزود: با بررسی سوابق شرکت مذکور مشخص شد که این شرکت فاقد مجوز قانونی از بانک مرکزی است و بررسی سوابق مدیر شرکت نشان داد وی پیش‌تر به جرم کلاهبرداری دستگیر شده و حدود دو سال پیش مدتی در زندان بوده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با قوت گرفتن فرضیه کلاهبرداری، شاکیان جدیدی از دادسرای ناحیه پنج به پایگاه دوم مراجعه کردند، اظهار داشت: کارآگاهان با هماهنگی قضائی به دفتر شرکت مراجعه ولی با درب بسته مواجه شدند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت ابراز داشت: مخفیگاه مدیر عامل شرکت شناسایی و کارآگاهان موفق شدند وی را در بهمن ماه در محدوده میدان صادقیه دستگیر و با دستور قضائی دفتر شرکت را مورد بازرسی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰ فقره پرونده مشابه در دفتر متهم کشف شد، گفت: در بررسی اوراق متقاضیان وام مشخص شد که متهمان به صورت ماهرنه‌ای از متقاضیان دریافت وام، رضایت محضری اخذ تا شهروندان از طرح شکایت علیه شرکت به نتیجه ای نرسند.

گودرزی تصریح کرد: متهم پس از حضور در پایگاه به جرم کلاهبرداری اعتراف و اظهار داشت: دو سال است که به شیوه پرداخت وام فوری و کم‌بهره و تبلیغات گسترده در فضای مجازی به این بهانه از متقاضیان مبالغی بین ۸ تا ۲۰ میلیون تومان دریافت می کردم و در صورت مراجعه بعدی درب شرکت را بروی آنها باز نمی کردم و در صورتی که مصر به ادامه کار بودند با دریافت وکالت کاری و رضایت محضری باعث می‌شدم که از شکایت منصرف شوند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: با توجه به اینکه تعدادی از شاکیان شناسایی شدند با دستور مقام قضائی متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار