پیش‌فروش بلیت قطار‌های نوروزی از ۱۴ و ۱۵ بهمن آغاز می‌شود
کد خبر: ۱۶۹۶۴۶
تاریخ انتشار: 2020 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
معاون مسافری راه آهن گفت: دوشنبه و سه‌شنبه ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه، زمان آغاز پیش‌فروش بلیط‌های نوروزی خواهد بود.

میر حسن موسوی معاون مسافری راه آهن در نشست خبری امروز درباره پیش فروش بلیت های نوروزی، گفت: امسال ایام پیک نوروزی مصوبه ستاد نوروزی سال ۹۹ کار خود را از آذر شروع کرده برای ۲۱ روز از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فرودین خواهیم داشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: دو شنبه و سه شنبه ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه زمان آغاز پیش فروش بلیط های نوروزی خواهد بود و در دو روز ۴ مرحله روز اول اختصاص دادیم به اینترنتی است و سه مرحله از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ روز پیش فروش در همه مسیرها به جز مشهد خواهد بود. از ۱۲ تا ۱۷ همه مسیرها به مشهد و و بلعکس و از ساعت ۱۷ فقط تهران مشهد و بالعکس پیش فروش می شود.
او گفت: در روز سه شنبه پیش فروش را از طریق آژانس ها و شرکت های مسافری خواهیم داشت. با توجه به هماهنگی با شرکت ها صورت گرفته قیمت بلیط ها برای نوروز ۹۹ قیمت مصوب تابستان بوده و هیچ افزایش قیمت نخواهیم داشت.

موسوی گفت: ۲ میلیون ۳۲۰ هزار نفر صندلی در نظر گرفته شده و نسبت به سال قبل ۵ درصد رشد و تعداد قطار برای ایام ۵ هزار ۴۰ قطار پیش بینی شده ۷ درصد افزایش یافته است.

موسوی با بیان اینکه قیمت بلیت قطار‌ها در ایام نوروز به هیچ عنوان افزایش نخواهد یافت، گفت: قیمت‌ها همان قیمت‌های تابستان سال ۹۸ است و ما اجازه نمی‌دهیم که هیچ کدام از شرکت‌های حمل ونقلی افزایش قیمت در تمامی مسیر‌ها بدهند.

او با اشاره به اینکه امسال طبق تفاهم‌نامه‌ای که با راه‌اهن ترکیه منعقد شده در ایام پیک نوروز قطار‌های مسافری تهران_وان و تهران_آنکارا را خواهیم داشت و قیمت این دو مسیر هم به هیچ عنوان تغییری نخواهد کرد و همانند قیمت ابتدای سال خواهد بود.

او با اشاره به اینکه کیفیت و کمیت تمامی قطار‌ها در این ایام افزایش داده‌ایم، گفت: طبق مصوبه‌ای که در سال‌های ۹۶ و ۹۵ داشتیم تمامی واگن‌های بالای ۴۵ و ۵۵ سال را از رده خارج کردیم و امسال هم به تدریج تمامی واگن‌های بالای ۳۰ سال را از رده خارج کردیم.

معاون مسافری شرکت راه آهن یادآور شد: کیفیت تمامی واگن‌ها جزو اولویت‌های ما بوده و سعی کرده‌ایم با نوسازی واگن‌های فرسوده این اقدام را به سرعت در دستور کار قرار دهیم.
موسوی با اشاره به اینکه رضایتمندی مسافران از قطار‌های مسافری به ۷۲ درصد رسیده است، گفت: در صورتی که شرکت‌های حمل ونقلی بتوانند رتبه بالای ۷۰ را کسب کنند ستاره‌های شرکت‌ها افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه مسیر بستان‌آباد به مشهد را در ایام پیک نوروزی راه‌اندازی خواهیم کرد را افزود: ۵ پروژه حمل ونقل ریلی جزو اولویت‌های دولت بوده که با اتصال استان آباد به مشهد این پروژه‌ها در حوزه حمل ونقل ریلی تکمیل شد.

معاون مسافری شرکت راه آهن توضیح داد: به تدریج کل قطار‌های مسافری کیفیتشان را افزایش خواهند داد و دولت هم از محل تبصره ۱۸ منابع لازم و اعتبارات را تخصیص می‌دهد و طبق هماهنگی که با شرکت‌ها انجام داده‌ایم، تمامی واگن‌های فرسوده توسط تولیدکنندگان ایرانی نوسازی می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه تقاضا برای خرید بلیت‌ها در ایام نوروز به شدت افزایش می‌یابد، گفت: این سایت ظرف ۳۰ ثانیه بلیت‌های بازه زمانی ۲۷ و ۲۸ را به فروش می‌رساند که این موضوع باعث گلایه‌مندی مردم و مسافران می‌شود، اما باید در نظر گرفت که این اقدامات توسط مسافران انجام می‌شود و ما به هیچ عنوان اجازه ورود دلالان را نمی‌دهیم.

او با اشاره به اینکه در حوزه حمل ونقل ریلی در پاسخ به خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورود دلالان به خرید و فروش بلیت‌های قطار، گفت: با قاطعیت می‌توانم بگویم که در راه‌آهن حضور دلال به شدت کم است و یا نیست چرا که بلیت‌ها در تمامی ایستگاه‌ها کاملا کنترل می‌شود و اسم تمامی مسافران چک می‌شود.

معاون مسافری شرکت راه آهن افزود: مراکز مجاز فروش و آژانس‌ها به هیچ عنوان اجازه تخلف ندارند و اگر تخلفی صورت بگیرد به شدت با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

موسوی افزود: هیچ مسافری بلیت غیر نام خود را خریداری نکند و مسافران برای خرید ایام نوروز حتما از مراکز مجاز فروش بلیت اقدام کنند.

او در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران درباره افزایش ظرفیت بلیت در مسیر‌های مشهد هم گفت: حدود ۳۰ تا ۳۱ شهرستان به مقصد مشهد قطار وجود دارد که بیشترین ظرفیت هم مربوط به مشهد است.

معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: حدود ۵۰ درصد از ظرفیت قطار‌ها مربوط به استان مشهد است و با توجه به افزایش ۵ درصدی ظرفیت قطار‌ها در ایام نوروز امسال مسیر مشهد هم ظرفیتش افزایش یافته است.

موسوی با اشاره به اینکه تمام نکات ایمنی و رفاهی مسافران در مسیر قطار‌ها رعایت می‌شود، گفت: برای تهران مشهد_ لرستان قطار‌های گردشگری هم امسال در نظر گرفته شده و در صورت استقبال مسافران در ایام نوروز سفر‌های یک روزه‌ای را هم برای این مسیر‌ها در نظر خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار