دلایلی برای بغل‌ کردن عزیزانتان
کد خبر: ۱۶۸۶۴۵
تاریخ انتشار: 2020 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
در آغوش گرفتن یکدیگر چنان نقش مثبتی در سلامت جسم و روان دارد که برخی کشور‌ها برای آن یک روز ملی در نظر گرفته‌اند، روز ملی آغوش. اکنون از این نام‌گذاری سی سال می‌گذرد. اگر از جمله افرادی هستید که علاقه زیادی به در آغوش کشیدن عزیزان خود دارید یا با در آغوش کشیده شدن از سوی آن‌ها احساس شادی می‌کنید خبر خوبی در انتظارتان است.

دلایلی برای بغل‌ کردن عزیزانتان

دلایلی برای بغل‌ کردن عزیزانتان «تابناک با تو»؛ در آغوش گرفتن یکدیگر چنان نقش مثبتی در سلامت جسم و روان دارد که برخی کشور‌ها برای آن یک روز ملی در نظر گرفته‌اند، روز ملی آغوش. اکنون از این نام‌گذاری سی سال می‌گذرد.

اگر از جمله افرادی هستید که علاقه زیادی به در آغوش کشیدن عزیزان خود دارید یا با در آغوش کشیده شدن از سوی آن‌ها احساس شادی می‌کنید خبر خوبی در انتظارتان است.

۸ دلیل برای بغل‌کردن عزیزانتان

مدیران وب‌سایت "روز ملی آغوش" آمریکا به نقل از دانشمندان می‌گویند که بغل کردن همدیگر برای سلامتی مفید است. آن‌ها شما را تشویق می‌کنند که از در آغوش کشیدن یکدیگر دریغ نکنید، به ویژه وقتی پای "روز ملی آغوش" در میان است.

پنج‌شنبه ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) روز ملی آغوش در آمریکا است. روزی که ۳۰ سال پیش از این در ۲۱ ژانویه ۱۹۸۶ در میشیگان متولد شد و اکنون به کانادا، بریتانیا، استرالیا، آلمان و لهستان نیز گسترش یافته است.

کوین زابورنی مبتکر "روز ملی آغوش" است. او بود که سال‌ها پیش در کاروی میشیگان در واکنش به آنچه "شرم از ابراز احساسات" در میان آمریکایی‌ها خوانده شده است، خواستار چنین روزی در تقویم شد. البته گفته می‌شود چندان امیدی هم به فراگیر شدن آن نداشت. ولی این روز حالا به سی سالگی رسیده و مناسبت خوبی شده است در پیش‌قدم شدن برای در آغوش کشیدن عزیزان.

در وب‌سایت روز ملی آغوش آمده است: «صرف نظر از این‌که یک غریبه را در آغوش می‌فشارید یا یک عضو خانواده را، این عمل برای روان و جسم شما مفید است. در آغوش گرفتن یا گرفته شدن باعث کاهش استرس‌و فشار خون می‌شود.»

۸ دلیل برای بغل‌کردن عزیزانتان

البته در وب‌سایت "روز ملی آغوش" به طنز هشدار داده شده: «همه و هر کسی را که مایل هستید در آغوش بگیرید، اما به یاد داشته باشید که ابتدا از آن‌ها اجازه بگیرید.» لازم است همواره در نظر داشته باشید که در آغوش گرفتن همیشه باید اختیاری و در نهایت احساس امنیت و صمیمت انجام شود. تنها در این حالت است که اثر خود را در سلامت روان، جسم و رفتار‌های فرد نشان می‌دهد.

در وب‌سایت "روز ملی آغوش" به دلایل چندی درباره اهمیت در آغوش گرفتن اشاره شده است. این دلایل همگی پشتوانه علمی دارند و از تحقیقات انجام گرفته، درستی آن‌ها ثابت شده است.

۱­. در آغوش کشیدن باعث تولید اکسی‌توسین و در نتیجه ایجاد شادی در فرد می‌شود.

۲­. در آغوش گرفتن باعث کاهش استرس می‌شود.

۳­. بچه‌ها به آغوش به اندازه خواب و خوراک احتیاج دارند.

۴­. در آغوش گرفته شدن یا دستی به نوازش بر سر دانش‌آموز کشیدن از او دانش آموز بهتری می‌سازد. احتمال آن‌که چنین دانش‌آموزی با علاقه در کلاس مشارکت کند و مشق خود را انجام دهد، دو برابر سایر دانش‌آموزان است. اما در بسیاری از مدارس هرگونه تماس بدنی به منظور پیشگیری از آزار جنسی به شدت ممنوع شده است.

۸ دلیل برای بغل‌کردن عزیزانتان

۵­. در آغوش کشیدن برنده شدن تیم‌های ورزشی را تسهیل می‌کند. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ثابت کرده‌اند که هرقدر اعضای یک تیم ورزشی به یکدیگر علاقه بیش‌تری داشته باشند، احتمال پیشرفت آن تیم ورزشی و حتی برد در مسابقات بیش‌تر است.

۶­. در آغوش کشیدن با فعال کردن غده تیموس که به تولید گلبول‌های قرمز خون نظم می‌بخشد به افزایش سلامت و دوری از بیماری‌ها می‌انجامد. دانشمندان همچنین دریافته‌اند کسانی که هنگام بیماری در آغوش گرفته می‌شوند سریع‌تر بهبود می‌یابند.

۷­. در آغوش کشیدن به حفظ سلامت قلب یاری می‌رساند چرا که به جریان خون و کاهش استروئید کورتیزول که مربوط به استرس است کمک می‌کند.

۸­. زوج‌هایی که به در آغوش کشیدن هم عادت دارند زوج‌های شادتری هستند چرا که در آغوش کشیده شدن به تولید هورمون اکسی‌توسین که نقش اساسی در ارتباط عاشقانه و افزایش لذت جنسی دارد، کمک می‌کند.

منبع: برترینها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار