گام اول تولید واکسن کرونا در ژاپن برداشته شد
کد خبر: ۱۶۹۸۱۲
تاریخ انتشار: 2020 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
ژاپن اعلام کرده است که موفق به جدا کردن ژن و کشت ویروس کرونای جدید شده که ۹۹.۹ درصد با ویروسی که دولت چین آن را معرفی کرده مطابقت دارد و یافته‌های خود را با محققان و شرکت‌های دارویی به اشتراک خواهد گذاشت.

ژاپن اعلام کرده است که موفق به جدا کردن ژن و کشت ویروس کرونای جدید شده که ۹۹.۹ درصد با ویروسی که دولت چین آن را معرفی کرده مطابقت دارد و یافته‌های خود را با محققان و شرکت‌های دارویی به اشتراک خواهد گذاشت.

به نقل از آی‌ای، به گزارش ژاپن تایمز، موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن اعلام کرده که موفق شده است کروناویروس را کِشت و ایزوله کند.

اکنون که ژاپن این ویروس را تولید کرده است، این موسسه می‌تواند شروع به تولید واکسن و داروی درمان آن کند. همچنین می‌تواند کیت‌های آزمایشی را ارائه دهد که بتواند تشخیص سریع را ممکن کند.

این موسسه همچنین ویروس کشت شده را با محققان و شرکت‌های دیگر به اشتراک خواهد گذاشت.

محققان ژاپنی دریافتند که ۹۹.۹ درصد از ژن ویروس کشت شده با آن ویروسی که توسط دولت چین معرفی شده است، مطابقت دارد. به عبارت دیگر، هیچ جهش ژنی منجر به عفونت یا سمیت بالاتر در کار نبوده است.

در عین حال، اولین مرگ در خارج از چین در فیلیپین ثبت شده است. "رابیندرا آبیاسینگ" نماینده سازمان بهداشت جهانی در فیلیپین در مورد این موضوع به گاردین گفت: این اولین مرگ گزارش شده در خارج از چین است. با این وجود باید توجه داشته باشیم که این فرد در کشورش به این ویروس مبتلا نشده بود و از مرکز شیوع این ویروس در چین آمده بود.

این ویروس از زمان کشف و شناسایی تاکنون ۳۶۱ نفر را در چین کشته است. به گزارش کمیسیون بهداشت ملی چین، روز شنبه در سراسر این کشور ۲۵۹۰ مورد ابتلای جدید شناسایی شد که تعداد مبتلایان آلوده به کروناویروس را به ۱۴ هزار و ۳۸۰ نفر رساند که اکنون این رقم به ۱۷ هزار و ۲۰۵ مورد رسیده است.

کنترل‌های سختگیرانه مرزی به همراه توقف پروازها و فعالیت‌های تجاری، موجب کاهش سرعت رشد اقتصادی چین و ترس در چین شده که دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

ایالات متحده، استرالیا، سنگاپور و رژیم صهیونیستی افرادی که شهروند این کشورها نیستند را در صورتی که طی ۱۴ روز گذشته در چین بوده‌اند، به کشورشان نمی‌پذیرند.

در همین حال، مغولستان، روسیه، نپال و پاپوا گینه نو ورود هر کسی از فرودگاه‌های سراسر آسیا را ممنوع اعلام کرده‌اند. سایر مناطق نیز محدودیت‌هایی را برای افرادی که در ۱۴ روز گذشته از استان هوبی بازدید کرده‌اند، وضع کرده‌اند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار