طرز تهیه‌ی لبوی خوشمزه در خانه
کد خبر: ۱۶۷۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 15    -    ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
با لبو چه کار‌هایی نمی‌توان انجام داد؟ از طرز تهیه مربای لبو که تمام خانم‌های ایرانی در آن استاد هستند تا سبز کردن لبو برای عید، آب لبو و اسموتی لبو که برای روز‌های آلودگی هوا و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بی‌نظیرند، طرز تهیه انواع سالاد با لبو و ترشی لبو با انار و کلم قرمز یا سایر مخلفات و ژله لبو و انواع دسر با لبو مثل انواع حلوا با لبو و … همگی خوشمزه‌جاتی هستند که با لبو می‌توانید درست کنید.

طرز تهیه‌ی لبوی خوشمزه در خانه«تابناک باتو» با لبو چه کار‌هایی نمی‌توان انجام داد؟ از طرز تهیه مربای لبو که تمام خانم‌های ایرانی در آن استاد هستند تا سبز کردن لبو برای عید، آب لبو و اسموتی لبو که برای روز‌های آلودگی هوا و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بی‌نظیرند، طرز تهیه انواع سالاد با لبو و ترشی لبو با انار و کلم قرمز یا سایر مخلفات و ژله لبو و انواع دسر با لبو مثل انواع حلوا با لبو و … همگی خوشمزه‌جاتی هستند که با لبو می‌توانید درست کنید.

اما طرز تهیه لبوی خوشمزه در خانه را بلد هستید؟ اصلا می‌دانید لبو چه خواص و چه مضراتی دارد؟ فرق لبو با چغندر چیست و البته در مورد نحوه پختن و طرز درست کردن لبوی خوشمزه و خاصیت لبو پخته و … را در این مطلب بخوانید.

طرز تهیه‌ی لبوی خوشمزه در خانه

مواد لازم

لبو ۳ عدد متوسط یا بیشتر
شکر: ۳ قاشق غذاخوری
آب: ۳ الی ۴ لیوان

طرز تهیه

چگونه یک لبوی خوشمزه درست کنیم؟ فوت و فن طلایی درست کردن یک لبوی خوشمزه این است که پوست لبو‌ها را قبل از پختن نگیرید تا رنگ آن حفظ شود. ابتدا لبو‌ها را خوب بشورید و در یک قابلمه با سه الی چهار لیوان آب بپزید. لبو‌ها را باید روی شعله ملایم گاز به مدت ۲ الی سه ساعت بپزید. بعد از پخت لبو‌ها را از آب بیرون بیاورید و پوست لبو‌ها را بگیرید.

آب داخل قابلمه را دور نریزید. بعد از پوست گرفتن لبو‌ها آن‌ها را به اشکال دلخواه برش بزنید و دوباره در قابلمه بگذارید. سه قاشق غذاخوری شکر (برای سه لبوی متوسط) اضافه کنید و اجازه بدهید لبو‌ها با شکر بپزند و شهد داخل قابلمه غلیظ شود. اگر شکر دوست ندارید یا برای‌تان ضرر دارد لبو را با شیره انگور یا شیره افرا بپزید. یادتان باشد شیره انگور یا افرا برخلاف شکر رنگ لبو را تیره و کدر می‌کنند.

طرز تهیه‌ی لبوی خوشمزه در خانه

نکاتی در مورد خواص لبو، فرق لبو با چغندر قند و طبع لبو

۱. آیا لبو قند دارد؟ بله لبو قند بالایی دارد و برای بیماران دیابتی خوراکی مفیدی محسوب نمی‌شود. در واقع علیرغم تمام خواص لبو برای سلامتی اگر بخواهیم در مورد مضرات لبو صحبت کنیم قند بالای آن است.

۲. خواص لبو برای لاغری به خاطر فیبر بالای آن و مواد مغذی فراوان در کنار منیزیم و املاحی مانند پتاسیم برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است.

۳. خواص لبو در دوران بارداری به خاطر اسید فولیک موجود در آن اثبات شده است و مصرف آن در دوران بارداری بسیار مفید است.

۴. اگر فشار خون بالا دارید لبو بخورید، چون لبو سرشار از پتاسیم است و فشار خون را تنظیم می‌کند.

۵. طبع چغندر یا همان لبو گرم و‌تر است به همین خاطر در هوای سرد و خشک زمستان بسیار برای بدن مفید است.

۶. املاح موجود در شیره لبو به کیسه صفرا را تمیز می‌کنند و برای پاکسازی کبد چرب بسیار توصیه می‌شود.

۷. لبو سرشار ازآنتی اکسیدان و ویتامین c. است به همین خاطر لبو مثل شلغم یک ماده غذایی مفید برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا فصلی و آنفولانزای جدید است، چون سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

۸. اگر سنگ کیسه صفرا دارید آب لبو و آب هویج را با هم مخلوط کنید و بنوشید.

۹. لبو ادرار آور است و مجاری ادراری را تمیز و پاک می‌کند. اگر مبتلا به سنگ کلیه یا عفونت ادرار هستید لبو بخورید.

۱۰. خواص لبو برای کودکان به خاطر اسید فولیک فراوان آن بی‌نظیر است. لبو سرشار از اسید فولیک و مواد معدنی مثل ویتامین A، B، C، k. و E. است. به همین خاطر از شب کوری و نرمی استخوان در کودکان پیشگیری می‌کند.

۱۱. لبو نیروی جنسی را در مردان زیاد می‌کند.

۱۲. لبو به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های فراوان از سرطان و البته آلزایمر پیشگیری می‌کند.

۱۳. برای بهبود گوارش و درمان کم خونی کودک ۶ ماه به بالا (البته بعد از مشورت با پزشک کودک) به او آب لبو یا لبو پخته بدهید.

۱۴. فرق لبو با چغندر در چیست؟ در واقع لبو نوعی چغندر است. دو نوع چغندر در طبیعت وجود دارد. یک نوع چغندر بنفش تیره یا قرمز که همان لبو است و دیگر چغندر قند که کرم یا زرد روشن است و برای درست کردن شکر از آن استفاده می‌کنند.

مجله افق کوروش

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
1
1
به چغندر قرمز پخته شده لبو میگن اوناییم که زرده به چغندر قند معروفه. مثل عدس ریز قرمز که اسمش عدس قرمز یا عدس سرخه و اسم پخته شده ش( غذاش) میشه دال عدس.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار