تکمیلی / وقوع زلزله شدید در شرق ترکیه
کد خبر: ۱۶۸۹۲۲
تاریخ انتشار: 2020 January 25    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه ۶.۸ ریشتری ترکیه در پنج شهرستان مرزی استان احساس شد.

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر جمعه شب استان الازیق واقع در شرق ترکیه را لرزاند.

عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶.۸ ریشتری امشب در کشور ترکیه گفت: این زمین لرزه در پنج شهرستان مرزی ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب، اشنویه و نقده به صورت حفیف نیز احساس شد.

وی با اشاره به اینکه عمق این زمین لرزه زیاد بود، عنوان کرد: زمین لرزه ترکیه هیچ خسارتی در شهرهای مرزی آذربایجان غربی در پی نداشته است.

جعفری گفت: نیروهای مدیریت بحران آذربایجان غربی به دلیل وقوع حوادث و بلایای طبیعی و نیز بارش برف و کولاک در استان در حال آماده باش هستند.

چهار کشته در زلزله شدید مناطق شرقی ترکیه

وزیر کشور ترکیه از چهار کشته در زمین‌لرزه شدید در مناطق شرقی این کشور خبر داد.

پیش از این آژانس مدیریت حوادث اضطراری و غیر مترقبه ترکیه از وقوع زلزله‌ای در این مناطق به قدرت شش و هشت‌دهم ریشتر خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این زلزله در ساعت هشت و ۵۵ دقیقه بعدازظهر روز جمعه به وقت محلی در نزدیکی شهر سیویرجه در استان الاذیغ رخ داد.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، ابتدا اعلام کرده بود، چهار تا پنج ساختمان در سیویرجه تخریب شده که به زخمی شدن دو نفر انجامیده است.

وزیر دفاع ترکیه نیز با تأکید بر احتمال وجود تلفات جانی در مناطق روستایی زلزله‌زده از آمادگی نظامیان این کشور برای هر گونه کمکی در صورت نیاز خبر داده بود.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار