«ماه»، ۱۰تریلیون دلار پول به دامن چین می‌ریزد
کد خبر: ۱۶۸۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 17    -    ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
از آن جایی که وسعت کره زمین برای جاه طلبی های چین بسیار کم است این کشور می خواهد نقطه تجاری خود را از زمین فراتر ببرد و به دنبال گسترش سرمایه گذاری های خود بر روی ماه است.

از آن جایی که وسعت کره زمین برای جاه طلبی های چین بسیار کم است این کشور می خواهد نقطه تجاری خود را از زمین فراتر ببرد و به دنبال گسترش سرمایه گذاری های خود بر روی ماه است.

به نقل از راشاتودی، ایجاد یک منطقه امن برای تجارت بین زمین و ماه قطعا هزینه های زیادی می برد و نیاز به پیشرفت صنایع هوایی و فضایی دارد اما با اینحال درآمدی که ایجاد می کند به هزینه هایش می ارزد به طوری که بائو ویمین رئیس کمیسیون علم و فناوری در شرکت علم و فناوری هوافضا چین در این خصوص می گوید ایجاد این فضا برای چین حداقل درآمدی بالغ بر ۱۰ تریلیون دلار ایجاد می کند.

بائو در گزارشی در این خصوص می گوید:" این منطقه برای چین در حوزه اقتصادی پتانسیال زیادی ایجاد می کند ولی نیازمند به تحقیق بیشتر در خصوص صنایع فضایی و ساخت و استفاده از وسایل حمل و نقل ارزان قیمت در بین سیارات است."

«ماه»، ۱۰تریلیون دلار پول به دامن چین می‌ریزد

با توجه به گفته مقامات رسمی چین می تواند تا سال ۲۰۳۰ به تکنولوژی لازم برای عملی کردن این پروژه دست یابد و تا سال ۲۰۴۰ نیز می تواند وسایل حمل و نقلی که مد نطر دارد را بسازد و بتواند در منطقه ای که می خواهد مستقر شود.

در سال های اخیر تکنولوژی فضایی چین به سرعت رو به رشد است و بودجه تحقیقات فضایی حول این موضوع روز به روز افزایش می یابد به طوری که در سال گذشته چین توانست فضاپیما اش را در منطقه ای دور افتاده در ماه فرود بیاورد و در ماه جولای امسال توانست راکت حمل کننده خود را بر روی ماه بنشاند که موفقیت بزرگی در عرصه فضانوردی این کشور به حساب می آید.

آن چه که مقامات چینی در خصوص آن صحبت نکردند استفاده چین از ماه است این کشور می خواهد از منابع ماه برای توسعه صنعت و تجارتش با جهان استفاده کند.

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
3
چطوري تا سال ٢٠٤٠ رو متصور ميشن و براش برنامه ريزي ميكنن؟
واقعا از تصور ما خارجِ بخواهيم راجبه اونموقع فكر كنيم، از بس كه درگير گرفتاري هاي الانمون هستيم و كارهاي جاري رو هم با هزار زحمت پيش مي بريم.
اينجا سران مملكت هم نميتونن اوضاع رو پيش بيني كنند. امروز آقاي رئيس جمهور ميگه خيالتون راحت اوضاع اقتصادي رو به بهبودِ بعد كمتر از چند ماه خودشم تعجب ميكنه از تغييرات!!
اونوقت ٢٠٤٠؟؟؟؟
سیدحسنی3نیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
2
اطلب العلم ولو بالصین
چرا؟
چون اینجا کسی خریدار علم نیست همه خریدار قدرتند
اما با آمدن نیبیرو بلای جانشان میشود اگر نیبیرو نبود ماه و خورشید مصنوعی باعث افزایش طول عمر و قدشان میشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار