توضیح بهزیستی درباره حمله سگ‌ها به دختربچه ۷ساله
کد خبر: ۱۶۹۴۹۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 30    -    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی را در خصوص کودکی که در منطقه قو‌چ حصار شهرری (استان تهران) مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته است ارائه کرد.

محمود علیگو (سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور) در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت کودک کاری که توسط چندین سگ در منطقه قوچ حصار شهرری مورد حمله قرار گرفته و دچار مصدومیت‌های شدید شده است، گفت: در منطقه قوچ‌حصار که در حد فاصل منطقه کهریزگ و شهرری قرار دارد. در این منطقه زمین‌های کشاورزی اطراف تهران قرار دارد و این دختر بچه از اتباع غیرمجاز پاکستانی و به همراه خانواده‌اش در این منطقه زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه این کودک به عنوان کودک کار و خیابان مورد حمله سگ‌ها قرار نگرفته است، ادامه داد: این دختر بچه در همان منطقه قوچ‌حصار و در بیابان‌ها مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته است. در این منطقه سگ‌های بسیاری وجود دارد.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این کودک عضو یک خانواده چهار نفره است که پدر همراه آنها نیست و مادر کارگری می‌کند و در زمین‌های کشاورزی سبزی کاری کرده و هزینه زندگی را تامین می‌کند. این خانواده دارای یک کودک ۱.۵ ساله، یک پسربچه سه ساله، یک دختر ۷ ساله و یک دختر ۹ ساله است.

علیگو خاطرنشان کرد: به گفته مادر خانواده پسر سه ساله این خانواده نیز توسط سگ‌ها در همین منطقه مورد حمله قرار گرفته است و مادر می‌گوید همان موقع به کلانتری نیز اطلاع داده‌اند.

وی درباره وضعیت جسمانی این دختر بچه ادامه داد: خوشبختانه وضعیت این دختربچه رو بهبودی است اما ترخیص از بیمارستان فقط با نظر سازمان بهزیستی امکان‌پذیر است. به احتمال خیلی زیاد ما کودک را در اورژانس اجتماعی در بهزیستی نگه‌می‌داریم تا وضعیت خانواده مشخص شود.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این خانواده به صورت غیرمجاز در کشور حضور دارند و پلیس امنیت، اداره اتباع، شهرداری در فرآیند تعیین تکلیف این خانواده دخیل هستند اما هنوز اطلاعی نداریم که در این خصوص اقدامی انجام شده است یا خیر البته حدود دو سال پیش یکبار پلیس امنیت این منطقه را پاکسازی کرده است.

علیگو خاطرنشان کرد: طبق قانون اگر یکی از والدین همراه بچه‌ها باشند باید رد مرز شوند و این کار برعهده ادراه اتباع است و اداره اتباع باید وضعیت این خانواده را مشخص کند.
ایلنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
0
4
متاسفانه اتباع غير مجاز به تعدادزياد در ايران كار و زندگي ميكنند.كه مشكلات زيادي در زمينه هاي محتلف براي كشور درست كردند، چرا نسبت به اخراج آنها اقدامي اساسي و پايدار انجام نميشه؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
5
1
حالا اگه سازماني بياد و اين سگهاي ولگرد را جمع آوري كنه، عده اي هوادار حقوق حيوانات صداشون درمياد.( البته اين افراد بيشتر از انسانها طرفدار حيواناتند)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
0
5
تا كي بايد شاهد حضور مليونها اتباع غير مجاز در كشور باشيم؟ خيلي از اين افراد مجرد هستند و دست به جرائم مختلف ميزنند و براحتي جابجا ميشن و مشكلات مختلفي براي مردم و پليس بوجود مياورند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
0
4
در كدام كشور دنيا مليونها اتباع غير مجاز بدون حساب و كتاب و براحتي كار و زندگي ميكنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
0
4
مليونها اتباع افغاني و پاكستاني در شهر ها و حاشيه آن زندگي ميكنن كه اكثرا غير مجاز هستند و مشكلات اقتصادي اجتماعي و حتي امنيتي براي كشور درست كردند. چرا اين افراد اخراج نميشن و از ورود مجددشان جلوگيري نميشه؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
1
1
آخی سگه حتما دندانش درد گرفته بمیرم براش .ً برم جلو سفارت فرانسه برای درد دندان سگ که بچه مزاحم را گاز گرفته شمع روشن کنم . اخه چه معنی داره اون وقت شب بچه پر رو بیرون باشه. ... وا ....دختر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
1
1
چه مهاجر مجاز وچه غیر مجاز اینجا یه کودک متاسفانه صدمه دیده که به علت سیاست غلت دولت در حمایت از حیوانات تا حالا شاهد همچین حوادثی در سراسر ایران بودیم متاسفانه سگهای ولگرد بعلت جلوگیری از تلف آنها روز به روز زیاد شده که گاها برای خانوادهها ایجاد مزاحمت می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
مهاجر یا مسافر یا مقیم قانونی ، اینها مربوط به اداره اتباع بیگانه ناجا است. صورت مساله این است : یک کودک در مواجهه با سگهای ولگرد دچار آسیب شده. راهکار چیست؟
1- کشتن سگها
2- جمع آوری و عقیم سازی سگهای ولگرد
3- قراردادن محلهایی برای تغذیه سگهای ولگرد تا به محل سکونت انسانها نزدیک نشوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار