برای نخستین‌بار یک زن مسلمان شهردار «کمبریج» شد
کد خبر: ۱۶۷۸۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 14    -    ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
...«برای من تماشای تلاش والدین‌ام برای ساختن یک زندگی تازه در کشوری تازه که همه‌چیز از زبان گرفته تا فرهنگ‌اش با خانه‌ی آن‌ها متفاوت بود، مثل یک عمل قهرمانانه هر روزه بود. قهرمانان خاموش مثل والدین من در این شهر و در این کشور فراوان‌اند. من این تلاش و پایداری را در میان خانواده‌های بسیاری در محله‌ی کودکی و نوجوانی‌ام دیدم.

در همین حین، برای اولین‌بار یک زن مسلمان شهردار «کمبریج» شد.

در همین حین، برای اولین‌بار یک زن مسلمان شهردار «کمبریج» شد.به گزارش «تابناک باتو» ـ شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا، برای اولین‌بار در تاریخ خود یک زن مسلمان را به عنوان شهردار انتخاب کرد.

سمبل صدیقی زن جوان ۳۱ ساله‌ای است که خانواده‌ی او زمانی که وی دو ساله بود، برنده‌ی لاتاری مهاجرت به آمریکا شدند و از شهر کراچی پاکستان به آمریکا آمدند.

سمبل صدیقی لیسانس «سیاست عمومی» از دانشگاه «براون» دارد و همچنین در رشته‌ی حقوق در دانشگاه «نورث وسترن» تحصیل کرده است. او از ابتدای جوانی وارد فعالیت در جامعه‌ی مدنی باهمستان خود شد و یکی از جوانانی است که نهادی غیردولتی برای توسعه و حمایت و تشویق جوانان کمبریج برای مشارکت در باهمستان خود راه راه‌اندازی کردند. این نهاد غیردولتی، چند سال بعد به «شورای جوانان کمبریج» تغییر و توسعه پیدا کرد و یکی از نهاد‌های مشورتی موثر در تصمیم‌های شهر برای جوانان است.

در همین حین، برای اولین‌بار یک زن مسلمان شهردار «کمبریج» شد.

صدیقی هم‌زمان با تحصیل، شروع به همکاری با نهاد غیردولتی دیگری کرد که هدف آن‌ها توسعه و بهبود امنیت اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی کودکان و جوانان در باهمستان‌های کوچک بود.

سمبل برای دومین بار پیاپی بود که به عضویت شورای شهر کمبریج انتخاب شده بود. او در رای‌گیری اعضای شورای شهر، در همان دور اول رای‌گیری، اکثریت آرا را کسب کرد و به عنوان شهردار انتخاب شد.

صدیقی در گفت‌وگویی با نشریه‌ی «کمبریج کرانیکل» گفت: «برای من تماشای تلاش والدین‌ام برای ساختن یک زندگی تازه در کشوری تازه که همه‌چیز از زبان گرفته تا فرهنگ‌اش با خانه‌ی آن‌ها متفاوت بود، مثل یک عمل قهرمانانه هر روزه بود. قهرمانان خاموش مثل والدین من در این شهر و در این کشور فراوان‌اند. من این تلاش و پایداری را در میان خانواده‌های بسیاری در محله‌ی کودکی و نوجوانی‌ام دیدم و این‌ها برای من انگیزه‌بخش بود که وارد سیاست شوم و تلاش کنم باهمستان خود را جای بهتری کنم.»

خانم صدیقی اعلام کرد که فراهم کردن خانه‌های مسکونی بیشتر با نرخ اجاره‌ی معقول و مناسب، اولویت اصلی او در اداره‌ی شهر کمبریج است. او همچنین تاکید کرد که یکی از سرفصل‌های برنامه‌های او این است که امکانات برابر تحصیلی در شهر را توسعه دهد و مدارس شهر را تشویق خواهد کرد که معلم‌های بیشتری از گروه‌های اقلیت استخدام کنند تا مربیان تحصیلی دانش‌آموزان شهر، از پیشینه‌های متنوع باشند. او می‌گوید برای او «دیگری، همیشه اولویت است.»

در همین حین، برای اولین‌بار یک زن مسلمان شهردار «کمبریج» شد.

شهر کمبریج، شهری است که دانشگاه «هاروارد» و دانشگاه «ام آی تی» که هر دو از معتبرترین دانشگاه‌های جهان‌اند، در آن‌جا واقع شدند.

در آمریکا از سال ۲۰۱۶ تاکنون، ۱۳۸ سیاست‌مدار مسلمان توانستند وارد شورا‌های شهر، پارلمان و دیگر سمت‌های دولتی انتخاباتی شوند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
15
4
مسلمان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با این حجاب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
روزي يك مرد مسلمان و يك مرد زرتشتي به هم از راهي مي رفتند به رودخانه اي رسيدند كه آب در آن با شدت جريان داشت دختركي كنار رودخانه ايستاده بود و نمي توانست از آن رد شود مرد زرتشتي دست او را گرفت و با هم از رودخانه رد شدند و دخترك هم راه خود را رفت در ادامه راه مرد مسلمان به زرتشتي گفت آن دختر به سن تكليف رسيده بود و نامحرم بود تو نبايد دست او را مي گرفتي . مرد زرتشتي گفت : من دست او را گرفتم و كمكش كردم و رهايش كردم تو هنوز در ذهن خود او را رها نكرده اي ؟
حكايت مرد مسلمان حكايت شماست كه از اينهمه مواردمثبتي كه در مورد اين زن مسلمان وجود دارد ( از قبيل موفقيت اين زن ، شايسته سالاري كه در آن جامعه و جود دارد و هركسي فارغ از نوع مليت ،مذهب ،زبان و رنگ ميتواند در صورت شايستگي به مدارج بالا برسد و....)فقط حجابش را چسبيده اي متاسفم براي ذهن هاي بيمار
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
2
22
اون وقت ما نمی دونیم یه زرتشتی می تونه عضو شورای شهر بشه یا نه !
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
دقیقا. من وقتی این خبرها رو می خونم به عنوان یک ایرانی مسلمان خجالت می کشم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ما خوبیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار