می خواهید کرونا نگیرید این خوراکی ها را بخورید
کد خبر: ۱۶۹۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
تاثیر رژیم غذایی در افزایش ایمنی بدن در مقابل ابتلا به ویروس مرگبار کرونای، پرهیز از غذا‌های دیر هضم و سنگین ضروری است و مصرف غذا‌های سبک و دارای ویتامین ث توصیه می‌شود.

سیدکاظم کاظمینی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این که بیماری کرونا ویروس درمانی ندارد، اظهار کرد: ناشناخته بودن درمان این بیماری یکی از دلایل ترسناک جلوه دادن آن است چرا که این بیماری و رفتار‌های آن را نمی‌شناسیم، اما باید در شرایط فعلی با پیشگیری، از انتقال آن جلوگیری کنیم.

می خواهید کرونا نگیرید این خوراکی ها را بخورید

وی در رابطه با علائم افراد مبتلا به کرونا ویروس جدید نیز تصریح کرد: سرفه‌های خشک و مشکلات تنفسی از علائم اصلی این بیماری است، اما در این میان ممکن است بسیاری از افراد با وجود ابتلا به این بیماری، دچار مشکلات جدی و مراجعه به بیمارستان هم نشود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که اکثر افرادی که براثر این بیماری بیمارستانی شده‌اند سنین بالای ۴۰ سال دارند، افزود: البته افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان هستند نیز در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

وی مرگ و میر‌های ناشی از این بیماری را مربوطه به افراد دارای عفونت‌های ریوی و مجاری تنفسی اعلام کرد و گفت: این ویروس که از حیوانات به انسان منتقل شده، یکی از علل خطرناک و جدی بودن آن انتقال از فردی به فرد دیگر است.

کاظمینی با تاکید بر تاثیر رژیم غذایی بر افزایش ایمنی بدن در مقابل ابتلا به ویروس کرونای جدید، گفت: افراد در این دوره، از مصرف غذا‌های سنگین و دیرهضم مانند ماکارونی و آش‌های غلیظ خودداری کنند.

این متخصص طب ایرانی در پایان مصرف غذا‌های لطیف و دارای هضم راحت مانند میوه‌ها و سبزیجات را ضروری خواند و استفاده از غذا‌های دارای ویتامین «ث» را به مردم توصیه کرد.

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
2
آقا روزی 5-6 حبه سیر بخورید کسی نزدیکتون نیاد خود بخود ایمن میشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار