صدرنشینی مطلق پرسپولیس در لیگ برتر
کد خبر: ۱۶۹۶۴۰
تاریخ انتشار: 2020 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
تیم فوتبال پرسپولیس که صدرنشین نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر است، در دیدار برابر صنعت نفت هم به برتری رسید تا همچنان فاصله‌اش را با تیم دوم جدول حفظ کند.

در ادامه رقابت‌های هفته هجدهم نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۵ امروز تیم فوتبال صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان میزبان تیم پرسپولیس بود که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان گل محمدی به پایان رسید. احمد نورالهی ۳۲ برای پرسپولیس گل زد تا این تیم به امتیاز ۴۰ در لیگ نوزدهم دست پیدا کند.

سرخپوشان تهرانی که عنوان صدرنشینی رقابت‌های لیگ برتر را با خود یدک می کشند برای حفظ این موقعیت به دنبال گرفتن سه امتیاز از تیم خوب صنعت نفت بودند که طی روزهای گذشته با احتمال جدایی سرمربی خود مواجه بود.

با این حال دو تیم در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی نمایش خوبی نداشتند و فوتبال سر و کسل کننده‌ای را به نمایش گذاشتند که موقعیت خطرناکی را شاهد نبودیم. در ادامه اما شرایط کمی متفاوت شد و در دقیقه ۳۲ یخ بازی آب شد.

در این دقیقه احمد نورالهی پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت که از خطای مدافعان صنعت نفت روی علی علیپور به دست آمده بود. این ضربه را بازیکن شماره ۸ پرسپولیس به گل برتری تیمش تبدیل کرد.

خوشحالی پرسپولیسی‌ها اما چند دقیقه بعد با یک اتفاق ناخوشایند تحت تأثیر قرار گرفت و شجاع خلیل زاده در دقیقه ۳۶ با دریافت کارت زرد چهار اخطاره شد و دیدار روز پنجشنبه هفته جاری برابر استقلال تهران را از دست داد.

در دقایق باقی مانده نیمه اول شاگردان یحیی گل محمدی به دنبال حفظ نتیجه بودند و برای رسیدن به خواسته خود به حفظ توپ پرداختند. البته این تیم در دقیقه ۴۵ توسط علی علیپور صاحب یک موقعیت خوب درون محوطه جریمه شد که ضربه آرام این بازیکن با بی دقتی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم را باید به حساب صنعت نفت نوشت. تیمی که اکثر دقایق این نیمه را در اختیار داشت اما در خلق موقعیت عملکرد خوبی نداشت. برعکس این پرسپولیس بود که در نیمه دوم می‌توانست دو گل دیگر را وارد دروازه میزبان خود کند اما علی علیپور به بدترین شکل ممکن دو موقعیت تک به تک را از دست داد.

علیپور ابتدا در دقیقه ۶۷ روی پاس بشار رسن صاحب موقعیت تک به تک شد اما از درون محوطه جریمه توپ را به بدن دروازه بان صنعت نفت زد. این بازیکن ۱۰ دقیقه بعد با توپ ربایی از مدافع حریف بازهم در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما بازهم توپ را به بدن دروازه بان حریف کوبید.

در ۱۰ دقیقه پایانی صنعت نفت فشار روی دروازه مهمان تهرانی اش را افزایش داد تا به گل تساوی دست پیدا کند اما این پرسپولیس بود که باز هم در دقیقه ۹۲ توسط علی علیپور به یک موقعیت تک به تک دیگر دست پیدا کرد اما بازهم توپ او را ناصر سالاری گلر حریف مهار کرد.

پرسپولیس با این پیروزی ۴۰ امتیازی شد و همچنان با حفظ فاصله اش در صدر جدول باقی ماند. تیم صنعت نفت هم با ۳۰ امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار گرفته است.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار