ماندگاری سرما تا چند روز آینده در کشور
کد خبر: ۱۶۷۸۵۷
تاریخ انتشار: 2020 January 13    -    ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در 25 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: از امروز تا شنبه هفته آینده ماندگاری هوای سرد در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در 25 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: از امروز تا شنبه هفته آینده ماندگاری هوای سرد در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان ‌در در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور، همچنین دامنه شمالی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش برف و باران داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: سامانه بارشی مذکور فردا در بخش‌هایی از غرب،‌ مرکز و شرق کشور، سبب بارش برف و باران می‌شود.

وی افزود: فردا در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف داریم و باران در سواحل شمال می‌بارد؛ همچنین در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، جنوب و جنوب شرق کشور نیز رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ از بعد از ظهر فردا تا صبح چهارشنبه در استان‌های فارس، بوشهر، یزد، هرمزگان و کرمان وزش باد شدید شمالی داریم و از بعد از ظهر سه‌شنبه تا شنبه هفته آینده در جنوب شرق کشور وزش باد شدید شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی‌ اضافه کرد: روز چهارشنبه در تنگه هرمز، دریای عمان و جنوب سیستان و بلوچستان باران داریم، همچنین در سواحل شمال کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیائیان افزود:‌ روز پنجشنبه بارش پراکنده در سواحل خزر و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و از ساعات پایانی جمعه با ورود سامانه بارشی جدید، شمال‌غرب کشور بارش خواهد داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا شنبه هفته آینده ماندگاری هوای سرد در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه تا صبح شنبه شاهد کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما در نیمه شرقی کشور خواهیم بود.

ضیائیان افزود: امروز تا پنجشنبه دریای خزر مواج است و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف پیش‌بینی می‌شود و همچنین روزهای چهارشنبه تا جمعه نیز آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و صفر درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 15 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت: فردا در 25 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار