بهترین قرص‌ها و مکمل‌های لاغری در سال ۲۰۲۰
کد خبر: ۱۶۸۱۰۸
تاریخ انتشار: 2020 January 16    -    ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
داروی لاغری کلن بوترول یک استروئید است که برای درمان بیماری‌های تنفسی در اسب‌ها به کار می‌رود و کاربرد انسانی آن تائید نشده است، اما به صورت غیرقانونی توسط ورزشکاران و مدل‌ها مصرف می‌شود. این دارو می‌تواند به عضله‌ی قلب آسیب بزند، اما متاسفانه از طریق وبسایت‌های دارویی به راحتی در دسترس است.

بهترین قرص‌ها و مکمل‌های لاغری در سال ۲۰۲۰

بهترین قرص‌ها و مکمل‌های لاغری در سال ۲۰۲۰ «تابناک با تو»؛ اگر کاهش وزن و لاغری جزو هدف‌های مهم‌تان است پس حتما این مطلب را بخوانید. کارشناسان، بهترین قرص‌های لاغری و مکمل‌های رژیمی را که به شما کمک می‌کنند به سمت لاغری و کاهش وزن پیش بروید به شما معرفی کرده‌اند.

قرص‌های لاغری چگونه عمل می‌کنند؟

قرص‌های لاغری از راه‌های گوناگونی اثر می‌گذارند؛

* قرص‌های لاغری توانایی بدن در جذب کالری از درشت مغذی‌ها را محدود می‌کنند. برخی از قرص‌های لاغری مانند اورلیستات، جذب چربی یا کربوهیدرات‌ها را مهار می‌کنند.در نتیجه بدن نمی‌تواند این کالری‌ها را به چربی بدن تبدیل کند.
* قرص‌های لاغری اشتها را سرکوب می‌کنند. قرص‌های لاغری با تنظیم و کنترل هورمون‌های گرسنگی می‌توانند جلوی شما را بگیرند تا کالری اضافی مصرف نکنید.
* قرص‌های لاغری سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند. قرص‌های لاغری و مکمل‌های رژیمی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند و کمک‌تان می‌کنند به طور موثرتری کالری بسوزانید.

بهترین قرص‌ها و مکمل‌های لاغری در سال ۲۰۲۰

بهترین قرص‌های لاغری و مکمل‌های رژیمی

قرص لاغری هیدروکسی کات (Hydroxycut)

قرص لاغری هیدروکسی کات بعد از اینکه در سال ۲۰۱۳، تغییراتی در فرمولاسیون آن صورت گرفت، حاوی انواع عناصر برای کمک به کاهش وزن شده است. این عناصر شامل عوامل کاهنده‌ی اشتها، عوامل تقویت کننده‌ی متابولیسم، عصاره‌ی دانه سبز قهوه و کافئین است. کافئین در تقویت کردن عملکرد ذهنی و بدنی شهرت دارد و تقریبا در هر تمام قرص‌های لاغری و مکمل‌های رژیمی موجود است. قرص هیدروکسی کات یکی از پُرفروش‌ترین مکمل‌های لاغری در ایالات متحده آمریکاست.

قرص لاغری آلی (Alli)

قرص لاغری آلی دارای عامل فعال اورلیستات است که یک مهارکننده‌ی طبیعی ِ لیپاز لوزالمعده می‌باشد. دارو‌های حاوی اورلیستات، مانند قرص لاغری آلی و قرص چربی سوز زنیکال اینگونه عمل می‌کنند که اجازه نمی‌دهند بدن، کالری‌های ناشی از چربی را جذب کرده و آن‌ها را به چربی بدن تبدیل نماید.

مطالعات نشان داده‌اند قرص لاغری آلی می‌تواند به کاهش وزن و کاهش فشار خون کمک کند. البته قرص لاغری آلی و دارو‌های حاوی اورلیستات می‌توانند منجر به عوارض گوارشی مانند شل شدن مدفوع شوند. شما می‌توانید همزمان با مصرف قرص آلی، با کمتر مصرف کردن غذا‌های چرب، از عوارض جانبی آن بکاهید.

قرص و کپسول لاغری گلوکامانان

کارشناسان مصرف مکمل لاغری گلوکامانان را نیز توصیه می‌کنند. گلوکامانان یک فیبر محلول در آب است که از کنجاک گام گرفته شده و اگر به صورت مکمل مصرف شود، در معده فعال شده و احساس سیری ایجاد می‌کند و اجازه نمی‌دهد بیش از نیازتان غذا بخورید.

قرص لاغری عصاره چای سبز

مکمل‌های کاهش وزن و لاغری حاوی عصاره چای سبز به دلیل دارا بودن ال – تیانین که یک آمینو اسید طبیعی است می‌توانند به لاغری و کاهش وزن‌تان کمک کنند. مطالعات نشان داده‌اند عصاره چای سبز و تیاکرین که یک آلکالین موجود در چای چینی است، هر دو می‌توانند گرمازایی بدن را افزایش داده و سرعت سوخت و ساز را بالا ببرند. در نتیجه به کالری سوزی و کاهش وزن کمک می‌کنند.

از جنبه‌ی موازنه‌ی انرژی (انرژی دریافت شده در برابر انرژی سوخت شده)، قرص‌های لاغری عصاره چای سبز این امکان را فراهم می‌کنند تا انرژی بیشتری بسوزانید. در نتیجه با مصرف این قرص‌ها خیلی راحت‌تر از ورزش کردن و محدود کردن مصرف کالری، در شرایط کسر کالری قرار می‌گیرید.

فلاوونید‌های موجود در چای سبز (و زعفران و کوئرستین) می‌توانند با تقویت عملکرد کبد، سوخت و ساز را افزایش بدهند. البته می‌توانید سایر مکمل‌ها مانند دارچین و کورکومین را نیز امتحان کنید که ثابت شده به تعدیل قند خون بدن کمک می‌کنند و در کنار عصاره چای سبز می‌توانند مکمل‌های خوبی باشند.

بهترین قرص‌ها و مکمل‌های لاغری در سال ۲۰۲۰

خطرات قرص‌های لاغری و مکمل‌های رژیمی

وقتی صحبت از لاغری و کاهش وزن می‌شود، یک راه حل واحد برای همه‌ی افراد وجود ندارد. یعنی همه‌ی مکمل‌ها و قرص‌های لاغری برای همه‌ی آن‌هایی که می‌خواهند وزن کم کنند به خوبی جواب نمی‌دهند. مثلا اگر شما در حال حاضر زیاد قهوه می‌نوشید، مکمل کافئین برای شما انتخاب خوبی نیست. یا مثلا اگر قند خون بدن‌تان متعادل است، مکمل کورکومین کمکی به شما نخواهد کرد.

برخی از قرص‌های لاغری نه تنها موثر نیستند بلکه خطرناک نیز بوده و بیشتر مضرند تا اینکه کمکی به شما بکنند. مثلا قرص افدرین (ephedrine) از سال ۲۰۰۴ در آمریکا ممنوع شده است و علت آن نیز تاثیرات شبه آمفتامین آن می‌باشد. همچنین دمنوش‌های اسپاسمودیک کاهش وزن که با ایجاد اسپاسم‌هایی در سیستم گوارش عمل می‌کنند در واقع می‌توانند سبب جذب ناکافی مواد مغذی در بدن شوند. عوارض چنین نقصی می‌تواند مشکلاتی مانند رشد بیش از حد باکتری در روده‌ی باریک باشد که نوسانات وزنی یا هورمونی و اختلال در سیستم ایمنی بدن از تبعات بعدی آن است.

قرص‌های لاغری و مکمل‌های رژیمی که باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنید

قرص لاغری فنترمین

این قرص لاغری برای افرادی که فشار خون بالا یا مشکلات قلبی دارند عوارض منفی دارد.

قرص لاغری فنپروپورکس

این قرص لاغری یک محرک بوده و می‌تواند سبب آریتمی قلبی و حتی مرگ شود. این دارو مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا نیست.

بهترین قرص‌ها و مکمل‌های لاغری در سال ۲۰۲۰

قرص لاغری سینفرین (پرتقال تلخ)

این قرص لاغری منجر به علائمی مانند سر درد و فشار خون بالا و حتی حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود.

قرص لاغری مریدیا

این قرص یکی از پُرمصرف‌ترین دارو‌ها برای سرکوب اشتهاست که تحت نام‌های Reductil و Sibutrex نیز به فروش می‌رسد. مصرف این قرص لاغری در کنار رژیم غذایی و ورزش شاید کمک‌تان کند چند کیلوگرم از وزن‌تان کم کنید، اما عوارض جانبی خطرناکی نیز ممکن است داشته باشد مانند سکته مغزی و حمله قلبی.

قرص لاغری افدرا

مکمل لاغری افدرا دارویی گیاهی و تائید شده است، اما لزوما بدون عوارض خطرناک نیست. شواهدی مبنی بر سکته مغزی و حمله قلبی در برخی از کاربران این قرص لاغری گزارش شده است.

قرص لاغری آمینو رکس

دوره‌ی شهرت قرص لاغری آمینو رکس بسیار کوتاه بود، زیرا مصرف آن منجر به افزایش فشار خون ریوی در برخی از افراد شد.

بهترین قرص‌ها و مکمل‌های لاغری در سال ۲۰۲۰

قرص لاغری فن فلورامین

عوارض مصرف دکس فن فلورامین شامل عوارض جانبی کبدی نادر شامل هپایت و هپاتومگالی است. مصرف این دارو با کاهش قابل توجه تری گلیسیرید سرم و افزایش قابل توجه کلسترول همراه است.

علاوه بر این، کاهش انسولین و افزایش حساسیت انسولین هم با مصرف دکس فن فلورامین گزارش شده است. اثرات این دارو بر غدد درون ریز شامل گواتر، دیابت و بیماری تیروئید می‌باشد.

قرص لاغری آکومپلیا

این داروی لاغری هرگز مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار نگرفت، زیرا عوارض جانبی خطرناکی دارد مانند افسردگی و افکار خودکشی.

قرص لاغری کلن بوترول

داروی لاغری کلن بوترول یک استروئید است که برای درمان بیماری‌های تنفسی در اسب‌ها به کار می‌رود و کاربرد انسانی آن تائید نشده است، اما به صورت غیرقانونی توسط ورزشکاران و مدل‌ها مصرف می‌شود. این دارو می‌تواند به عضله‌ی قلب آسیب بزند، اما متاسفانه از طریق وبسایت‌های دارویی به راحتی در دسترس است.

منبع: برترینها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار