فرهیختگان علیه ترانه علیدوستی و مسعود کیمیایی
کد خبر: ۱۶۷۹۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 14    -    ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
روزنامه فرهیختگان از انصراف‌دهنگان جشنواره فجر شاکی‌ست

روزنامه فرهیختگان از انصراف‌دهنگان جشنواره فجر شاکی‌ست:

بر مبنای یک تحقیق بخش مهمی از هنرمندان، عنصر معاند نظام نیستند و فقط نسبت به رفتار مسئولان انتقاد دارند. بیش از 48درصد از هنرمندان فعال در شبکه‌های اجتماعی در شرایط سیاسی که نسبت به آن اطلاعاتی ندارند، سکوت کرده و آماری کمتر از سه درصد از میان نظرات، دیده می‌شود که مخالفت مستقیم و عناد با سیاست‌های نظام دارند که اغلب این افراد، دوتابعیتی یا ساکنان خارج از کشور هستند.

شاید نتوان توقعی از آن 48درصد هنرمند ساکت در شبکه اجتماعی داشت که موضعی صریح در مقابل همصنف‌هایشان بگیرند، ولی می‌توان با رجوع به کارنامه هنری چند سال اخیر این سلبریتی‌ها و همچنین نسبت زندگی‌شان با واقعیت زندگی مردم، ژست‌های همراهی با جامعه ایران را به چالش کشید.

بازیگری که برای حضور در یک سریال شبکه نمایش خانگی، دستمزد میلیاردی گرفته (که اتفاقا سرمایه‌گذاران این سریال، از متهمان اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان هستند) نمی‌تواند نمایندگی جامعه هنری در حمایت از مردم را برعهده بگیرد. یا هنرمندی که در این دوره از جشنواره فجر، اثر قابل‌توجهی ندارد، چگونه می‌تواند نسبت به عدم حضور خود در این رویداد فرهنگی، ژستی حق به‌جانب بگیرد. جالب‌تر اینکه یک منتقد سینمایی که تا چند سال پیش در تلویزیون و رادیو حضور داشت، حالا که از ایران مهاجرت کرده و ساکن ترکیه شده است، این روزها با برخی سینماگران تماس می‌گیرد و بدون اینکه بگوید از ایران رفته، به انصراف از جشنواره فیلم فجر تشویق‌شان می‌کند.این مدل ژست گرفتن به نام مردم، آنچنان مضحک شده که بین اهالی رسانه به شوخی تبدیل شده است. .

مثلا علی عطشانی نسخه‌ای از فیلم جدید خود را به جشنواره فیلم فجر داده بود و فیلمش نه‌تنها مورد تایید هیات انتخاب قرار نگرفته بود که حتی در لیست رزروها هم نبود. حالا او ادعا می‌کند که جشنواره فیلم فجر را تحریم کرده است. سررشته این تحریم جشنواره فیلم فجر هم که به مسعود کیمیایی تعلق می‌گیرد، بیشتر واکنشی است شخصی نسبت به اتفاقات و حواشی‌ای که حین نمایش سه فیلم اخیرش در جشنواره فیلم فجر رخ داده بود و با خنده‌ها و هو کردن حاضران در سالن نمایش به حاشیه کشیده شده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
1
5
نه که تا حالا تو این جشنواره ها یه محصول درست و حسابی ارائه شده. ما مردم که از جشنواره سهمی نداریم. بهتره اصلا درش تخته شه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
1
3
اخلاقتون رو خوب کنید تا تنها نباشید- اکثر اهل جهنم متکبرانند- (آیه قرآن)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
5
3
ممنون که اطلاع رسانی میکنید!
کارگردان به حاتمی کیا میگن که به وقت شام رو با ایمان و اعتقاد ساخت
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
1
فیلمهای چشنواره ای !
یک فیلم به اسم «روسی» رو یکی از دوستام رفته بود میگفت از اول تا آخر فیلم شخصیت ها بدون هیچ دلیلی تو صورت همدیگه استفراغ میکردند.
آخر هم نفهمیدیم برای چی بود!
این فیلم ایرانی چشنواره ای
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار