شیوع ویروس کرونا در چین توطئه آمریکاست
کد خبر: ۱۶۹۱۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 26    -    ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
یک سیاستمدار روسی می‌گوید که آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد چین در پشت پرده شیوع ویروس مهلک کرونا در این کشور قرار دارد.

یک سیاستمدار روسی می‌گوید که آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد چین در پشت پرده شیوع ویروس مهلک کرونا در این کشور قرار دارد.

ولادیمیر ژرینوفسکی رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه در یک نشست با دانشجویان و اساتید یک موسسه مطالعات بین المللی روسی می‌گوید که شیوع ویروس کرونا در چین فتنه انگیزی آمریکا است.

وی افزود: «آیا این واقعا یک نوع ویروس جدید است یا یک رفتار توطئه گرانه؟ آمریکا تنها کسی است باید مورد سرزنش قرار بگیرد. آمریکایی‌ها می‌ترسند که نتوانند بر چین غلبه کنند یا اینکه حداقل با آنها در یک سطح قرار بگیرند.»

ژیرینوفسکی با بیان اینکه چنین اقدامات توطئه گرانه‌ای جدید نیست به ویروس‌های آنفلوآنزای پرندگان، و ویروس گوشت انگلیسی اشاره کرد و تاکید کرد که در عرض یک ماه همه چیز تمام شد. داروها فروخته شدند و افرادی میلیاردر شدند.

بحث شیوع برخی بیماریها و تولید داروهای مخصوص برای درمان آن از سوی مافیای داروسازی در جهان پیش از این نیز در محافل رسانه‌ای جهان مطرح شده بود.

با وجود اظهارات این سیاستمدار روسی، مقامات چینی تا کنون در زمینه احتمال دست داشتن نیروهای خارجی در شیوع این بیماری مهلک در چین اظهار نظری نکرده‌اند.

اما باید به این مساله اشاره کرد که بازار بورس چین از ابتدای شروع این بیماری به میزان چشمگیری سقوط کرده است. این ویروس که همزمان با شروع تعطیلات سال نوی چینی گسترش یافته است بسیاری از فعالیتهای و مراودات تجاری در چین را تعطیل کرده است و احتمالا ضررهای هنگفتی به بازار سرمایه و خدمات چین وارد خواهد کرد.

وزارت بهداشت چین امروز (یکشنبه) از ورود داروی ضدویروس «کرونا» به این کشور خبر داد و گفت که تا ساعاتی آینده، این دارو به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی، وزارت بهداشت چین اعلام کرده است که این دارو در حال طی کردن مراحل نهایی آزمایشات است و بعد از تکمیل این روندها، آزمایش آن بر روی انسان‌ها آغاز خواهد شد.

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۵۶ تن افزایش یافت و طبق گفته مقام‌های محلی تعداد افراد مبتلا به این ویروس در سراسر این کشور شرق آسیا به حدود دو هزار نفر رسیده است.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
4
این سیاستمدار روسی توهم داره- اگه چینی ها هر آشعالی رو میخورند و هم خودشون رو مریض میکنند و هم تمام دنیا رو -به آمریکا چه ربطی داره- چینی ها تو تمام دنیا پراکنده هستند و اگه بیماری تو چین باشه به همه دنیا منتقل خواهد شد- چینی ها میگن هیچ راه درمانی نداره -اونوقت این آقا میگه دارو ساخته شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
3
این شخص روسی فکر کرده آمریکاییها هم مثل روسها حقه بازن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
1
1
کار کاره انگلیس هاس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار