استایل مینیمال چیست؟
کد خبر: ۱۶۹۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 05    -    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
استایل مینیمال داشتن، یعنی حذف کردن تمامی لباس‌ های غیرضروری داخل کمد لباس. در این صورت است که لباس‌ های ضروری و به ‌درد بخور می‌ توانند خودشان را نمایش دهند. پس اگر دوست دارید مینیمالیست باشید، تنها نیستید. در روزگاری که همه اصرار دارند با مد همراه باشید، می‌ توانید ساده‌ترین لباس‌ های خودتان را بپوشید و فیلسوفانه به آن‌ها بگویید که کم خرید کنید اما خوب خرید کنید.

استایل مینیمال چیست؟«تابناک باتو» استایل مینیمال داشتن، یعنی حذف کردن تمامی لباس‌ های غیرضروری داخل کمد لباس. در این صورت است که لباس‌ های ضروری و به ‌درد بخور می‌ توانند خودشان را نمایش دهند. پس اگر دوست دارید مینیمالیست باشید، تنها نیستید. در روزگاری که همه اصرار دارند با مد همراه باشید، می‌ توانید ساده‌ترین لباس‌ های خودتان را بپوشید و فیلسوفانه به آن‌ها بگویید که کم خرید کنید اما خوب خرید کنید.

آیا تا به‌ حال فکر کرده‌اید که چرا موفق ‌ترین افراد کره خاکی در بیشتر اوقات لباس‌ های ساده به تن دارند؟ لباس ساده لباسی است که روزانه آن را می‌ پوشند. برای مثال مارک زاکر برگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، همیشه تی‌شرتی مشکی و شلوار جین به پا دارد. گریس کودنینگتون، خالق مجله ووگ، استیو جابز، که همیشه تی‌شرت مشکی و جین به پا داشت.

استایل مینیمال چیست؟

این روند برای تعدادی از طراحان شناخته شده دنیای مد هم وجود دارد از جمله برای کارل لاگرفلد، ورا وانگ، مایکل کورس، تام براون و کارولینا هررا. دلیل این همه لباس ساده‌ پوشیدن چیست؟ جواب ساده است، در میان همه تصمیم‌ های پیچیده‌ای که در طول روز باید بگیرند، لباس پوشیدن ساده‌ترین تصمیم‌ گیری آن‌ ها باشد. اگر دوست دارید که لباس فرم روزانه داشته باشید و یا می‌ خواهید که با سبک مینیمالیستی لباس بپوشید، همراه ما باشید تا گام‌به‌گام، استایل مینیمال را یاد بگیرید.

لیستی از لباس‌ های کمد خود تهیه کنید

قبل از تصمیم‌گیری، از کمد لباس خودتان موجودی کسب کنید تا بدانید که چه لباسی لازم است به آن اضافه کنید و چه لباس‌هایی باید به خیریه بخشیده شوند. هر چیزی که دوست دارید و ندارید در کمد خودتان داشته باشید را یادداشت کنید و سپس هدف خودتان را از بررسی کمد لباس بنویسید.

دوست دارید در طول روز قدم بردارید و نگران لباستان نباشید؟ هزینه لباس‌شویی خودتان را نصف کنید و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید؟ این سؤالات به شما راهی که دوست دارید بروید را نشان می‌دهد و کمک می‌کند که لباس‌های داخل کمد لباستان را از صافی رد کنید.

استایل مینیمال چیست؟

استایل اختصاصی خودتان را بشناسید

یک استایل مینیمال همیشه شامل لباس‌هایی با طیف رنگی مشکی، سفید یا خاکستری نیست. تفاوت بزرگی میان زندگی به سبک مینیمالیستی و زیبایی‌شناسی به سبک مینیمالیستی وجود دارد. اگر شما لباس‌هایی با رنگ روشن و طرح‌های زیبا دوست دارید، باید کمد لباس شما آن‌ها را داشته باشد؛ اما اول، بهتر است که استایل خودتان را بدانید. اگر زیاد از استایل خودتان مطمئن نیستید، به کمد لباس خودتان نگاهی بیندازید. چه رنگ لباس‌هایی شما را خوشحال می‌کند؟ چه سبک از لباسی حس خوبی به شما می‌دهد؟

اگر هنوز از جواب‌های خودتان مطمئن نیستید و جواب شما فقط این است که هیچ لباس خوبی برای پوشیدن ندارید، سؤال بعدی باید این باشد که دلیل این اتفاق چیست؟ آیا لباس‌ هایتان قدیمی شده است یا اندازه شما نیستند؟ یک مجموعه از لباس‌ هایی که به شما حس راحتی می‌ دهند علامت‌گذاری کنید، زیاد در مورد لباس‌ ها فکر نکنید و فقط راحتی آن‌ ها برای خودتان را پیش‌فرض قرار دهید. لباس‌هایی که انتخاب کرده‌اید کلاسیک هستند یا مدرن؟ از یک برند هستند یا طراحی‌شده؟ فکر می‌کنیم که دیگر توانسته باشید استایل خودتان را کشف کنید. موبایل را کنار بگذارید و آماده شوید که کمی خرید کنید و خریدهای بعدی خودتان را هم بر این اساس انجام دهید تا همیشه مینیمال باشید.

استایل مینیمال چیست؟

سازمان‌دهی کمد لباس

این گام مهم‌ترین و سخت‌ترین گام در راستای داشتن استایل مینیمال است. مخصوصاً اگر به لباس‌های خودتان علاقه شدیدی داشته باشید. در این گام باید همه لباس‌هایی که حس می‌کنید به درد شما نمی‌خورند و با مراحلی که در ابتدای مطالب به شما گفتیم هم‌خوانی ندارد، کنار بگذارید.

اگر تعداد لباس‌های موجود در کمد لباس شما به شدت کاهش یافت، نیاز دارید که خرید کنید. باز هم توصیه می‌کنیم فقط لباس‌هایی که حس راحتی و خوب به شما می‌دهند نگاه‌دارید و لباس‌هایی که حس می‌کنید هیچ‌وقت نخواهید پوشید را از کمد لباس‌تان بیرون بکشید.

استایل مینیمال چیست؟

زمانی که یک‌بار لباس‌های خودتان را به‌صورت کامل بررسی کردید به خودتان خواهید گفت که بله این همان چیزی بود که دنبالش بودم. اگر در مورد بعضی از لباس‌ها شک دارید، آن‌ها را گوشه‌ای بگذارید و مدتی بعد دوباره بررسی کنید که دوست دارید همیشه به تن داشته باشید یا نه.

استایل مینیمال چیست؟

کمد کپسولی خودتان را تشکیل دهید

ساختن کمد لباس مینیمال، خرید کردن لباس‌ های جدید نیست. این سبک یعنی عاقلانه خرید کردن. به کمد لباس خودتان دوباره نگاه کنید، جای چه لباسی خالی است؟ اکثر کمدهای لباس مینیمال در نهایت؛ ۲۰ تا ۴۰ نوع لباس، کفش، جواهرات و اکسسوری را در خود جای می‌دهند ولی این یک قانون کلی نیست و لباس‌های شما می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد. هر چیزی را که بر اساس فهرستی که در گام اول تهیه کردید، لازم دارید را بنویسید و فهرست کنید.

یک کمد لباس کلاسیک شامل چه چیزهایی است: یک جفت کفش، دو عدد کیف، دو عدد شلوار، دو عدد دامن، دو عدد کاپشن، سه عدد تی‌شرت، دو عدد پیراهن، سه عدد ژاکت، دو عدد کت. این تعداد می‌تواند کم و زیاد باشد و بر اساس محل زندگی شما تغییر کند، اگر در جای گرمسیری هستید لباس‌های خنک بیشتر کمد را اشغال خواهند کرد و بلعکس. می‌توانید به جای لباس گرم، لباس خنک جایگزین کنید.

قبل از اینکه لیست وسایل مورد نیاز خودتان را بردارید و به خرید بروید بودجه و اولویت‌بندی را فراموش نکنید. آیا به همه لباس‌هایی که در لیست نوشته‌اید، نیاز دارید؟ به جای خریدهای زیاد روی لباسی که راحت و شیک هستند، سرمایه‌گذاری کنید. لباس مد روز چند ماه دیگر از مد خواهد افتاد پس خریدی کنید که برای شما لااقل چند ماه دوام داشته باشد.

ست لباس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
1
0
ساده شیک اما غیرجذاب و سرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار