تداوم بارش برف و باران در استان‌های شمالی
کد خبر: ۱۶۸۹۶۳
تاریخ انتشار: 2020 January 25    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در نواحی شمالی کشور خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در نواحی شمالی کشور خبر داد.

معصومه احمدی ضمن اعلام این مطلب در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت: طبق آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی، شرایط بارندگی در بخش‌هایی از جنوب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس و برخی از مناطق شمال، شمال غرب و غرب کشورمان فراهم است و براساس این نقشه‌ها آخرین هشدار‌ها صادر شده است.

وی گفت: شدت بارش‌ها امروز در مناطقی از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، برخی از مناطق استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش در نواحی کوهستانی به شکل برف پیش بینی شده است که همراه با لغزندگی جاده‌ها و مه آلود بودن این مناطق است و مناطق جنوبی‌تر نیز همراه با رعد وبرق پیش بینی شده است.

وی گفت: در نواحی شمالی کشورمان بیشتر بارندگی‌ها به شکل برف است و به تدریج از میزان رشد بارش‌ها کاسته می‌شود و این سامانه‌های بارشی به سمت شرق حرکت می‌کند.

احمدی ادامه داد: در برخی مناطق شمال شرق و سواحل شمالی امروز نیز بارندگی داریم.

وی اضافه کرد: به لحاظ شرایط دمایی نیز با نفوذ توده هوای سرد و پایداری در اکثر مناطق نیمه شمالی شرقی و غرب کشورمان کاهش محسوب دما داریم به ویژه تا روز چهارشنبه این کاهش دما و ماندگاری هوای نسبتاً سردی وجود دارد.

وی گفت: این هوای سرد در هنگام شب تاثیرش را در دمای کمینه خواهد گذاشت.

کارشناس هواشناسی افزود: انتظار داریم امروز نیز درتهران مهمترین پدیده رشد ابر باشد و خیلی دور از انتظار نیست که در ارتفاعات شمال شرقی تهران رشد ابر و بارش پراکنده برف را داشته باشیم، در سطح استان پدیده غالب غبار صبحگاهی است و دما در گرمترین زمان به شش درجه بالای صفر خواهد رسید.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار