کمبود این ویتامین پوستتان را پیر و موهایتان را وز می‌کند
کد خبر: ۱۷۰۰۹۰
تاریخ انتشار: 2020 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره عوارض کمبود یک ویتامین و تاثیر آن در زیبایی پوست و مو توضیح داد.

کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با اشاره به این که امروزه کمبود ویتامین ث در افراد به دلیل افزایش دسترسی به میوه و سبزیجات کاهش یافته است، گفت: ویتامین ث یک ویتامین محلول در آب بوده که کمبود آن در بدن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند پیری زودرس پوست، از بین رفتن براقی مو و خون ریزی لثه شود.

او گفت: ویتامین ث نقش مهمی در ساختمان کولاژن‌ها دارد،کولاژن‌ها یک نوع پروتئین در پوست هستند که کمبود این نوع ویتامین در آنها باعث پیری زودرس و همچنین چین و چروک پوست بدن می‌شود.

او یاد آوری کرد: یکی دیگر از عوارض کمبود ویتامین ث از بین رفتن براقی موست به طوری‌که مو دچار یک نوع فر شدن خاص می‌شود.

صمدپور بیان کرد: برخی افراد با کوچک‌ترین ضربه دچار خون مردگی و کبودی می‌شوند که این امر یکی از علائم کمبود ویتامین ث در بدن است.

او گفت: از دیگر علائم کمبود ویتامین ث خون‌ریزی لثه هنگام مسواک زدن است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید ویتامین ث اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فواید این نوع ویتامین خاصیت ضد التهابی بودن و آنتی اکسیدانی آن است.

او تصریح کرد: یکی از فواید ویتامین ث جذب آهن است. همان طور که می‌دانید 2 نوع آهن به نام‌های هم و غیرهم وجود دارد که آهن غیر هم بیشتر در حبوبات و سبزیجات وجود دارد.

او بیان کرد: ویتامین ث موجود در این مواد به جذب آهن بیشتر در بدن کمک می‌کند. در گذشته افراد بر این عقیده بودند که با مصرف برخی از مواد غذایی می‌توان سلامت بدن خود را تضمین کرد اما امروزه محققان و پزشکان به این باور رسیدند که ویتامین ث برای بدن انسان بسیار مهم است.

او گفت: بسیاری از افراد بر این باورند که ویتامین ث فقط در مرکبات وجود دارد که این باوری اشتباه است، زیرا این نوع ویتامین در صیفی جات، سبزیجاتی و میوهایی مانند فلفل دلمه، کلم بروکلی و کیوی هم وجود دارد.

صمدپور در پایان تصریح کرد: مصرف همیشگی ویتامین ث باعث قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بهداشت نیوز

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار