واکنش سیروان خسروی به اتفاقات اخیر +عکس
کد خبر: ۱۶۷۸۸۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 14    -    ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
سیروان خسروی خواننده جوان کشورمان به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد.

سیروان خسروی خواننده جوان کشورمان به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد.

وی در اینستاگرام خود نوشت:

‏‎نه سبز بودم ، نه بنفش شدم ، نه تَكرار كردم و نه سياه ميشوم.

‏‎ولى افسوس كه هنوز هم بسيارند كسانيكه دنباله رو سلبريتيهاى آفتاب پرستى هستند كه يك روز سبزند ، يك روز بنفش ، يك روز عزادارند ، يك روز به فلان كانديدا "اعتقاد راسخ" دارند ، روز ديگر تظاهر به فريبخوردگى ميكنند ، يك روز تاريخ سازند و روز ديگر تاريخ باز. ‏‎اينها همانهايى هستند كه از ماهيگيرى از آب گل آلودِ هيچ حادثه اى نميگذرند و شهوت ديده شدنشان تمام ناشدنى است.

‏‎من نه از "درود به شرفت" ها خوشحال ميشوم و نه از "لعنت" ها ناراحت، چون ميدانم تنها با يك پست عوامفريبانه تمام "لعنت" ها به "درود" تبديل ميشود. ‏‎قطعا قلب من هم همانند هر انسانى از اين همه مصيبت به درد آمده و حالم از شرايط اسفناك زندگى در كشورم به هم ميخورد، اما باور دارم كه گذاشتن يك عكس مشكى يا پُستهايى كه جز برانگيختن احساساتِ لحظه اى هيچ كاربردى ندارند، هيچ دردى را درمان نخواهد كرد. ‏‎مرا به خویشتن خویش وانهید که من

‏‎نه از قبیله ی زهدم، نه اهل تزویرم ‏‎#هم_از_توبره_هم_از_آخور

دو کلام هم از سیروان خسروی علیه معترضان!

هیوا یوسفی خبرنگار ورزشی هم به این صحبت های سیروان واکنش تندی نشان داد:

سیروان خسروی حالا که شهر شلوغ شده، سرش رو از لاک عافیت بیرون آورده‌ و رجز می‌خونه.

فرض کنیم همه اونایی که سبز یا بنفش بودن و تَکرار کردن، کارشون اشتباه. کار تو چی بوده آقای خسروی؟ کجا اعتراض کردی؟ کدوم مبارزه؟ کدوم هزینه؟ غیر از اینه که احوال مملکت هیچ وقت به کفشت هم نبوده؟

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
5
11
دقیقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
3
3
آره به جون هم بیفتیم درگیر بشیم فقط هم سلبریتی ها درست می گن ناامن شدن کشور هم بهترین گزینه س! به جون هم بیفتیم تحریم کنیم شرکت نکنیم این عالیه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
5
10
دمت گرم کاملا زد تو حال همه آفتاب پرست ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
2
گذشته از تایید وجود متزوران و نان به نرخ روز خوران و و حزب بادی ها که همیشه و همه جا هستن ولی جناب خسروی باید به چند نکته توجه داشت:
1-نمی دانم چرا نظر شما مرا به یاد آدمهای بسوادی می اندازد که باد در غبغب انداخته و با افتخار از جهل خود به زمانه سخن می گویند که «از سیاست خوششان نمی آید» ایشان هنوز درک نکرده اند که مخصوصا در کشوری چون ایران، این سیاست است که بر جزءجزء حیات اقتصادی و اجتماعی و حتی کنشهای فردی ما در زندگی سایه افکنده است و «از سیاست خوشمان نمی آید» مساوی است با جهل و در پی آن بی تفاوتی به درک شرایط محیط پیرامون و تاثیرات مستقیم آن بر زندگی میلیون ها بشر. این وضع ادراکی و رفتاری را شما خود هرچه دوست دارید نام بنهیدش!!!

2- تاریخ را آدمهای بی تفاوت به محیط و جامعه نمی سازن. آدمهایی که از ترس مسئولیت ها و پاسخدهی های بعدی و احتمالا هزینه دادن ها،از ابراز نظر و هرگونه کنشگری سیاسی پرهیز می کنند خود نوعی نان به نرخ روز خور و اپورچونیست هستند. در برخی جوامع اینکه اعلام کنی کدام فکر و مسلک را می پسندی شجاعت می خواهد آقای خواننده!!!. حرف شما را می پذیرم که عده ای برای جمع کردن فالوور و طرفدار، رنگ عوض می کنند هموچون آن کارگردان جوان عزیزی! که فردای انتخابات ریاست جمهوری یک شبه از این رو به آن رو شد!!! ولی همچنین فکر می کنم که شاید افرادی هم که برای از دست ندادن طرفدار و نپذیرفتن مسئولیت سعی می کنند خود و عقایدشان را پنهان کنند و در شرایط سختی و شاید حتی نتایج ناخوشآن دفاعیه ها، براحتی سایرین را آفتاب پرست بخوانند نیز اوپورچونیست(فرصت طلب) هستند.

3- از اساس تصویر انتخابی پست جنابعالی فاقد معنااست چرا که تفاوتی بین طرفداری از سبز دهه قبل، بنفش چند سال اخیر و سیاه امروز دیده نمی شود اگر درک سیاسی داشته باشید حتما خوب می دانید که این سه در توالی همند نه در تقابل!لذا افراد حامی این تفکرات نمی توانند آفتاب پرست باشند چرا که در یک جریان فکری مشخص قرار گرفته اند... با شما موافق خواهم بود در صورتی که این سلبریتی ها فردا بروند و از حامیان جناح مقابل دفاع کنند. در هر صورت جریان فکری آنها ممکن است کاملا اشنباه بوده و شما و میلیون ها نفر هم با آن مخالف باشید و فکر کنید که جناح مورد طرفداری ایشان مثلا برای کشور خسران بدنبال داشته که خب مسئله حیاتی و قابل تاملی است ولی موضوع صحبت شما چیز دیگری است.

4-طبقه متوسط و تحصیلکرده که بخش اصلی جامعه کنونی را تشکیل می دهد ممکن است با نظر سلبریتی ها دلگرم یا دلسرد شود ولی هرگز دنباله رو کور و بیشعور اینها نیست.آرا ایشان غالبا بازتاب شرایط واقعی شکل گرفته در اثر سیاست های خاص است. اگر هم حتی فکر می کتید سلبریتی ها قدرت زیادی در اقناع افکار عمومی دارند باید ریشه مشکل را در جای دیگر جست ان هم عدم تحزب در ساختار سیاسی کنونی است که باز ربطی به آفتاب پرست خواندن ایشان ندارد.

5- در نهایت شما به جای بی تفاوتی و افتخار به آن بهتر است در قامت یک شهروند مسئولیت پذیر، سلبریتی ها را مثلا به به مطالعه دعوت کنید و با استدلال و منطق با ایشان مناظره و گفتگو داشته باشید تا هم کم سوادها را هویدا سازید و هم به ارتقای شعور اجتماعی کمک کنید و در نهایت از تسلط تقلید کورکورانه عامه جلوگیری کنید. نه اینکه در گوشه ای تاریک بنشینید و وقتی پرده ها کنار رفت بگویید من از اولش هم می دانستم! بدین گونه اعتبار کسب کنید بدون اینکه هزینه ای داده باشید و نقشی در بهبود و اصلاح امور ایفا کرده باشید.
به طور کلی جامعه اهل سواد و مطالعه به سلبریتی و نظرات بعضا خام و بیسوادانه آنها نیاز نخواهد داشت لذا همه در حد توان با پذیرش مسئولیت شهروندی تلاش کنیم فردای بهتری برای ایران بسازیم که طبیعتا داشتن یک خط فکری، ارائه انتقادات سازنده، بیان آزادانه نظرات و شجاعت پاسخ دهی بخشی از این مسئولیت شهروندی است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
درود بر شما
این نظر بسیار روشنگرانه بود لطفا مطالعه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
3
5
این خودش یه نوع آفتاب پرستیییییییه
پاسخ ها
احمد
| |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
ژست هاي روشنفكري و گاها پوچ برخي سلبرتي هارو قبول دارم . ولي مصداقي كه آقاي خسروي براي آفتابپرستي ذكر كرده نشانه نا آگاهي سياسي اجتماعي ايشان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
2
5
رجز خوانی سیروان خسروی هم تموم میشه . آقای خسروی میگوید که من سیرم اگر خلق گرسنه است بمن چه . ای ننگ به این هنر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
2
3
کاری به نظزت ندارم ولی با سبک خودت و برادرت زیاد حال نمی کنم
آفتاب پرست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
4
5
چه عجب !!! معلومه چند تا عاقل هم لای این سلبریتیهای آفتاب پرست پیدا میشه!!!!
امان از تحریم وطن پرستهای عاشق اروپا و آمریکا!!!!
راستی چرا هنرمندان همیشه از تحریم و استعفا و ... میگویند..
فکر کنید چرا کشاورزان زحمت کش سخت کوش که نان و قوتمان دست آنهاست تحریم نمیکنند!
چرا کارگران بیچاره که زندگی مان وابسته به تلاش آنهاست حرف از تحریم نمیزنند!!!!
چرا نانوایانی که 5 صبح که هنرمندان از پارتی ها و خوشگذرانیهایشان به پنت هوس شان برگشته و مست خوابند اهل تحریم نیستند!!!!
چرا سربازان وطن که از مرزها حفاظت میکنند استعفا نمیدهند و تحریم نمیکنند!!!!!
هر چه زحمتکش تر و کم بهره تر با مرام تر و بامعرفت تر!!!!!
این جام چرک و خون است که سر میکشید!!!!!
نه آزادی و آزادگی!!!!!
بیخود هم حرف از مردم و مردمداری نزنید... آفتاب پرستهای بی هویت بی تدبیر!!!!!
کشور الان به تحریم نیاز ندارد.... به حمایت نیاز دارد!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار