خارج کردن توده مو از شکم زن جوان+عکس
کد خبر: ۱۶۹۹۷۰
تاریخ انتشار: 2020 February 05    -    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
زنی که به علت درد شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود پس از انجام آزمایش و تشخیص علت درد توسط پزشکان حیرت زده شد.

جراحان بیمارستانی در روسیه طی عمل جراحی یک کیست بزرگ تشکیل شده از مو را از داخل تخمدان زن جوان اهل این کشور خارج کردند. این کیست که از صد‌ها مو تشکیل شده بود پس از انجام عمل از داخل تخمدان این زن ۳۰ ساله که مادر ۲ فرزند است خارج شد. بنا به گفته جراحان برخی مو‌ها حدود ۵ سانتی متر طول داشتند و از بدو تولد در داخل تخمدان این زن رشد کرده بودند.

خارج کردن توده مو از شکم زن جوان+عکس

این زن که هویتش مشخص نشده پس از درد شدید شکم در بیمارستان بستری شده بود. " تاتیانا شاوراک "، پزشک ارشد مرکز پزشکی کولومنا در این باره گفت: کیست‌های زیرپوستی، تومور‌های غیرسرطانی تخمدان هستند. آن‌ها شبیه به کپسول‌هایی با دیواره‌های ضخیم هستند که از ماده مخاطی مخلوط با بافت‌های مختلف انسانی تشکیل شده اند. در کنار کیست ها، لایه بالایی پوست چربی، مو، استخوان‌ها و حتی دندان‌های ما یافت می‌شود. کیست در این حالت عمدتا از مو تشکیل شده است که با لاپاراسکوپی با موفقیت برداشته شد و سیستم تولید مثل این زن تحت تاثیر قرار نگرفت.

در یکی از تصاویری که منتشر شده است لحظه‌ای را که یکی از کیست‌ها توسط یکی از جراحان خارج می‌شود را نشان می‌دهد. هر کدام از آن‌ها تقریبا ۴ اونس وزن داشت. یکی از پزشکان این بیمارستان گفت که این کیست‌ها ژنتیکی هستند. بنا به گفته این پزشک آن‌ها از بدو تولد در داخل تخمدان این زن بودند و متاسفانه هیچ فردی نمی‌تواند حدس بزند چه زمانی آن‌ها شروع به رشد می‌کنند. بنا به گفته این پزشک ممکن است رشد آن‌ها در سن ۱۵ یا ۳۰ سالگی و یا حتی ۷۰ سالگی آغاز شود.

گفتنی است؛ پس از این عمل حال این زن مساعد اعلام شده و او به زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار