تتلو، از شروع رپ زیر زمینی تا دستگیری توسط اینترپل+فیلم
کد خبر: ۱۶۹۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
امیر تتلو متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۲ در تهران، خواننده رپ است.نام اصلی اش امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو در شهر تهران بعنوان کوچکترین عضو خانواده به دنیا آمد، او دو خواهر بزرگتر از خود دارد. مقطع ابتدایی مدتی بخاطر شغل پدر در رشت زندگی کردند که یکی از خواهرانش همانجا ازدواج کرد و ماندگار شد.

تتلو، از شروع رپ زیر زمینی تا دستگیری توسط اینترپل«تابناک باتو» امیر تتلو متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۲ در تهران، خواننده رپ است. تا دیپلم بیشتر درس نخواند تا اینکه وارد کارگری شد، بعد از شروع رپ زیرزمینی کم کم شناخته شد تا اینکه بار‌ها جنجالی‌های بزرگ سیاسی درست کرد.

خانواده

نام اصلی اش امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو در شهر تهران بعنوان کوچکترین عضو خانواده به دنیا آمد، او دو خواهر بزرگتر از خود دارد. مقطع ابتدایی مدتی بخاطر شغل پدر در رشت زندگی کردند که یکی از خواهرانش همانجا ازدواج کرد و ماندگار شد.

تتلو، از شروع رپ زیر زمینی تا دستگیری توسط اینترپل

کارگری

زیاد در تحصیل و مدرسه موفق نبود به همین خاطر مدتی در یک کارگاه نجاری کار کرد تا اینکه بعنوان شاگرد در یک سوپر مارکت محله مشغول شد.

شروع موسیقی

امیر تتلو خوانندگی را از ۱۷ سالگی در سبک پاپ شروع کرد

دو سال بعد یعنی سال ۱۳۷۹ با موسیقی رپ آشنا شد و در سال ۱۳۸۰ به دبی رفت و زیر نظر شاهرخ سالار سبک R&B را فرا گرفت و دوباره به ایران بازگشت.

تتلو، از شروع رپ زیر زمینی تا دستگیری توسط اینترپل

گروه TNT

در سال ۱۳۸۳ که ۲۱ ساله بود با حسین تهی گروه TNT را تشکیل دادند و بعد از چند کار مشترک از هم جدا شدند و به صورت مستقل فعالیت کردند.

خانواده فوتبالی و هنری

مادرم عاشق خوانندگی بود و مدام تو خونه آواز می‌خواند، خواهرم هم همینطور، پدرم هم عاشق فوتبال بود، به همین خاطر من هم به فوتبال هم به خوانندگی علاقمند شدم

مهاجرت به دبی و بازگشت

در سال ۱۳۸۹ بعد از شهرت اولیه دوباره برای ادامه فعالیت به دبی مهاجرت کرد و باز هم زیر نظر شاهرخ سالار چند ماه فعالیت کرد. او، اما بعلت مشکلات شخصی دوباره تصمیم به بازگشت به ایران گرفت.

تتلو در سال ۱۳۹۰ وقتی ۲۸ ساله بود اولین آلبوم خود بنام زیر همکف را منتشر داد تا اینکه بخاطر فعالیت‌های زیرزمینی سال ۱۳۹۲ توسط پلیت امنیت بازداشت شد. اما این دستگیری چند روز بیشتر نبود و آزاد شد.

فوتبال و فوتسال

بعد از جنجال‌های دستگیری از سال ۹۳ تصمیم گرفت وارد فوتبال شد تا جایی زیر نظر وحید شمسایی آقای گل فوتسال جهان تمرینات خود را شروع کرد. او حتی موفق شد چندبار به تمرینات تیم پرسپولیس هم برود که با بالا گرفتن این موضوع دیگر اجازه حضور نیافت.

انرژی هسته‌ای و ناو ارتش

تتلو، از شروع رپ زیر زمینی تا دستگیری توسط اینترپل

در حین مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در سال ۱۳۹۲ ترانه انرژی هسته‌ای را روی عرشه ناو جنگی با همکاری ارتش خواند که بسیار جنجالی شد.

مجوز اجرای او با اینکه توسط سازمان اوج گرفته شده بود، اما بعدا فرمانده وقت نیروی دریایی اعلام کرد بخاطر این مجوز مواخذه شده است.

سفیر صلح موزه تهران

تتلو مهر ماه ۹۴ در موزه صلح تهران از طرف جانبازان شیمایی و قطع نخاع بخاطر موزیک ویدیو شهدا مورد تجلیل قرار گرفت و به عنوان سفیر صلح این موزه معرفی شد.

زندان ۶۲ روزه

انتشار چند کلیپ و عکس‌های مورد دار از امیر تتلو موجب دستگیری اش در شهریور ۹۵ شد که بعد از ۶۲ روز با قید وثیقه آزاد شد.

اتهام او تشویق جوانان به فساد و فحشا بود

دادگاه در حکم نهایی وی را به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق متهم کرد، اما بعدا بخاطر رضایت یکی از شاکیان نصف مجازات او بخشیده شد.

دیدار جنجالی با رئیسی

تتلو، از شروع رپ زیر زمینی تا دستگیری توسط اینترپل

در انتخابان سال ۹۶ ابتدا از محمدباقر قالیباف حمایت کرد، اما پس از انصراف وی به سمت هواداری سید ابراهیم رئیسی رفت. آقای رئیسی در آخرین ساعات تبلیغات در ۲۷ اردیبهشت ۹۶ با امیر تتلو دیدار کرد که انتشار ویدیو و عکس آن‌ها موجی از انتقاد در جامعه به راه انداخت.

مهاجرت به ترکیه

تتلو، از شروع رپ زیر زمینی تا دستگیری توسط اینترپل

تتلو بار‌ها به دروغ یا راست از گرفتن مجوز و برگزاری کنسرت حرف زد، اما زمان مشخص کرد حرف‌های او کذب بود تا اینکه تیر ماه ۹۷ ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد. او در تلاش برای برگزاری کنسرت ۲۰ هزار نفری در ترکیه بود که موفق نشد.

علت دستگیری امیر تتلو در ترکیه

تتلو، از شروع رپ زیر زمینی تا دستگیری توسط اینترپل

تتلو که در ۱۴ ماه حضور خود در کشور ترکیه بار‌ها حرف‌ها و اظهار نظر‌های نامربوطی کرده بود در نهایت با با پیگیری ایران ۸ بهمن ۹۸ توسط پلیس اینترپل دستگیر شد. پلیس با تایید این خبر اعلام کرد او به زودی به ایران منتقل می‌شود.

فوتوکده

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
1
الان اینو بندازین زندان براش سابقه هنری محصوب میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار