زامبی نیستیم، کرونا به ما حمله کرد+عکس
کد خبر: ۱۶۹۵۶۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
یکی از دانشجویان ساکن ووهان گفت: بیش از 10 دانشجو تمایلی برای برگشت به ایران نشان نمی دهند. آنها دانشجویان سربازی هستند که تصور می کنند اگر به ایران برگردند تضمینی برای بازگشت به چین و ادامه تحصیل آنها وجود ندارد.

کرونا سراسر چین به ویژه ووهان را تحت سیطره خود قرار داده و وضعیت امنیتی در آنجا حاکم است. در این شرایط منابع رسمی اعلام کردند رایزنی ها برای بازگرداندن 70 دانشجوی ایرانی ساکن ووهان به نتیجه رسیده و قرار است این دانشجویان هفته آینده به ایران بازگردند.

هما بهمنی یکی از دانشجویان ساکن ووهان تاکید کرد: از 23 ژانویه (پنجشنبه گذشته) فرودگاه شهر ووهان بسته و حرکت قطارها متوقف شده است. در این شرایط ماشین های شخصی نیز اجازه حرکت ندارند. اگر برای خرید بیرون از خانه برویم احتمال دارد دیگر نتوانیم به خانه بازگردیم.

زامبی نیستیم، کرونا به ما حمله کرد+عکس

او با اشاره به این که همه افراد موظف شده اند از ماسک استفاده کنند گفت: فقط برای تامین نیازهای معیشتی اجازه داریم از خانه بیرون برویم. سفارت ایران نیز در این شرایط یک بسته حمایتی شامل نان، برنج و... برای بچه ها ارسال کردند. بیش از 200 ایرانی در ووهان دانشجو یا پژوهشگر رسمی دانشگاه هستند و خوشبختانه اکثر آنها به دلیل سال نو چینی به ایران بازگشته بودند.

هما بهمنی با بیان این که دانشجویانی که می خواهند به ایران برگردند مدارک خود را باید به سفارت تحویل دهند، افزود: این دانشجویان هفته آینده با گذراندن مراحل سلامت و دو هفته قرنطینه به ایران بازمی گردند. 70 نفر به ایران برمی گردند و بیش از 10 دانشجو تمایلی برای برگشت به ایران نشان نمی دهند. آنها دانشجویان سربازی هستند که تصور می کنند اگر به ایران برگردند تضمینی برای بازگشت به چین و ادامه تحصیل آنها وجود ندارد. من از هموطنان خودمان انتظار برخی رفتارها را نداشتم. برخی در فضای مجازی طوری رفتار می کنند که انگار ما زامبی هستیم و می ترسند که ما به ایران بازگردیم!

رکنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
2
11
نه بابا این حرفا چیه .خیلی از برگشتتون به همراه ویروس کرونا خوشجالیم. عشق و حال خارجش مال شما و جون کندنو و مردنش مال ما.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
4
10
اگه سواد کافی داشتید تو کنکور ایران قبول میشدید نه اینکه برید تو دانشگاههای بی ارزش چین درس یک ترم بخوانید بیاید ایران بقیه راحت طی کنید .امان از پولداری
پاسخ ها
دکتر حقیقی
| |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
چرا توهین می کنی ؟!!! چه کسی به تو اجازه داده توهین کنی ؟ آیا کیفیت دانشگاههای چین را می دانی و این را می گویی؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
1
0
حالا ششماه دیگر هم نیایید فکر کنید که ترم درسی ادامه دارد . چی می شه ؟ دلتان برای بابای پولدارتان تنگ می شه ؟ اون پولش رو می فرسته / یک ترم بیشتر آنجا باشید بعد بیایید در بهترین دانشگاههای ایران ادامه تحصیل تان را بدهید و بعد یه مطب توپ هم بالاشهر تهران بزنید سالی یکبار هم اروپا و کانادا تشریف ببرید سیتی زن آمریکا هم شوید انشاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
1
0
برخی ها هم جوری حرف میزنن انگار ما حق نداریم برا جون خودمون بترسیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
چین چه چیزی از خورش داره که 200 نفر در یک شهرش دارن دزس میخونن.؟*%
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار