تعطیلی مدارس برخی استان‌ها به دلیل بارش برف
کد خبر: ۱۶۷۸۹۱
تاریخ انتشار: 2020 January 14    -    ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
مدارس برخی استان های کشور به دلیل بارش برف و باران روز سه شنبه تعطیل هستند.

مدارس برخی استان های کشور به دلیل بارش برف و باران روز سه شنبه تعطیل هستند.

سرما و بارش برف و باران موجب شد مدارس برخی استان ها تعطیل شود. دشواری در تردد یکی از مهمترین این تصمیم است و استان های آذربایجان شرقی، بخش هایی از سیستان و بلوچستان، همدان، خراسان و سنندج در بخش هایی با تعطیلی مدارس مواجه هستند.

آذربایجان شرقی

آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با صدور اطلاعیه ای به علت تداوم بارش برف و برودت هوا مدارس استان را در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۵ منطقه و ۱۰ بخش استان برای روز سه شنبه تعطیل اعلام کرد.

در منطقه مراغه همه مدارس روستایی در تمامی دوره های تحصیلی تعطیل و مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری تعطیل و مدارس دوره اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

بخش نظرکهریزی نیز همه مدارس شهری و روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.

در منطقه هشترود همه مدارس شهری و روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.

منطقه چاراویماق نیز همه مدارس شهری و روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.

در منطقه ورزقان مدارس استثنائی، پیش دبستانی شهری و روستایی تعطیل و سایر دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی با دو ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

بخش تیکمه داش نیز همه مدارس شهری و روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.

در منطقه بستان آباد همه مدارس شهری و روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.

منطقه اهر نیز همه مدارس روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی تعطیل و مدارس استثنایی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.

بخش خواجه نیز همه مدارس شهری و روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح با ۲ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

در منطقه هریس همه مدارس شهری و روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

بخش کندوان نیز تمام مدارس شهری و روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.

در منطقه میانه همه مدارس روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی تعطیل و مدارس استثنایی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.

بخش تسوج نیز همه مدارس شهری و روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

منطقه اسکو و شهر جدید سهند نیز مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی تعطیل است.

در بخش ایلخچی مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی تعطیل است.

در منطقه آذرشهر مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی تعطیل است.

همچنین بخش گوگان مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی تعطیل خواهند بود.

در بخش خسروشاه مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت می‌کنند.

در منطقه کاغذکنان تمامی مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره های تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

همچنین بخش صوفیان تمامی مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره های تحصیلی در نوبت صبح با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت می‌کنند.

منطقه بناب نیز مدارس استثنایی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی تعطیل و مدارس دوره اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت می کنند.

در بخش مهربان تمامی مدارس روستایی تعطیل و مدارس استثنایی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری تعطیل و مدارس دوره اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت می‌کنند.

در منطقه جلفا نیز تمامی مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح یک ساعت با تاخیر شروع به فعالیت می‌کنند.

همچنین منطقه مرند مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی تعطیل و مدارس دوره اول و دوم متوسطه در منطقه مرند از ساعت ۹ شروع به فعالیت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، امتحانات نهایی در تمامی شهرستان‌ها مشمول تعطیلی نشده و امتحانات در موعد مقرر برگزار می‌شود.

همدان

رییس اداره‌ اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش وپرورش همدان گفت: به علت ریزش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر، برخی از مدارس این استان در نوبت صبح روز سه‌شنبه تعطیل شد.

محمد سهرابی دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط یاد شده، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در نواحی یک و ۲ همدان تعطیل اعلام شد.

همچنین مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی بهار و لالجین، کبودراهنگ و گل تپه، رزن، درگزین و سردرود، فامنین و قهاوند در نوبت صبح سه‌شنبه ۲۴ دی تعطیل است.

همچنین امتحانات نوبت صبح دانشگاه آزاد اسلامی همدان روز سه‌شنبه با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان اعلام کرد: تمامی امتحانات رشته های زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی همدان به علت ریزش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح جاده ها با تأخیر یک‌ساعته شروع می شود.

تعطیلی مدارس دشتیاری برای چهارمین روز متوالی

مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مدارس منطقه دشتیاری شهرستان چابهار روز سه‌شنبه برای چهارمین روز متوالی براثر بارندگی تعطیل شد.

داوود گلی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تصمیم با توجه به بسته بودن مسیرهای ارتباطی، آبگرفتگی معابر و گل آلود بودن مسیرهای دسترسی به مدارس و ضرورت صیانت از سلامت دانش آموزان و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی اتخاذ شده است.

مدارس دشتیاری در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

حدود ۲۶ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­های سنگین و سیلاب شده اند. حجم خسارت های ناشی از باران و سیلاب آن قدر زیاد است که بیش‌ از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیلزدگان استان سیستان و بلوچستان هستند.

خراسان جنوبی

مدارس چند شهرستان استان خراسان جنوبی روز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه به علت برودت هوا و یخبندان تعطیل است.

سید علی حسینی شامگاه مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارس ابتدایی و مدارس و مراکز استثنایی شهرستان سربیشه و مدارس ابتدایی بخش زهان شهرستان زیرکوه فردا (سه‌شنبه) تعطیل شدند.

مدارس عشایری روستاهای یخاب و چاه مسافر منطقه دستگردان شهرستان طبس هم به دلیل برودت هوا، یخبندان و لغزندگی معابر تعطیل است.

تمامی مدارس ابتدایی، مدارس و مراکز استثنایی شهرستان قاینات به جز شهرهای آرین شهر و اسفدن به دلیل برودت هوا، یخبندان و لغزندگی معابر روز سه‌شنبه تعطیل است.

مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق ضمن هماهنگی با فرماندار به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان خود اطلاعیه تعطیلی مدارس را تا قبل از ساعت ۵ صبح و در صورت ضرورت امشب به روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اعلام کنند تا از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌های استان به دانش آموزان و اولیای آنان اطلاع رسانی به موقع صورت گیرد.

مدارس برخی مناطق خراسان جنوبی در سه روز گذشته به دلیل بارش برف و باران و لغزندگی معابر تعطیل بود.

تعطیلی برخی مدارس کردستان

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش کردستان گفت: بدلیل بازش برف و باران و برودت هوا فردا سه شنبه مدارس بیجار، دیواندره، سروآباد و مریوان در نوبت صبح تعطیل است.

علیرضا منتشلو شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بارش برف، لغزندگی معابر و برودت هوا و طبق هماهنگی انجام شده با فرمانداری بیجار مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی و متوسطه اول سطح شهر و تمام مدارس مقاطع روستایی شهرستان در نوبت صبح فردا سه شنبه ۲۴ دی تعطیل است.

همچنین با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و ادامه بارش برف، برودت هوا و لغزنده بودن معابر نوبت صبح مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی و متوسطه اول سطح شهرهای مریوان، کانی دینار و برده رشه نیز تعطیل است.

نوبت صبح و بعدازظهر مراکز پیش دبستانی و تمام مدارس روستایی (ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) شهرستان‌های مریوان و سروآباد تعطیل است.

همچنین با توجه به تصمیم آموزش و پرورش شهرستان دیواندره فردا مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول سطح شهر و روستاهای این شهرستان در نوبت صبح تعطیل و امتحانات مدارس دوره متوسطه دوم و هنرستان‌ها هم با ۲ ساعت تاخیر راس ساعت ۱۰ شروع می‌شود.

فعلا تصمیمی در مورد تعطیلی مدارس در سایر شهرستان‌های استان گرفته نشده و در صورت تصمیم بر تعطیلی اطلاع رسانی خواهد شد.

تعطیلی مدارس ۱۱ منطقه آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: مدارس ۱۱ منطقه آموزش‌وپرورش استان طی روز سه‌شنبه به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل است.

مهدی محمدپور شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مدارس نواحی یک و ۲ ارومیه، سلماس، تکاب، مهاباد، سردشت، خوی و نقده در مقطع ابتدایی اعم از شهری و روستایی در نوبت صبح روز یکشنبه تعطیل است.

در مناطق صومای برادوست، سیلوانا و انزل نیز تمامی مدارس تعطیل است اما امتحانات نهایی همچنان برگزار خواهدشد.

چایپاره مدارس ابتدایی شهری و روستایی با یک ساعت تاخیر شروع می‌شود. در «نازلو» نیز شروع مدارس در نوبت صبح با یک ساعت تاخیر همراه خواهد بود.

آذربایجان‌غربی طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش برف بوده و شدت آن در نواحی مرکزی و شمالی استان بیشتر گزارش شده‌است.

روند بارش برف تا فردا، سه‌شنبه در استان ادامه دارد.

دانش‌آموزان ابتدایی چهارمحال و بختیاری صبح سه‌شنبه دیرتر مدرسه می‌روند

اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اعلام کرد، فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی این استان در روز سه‌شنبه ۲۴دی‌ماه یک ساعت دیرتر آغاز می‌شود.

به علت پیش‌بینی بارش برف در نقاط مختلف روز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه تمامی مدارس ابتدایی نوبت صبح استان به جز منطقه میانکوه، فعالیت آموزشی خود را با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

با توجه به اینکه آغاز بارش‌ها از نیمه شب دوشنبه پیش‌بینی شده است چنانچه در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه تصمیم جدیدی اتخاذ شود، ساعت۷ صبح از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش برف از اواخر وقت دوشنبه این استان را فرا می‌گیرد و در روز سه‌شنبه بسیاری از نقاط استان به ویژه مناطق شرقی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

مهرداد قطره سامانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه منجر به کولاک برف در گردنه‌ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد در مناطق کوهستانی و یخ‌زدگی معابر عمومی می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۰۶ هزار دانش‌آموز در بیش از دو هزار ۴۰۰ مدرسه است.

تاخیر در ساعات آغاز به کار برخی مدارس استان مرکزی

روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی شامگاه دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای تاخیر در ساعات آغاز به کار در برخی از مدارس استان را اعلام کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، با توجه به نظر اداره هواشناسی مبنی بر کاهش دما و وجود مه صبحگاهی در برخی از جاده های بین شهری و لغزندگی مسیرها و به منظور رفاه حال دانش آموزان و همکاران فرهنگی، تاخیر در ساعات آغاز به کار فعالیت برخی مدارس استان مرکزی در روز سه شنبه ۲۴ دی ماه اعلام می شود.

مدارس تمام دوره های تحصیلی در نوبت صبح در شهر و روستای اراک با یک ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می کنند.

همچنین همه دوره های تحصیلی، شهر و روستای شهرستان های خنداب، تفرش، آشتیان، فراهان و کمیجان در نوبت صبح با تاخیر و ساعت ۹ صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، فعالیت سایر نواحی و مناطق استان عادی خواهد بود.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار