جنگ اطبا و پزشکان به کتاب‌سوزی رسید
کد خبر: ۱۶۸۸۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
در ویدیویی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده، عباس تبریزیان که به پدر طب اسلامی مشهور است، در اقدامی نمادین کتاب پزشکی داخلی هاریسون که یک کتاب مشهور پزشکی است را آتش زده است.

کانال تلگرامی اصلاحات‌نیوز در خبری نوشت: در ویدیویی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده، عباس تبریزیان که به پدر طب اسلامی مشهور است، در اقدامی نمادین کتاب پزشکی داخلی هاریسون که یک کتاب مشهور پزشکی است را آتش زده است.

کتاب پزشکی هاریسون همواره از موضوعات پرمناقشه در طب اسلامی بوده است.

هنوز صحت و سقم این ویدئو تائید و یا تکذیب نشده و انتشار این ویدئو صرفا بازنشر از فضای مجازی است.

واکنش به آتش زدن کتاب پزشکی داخلی هاریسون 

کانال تلگرامی عصر ایران به نقل از حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان، پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام و ایران در این رابطه نوشت:  اقدام یک روحانی مروج طب سنتی به اسم طب دینی، با آتش زدن یک کتاب علمی با نام طب هاریسون ـ بر اساس فیلمی که انتشار یافته ـ کار زشتی است که هیچ دانش دوستی، در هیچ سطحی، آن را نمی پذیرد. این رفتار مورد تأیید هیچ کس نیست.

روشن است که طب سنتی، به عنوان یک شاخه علمی، در مراکز دانشگاهی می تواند مطرح و توصیه های آن پس از بررسی های علمی، و تأیید مراکز رسمی، مورد استفاده قرار گیرد.

و اما اقدام به کتابسوزی، این عمل مشمئز کننده، باید گفت این اقدام در پیشگاه ملت فرهیخته ایران، جایی نداشته و ندارند.

باید عرض کنم، یکی از افتخارات ایران در چند دهه اخیر، در مراکز علمی و پزشکی، توسعه پزشکی مدرن است، امری که سبب شده است تا ایران در منطقه خاورمیانه، یک قطب مهم پزشکی باشد. این راهی است که دولت های پس از انقلاب، بشدت از آن حمایت کرده و ایران اسلامی از این زاویه، کشوری سرافزار است. بنابر این، نباید این قبیل رفتارها را در مقابل آن همه تلاش و گسترش علم پزشکی نوین قرار داد، هرچند، نهادهای مربوطه، در تمام سطوح، می باید با اقدامات دقیق نظارتی خود، شائبه اعتنای به این قبیل رفتارهای نادرست را از میان ببرند، کاری که جز با توسعه مراکز علمی و ترویج دانش میان مردم، امکان نخواهد داشت.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
1
به راحتی بعضی از روحانی های دیگه به جرم های دیگه خلغ لباس میشن چرا این رو خلغ لباس نمی کنند و فقط می گن کار بدی کرده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
3
داریم به قرون وسطایی شدن نزدیک میشیم!
عابد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
1
1
آتش زدن کتاب را دیدم، ناراحت کننده بود برام و شرم آور ..... اما درباره دوگانگی فکر کردم.... در موقع آتش زدن کتاب آسمانیمان در جاهای مختلف چه گذرا عبور کردیم... یه لحظه فکر کنیم... در همین اطراف تهران آبانماه قرآن ها و ادعیه یک مصلی را جمع کردند و آتش زدند ... این کتاب را هم الان... هر دو زشت بود ولی اولی... کدام رسانه پرداخت... کدام رسانه جهان نشان داد... اما همین را چه سراسری نشان خواهند داد... خدا در بین ما زمینیان غریب است....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار