کارآموز ۱۷ ساله ناسا، یک سیاره‌ کشف کرد
کد خبر: ۱۶۷۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 14    -    ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
یک دانش‌آموز 17 ساله آمریکایی در سومین روز کارآموزی در ناسا، سیاره‌ای را کشفت کرد که 6.9 برابر بزرگتر از کره زمین است.

به نقل از رسانه فارسی زبان؛  یک دانش‌آموز 17 ساله آمریکایی در سومین روز کارآموزی در ناسا، سیاره‌ای را کشفت کرد که 6.9 برابر بزرگتر از کره زمین است.

ولف کوکیر، دانش‌آموز دبیرستان «اسکارسدیل» در نیویورک یک دوره کارآموزی دو ماهه را در تابستان 2019 در مرکز پرواز‌های فضایی «گودارد» ناسا در گرینبلت مریلند گذراند و در نخستین روزهای این کارآموزی موفق به کشف این سیاره شد.

نخستین وظیفه او در این کارآموزی بررسی تغییرات درخشندگی ستاره‌هایی بود که تصاویرشان توسط ماهواره ناسا موسوم به TESS به عنوان بخشی از پروژه شکار سیاره‌ها، مخابره شده بود.

کوکیر با کار روی این داده‌ها و تنها پس از گذشت 3 روز از کارآموزیش موفق به کشف سیاره جدیدی شد.

ناسا در هفته جاری این خبر را در وب‌سایت خود اعلام کرد و با تایید این کشف، مقاله‌ای با همکاری این نوجوان در مجله «ساینتیفیک رویو» منتشر و اعلام کد که این سیاره «TOI 1338 b» نامگذاری شده است.

این کاشف نوجوان می گوید:‌« حدود سه روز از کارآموزی من گذشته بود که من سیگنالی را روی سیستم دیدم ابتدا فکر کردم این یک کسوف ستاره ای است اما زمانبندی درست نبود و من به این نتیجه رسیدم که یک سیاره است.»

ناسا گفته است که این سیاره اندازه‌ای بین نپتون و زحل و 1300 سال نوری از زمین فاصله دارد.

در حال حاضر این دانش‌آموز در حال آماده کردن رزومه خود برای ورود به دانشگاه است و مهمترین دستاورد رزومه او اکنون کشف یک سیاره است. او می گوید که سه انتخاب برای رفتن به دانشگاه در پیش دارد که نخستین آنها پرینستون و بعد دانشگاه «ام آی تی» و استنفورد است.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
3
هزاران درود . یک نفر از این افراد بجای میلیونها .........
برای بشریت ارزش دارند....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار