پیرمرد، همسرش را کُشت، پسر تقاضای قصاص کرد
کد خبر: ۱۶۸۶۷۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 22    -    ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
اسماعیل ۸۰ ساله متهم است که یک سال قبل همسر ۷۰ ساله اش به نام مینا را در خانه شان با ضربات چاقو کشته است، اکنون با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده برایش تقاضای اشد مجازات دارم.

پیرمردی که به دنبال درگیری خانوادگی همسرش را کشته بود، دیروز در حالی که در دادگاه اشک می‌ریخت محاکمه شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت:: اسماعیل ۸۰ ساله متهم است که یک سال قبل همسر ۷۰ ساله اش به نام مینا را در خانه شان با ضربات چاقو کشته است، اکنون با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده برایش تقاضای اشد مجازات دارم.

سپس پسر ۵۰ ساله متهم که تنها، ولی دم بود، در جایگاه ویژه ایستاد و برای پدرش قصاص خواست.

پیرمرد، همسرش را کُشت، پسر تقاضای قصاص کرد!

وی در حالی که اشک می‌ریخت گفت:: با این که من تنها فرزند پدر و مادرم بودم، اما پدرم همیشه با من بد رفتار می‌کرد و مرا کتک می‌زد. او مادرم را هم همیشه اذیت می‌کرد. هنوز صدای سیلی‌هایی که به صورتم زده، در گوشم است و نمی‌توانم خاطرات کودکی ام را فراموش کنم.

وی ادامه داد: پدر و مادرم همیشه با هم درگیر بودند. یک هفته قبل از کشته شدن مادرم از پدرم خواستم تا خانه دو طبقه مان را که یک طبقه آن به نام من و یک طبقه آن به نام مادرم بود، بفروشد تا پدر و مادرم جدا از هم زندگی کنند، اما قبول نکرد. آخرین بار پدرم در غیاب من و با ضربات چاقو مادرم را کشت و به طبقه بالا که من و همسرم در آن زندگی می‌کردیم آمد و به همسرم گفت که دست به این جنایت زده است. من نمی‌توانم از خون مادرم گذشت کنم و به مرگ پدرم راضی هستم.

به دنبال درخواست غیرقانونی پسر قربانی قضات با وی صحبت کردند و توضیح دادند که طبق قانون امکان قصاص پدر وجود ندارد. به همین دلیل این مرد اعلام کرد با دریافت دیه گذشت می‌کند.

سپس مرد سالخورده در جایگاه ویژه ایستاد. او که خودش را به کری زده بود به سوالات قضات دادگاه پاسخ‌های نامربوط داد و در حالی که گریه می‌کرد با اشاره به پسرش گفت:: پسرم و همسرم همیشه مرا اذیت می‌کردند. پسرم با رفتارهایش باعث شد عصبانی شوم و در غیاب او مادرش را بکشم. من از قتل همسرم پشیمانم و طلب بخشش دارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده مرد سالخورده را به پرداخت دیه کامل یک زن و ۱۰ سال زندان محکوم کردند.

خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkey
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
6
چرا امکان قصاص پدر وجود نداره، این دیگه چه قانون مسخره‌ایه؟
پاسخ ها
علی
| |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
اگر مرد بخواهد قصاص شود چون یک زن را کشته باید نصف دیه توسط اولیای دم مقتول به اولیای دم قاتل پرداخت شود. در اینجا چون ولی دم هر دو طرف یک نفر است امکان قصاص وجود ندارد چون پسر باید خودش نصف دیه را به خودش بپردازد که از نظر قانونی مورد قبول نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
اگر مادر پدر را به قتل رسانده بود بازهم پسر یا دختر خانواده نمیتواند تقاضای قصاص برای مادر بنماید؟
پاسخ ها
علی
| |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
در این صورت میتواند تقاضای قصاص بدهد و دلیل آنرا در پاسخ به کامنت اول عرض کردم. البته اگر تابناک محترم منتشر کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
پسر این پدر یک طبقه ازخانه را که به نام پسرهست طبقه دیگر را هم بجای دیه مادرش بگیرد ، پدر قاتل هم که میره زندان و همانجا جان به جان آفرین تسلیم خواهدکرد.
مریخ
|
United Kingdom
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
0
0
پسر این مرد بدنبال کسب منفعت مالی از این حادثه تلخ از پدر خود است
قاتل یک جنایتکار و یک فریبکار است او عمر طبیعی یک انسان که ۷۰ سال است را گذرانده و قاضی بهترین حکم را برای او در نظر گرفته او باید اخر های عمر خود را در زندان سپری کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار