طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی
کد خبر: ۱۶۷۸۲
تاریخ انتشار: 2015 November 04    -    ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
روغن، شکر قهوه ای، 2 عدد تخم مرغ، وانیل و پوره کدو حلوایی را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا خوب ترکیب شوند سپس مواد خشک ( 1 لیوان آرد، نمک، جوش شیرین، دارچین ) را کم کم اضافه و با قاشق مخلوط کنید تا مایه کیک یکدست شود.
چیز کیک کدو حلوایی

آرد 1 لیوان   
روغن 3/4 لیوان  
شکر قهوه ای 1 لیوان   
تخم مرغ 4 عدد   
پوره کدو حلوایی 1 لیوان
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری   
دارچین 1 قاشق چایخوری   
نمک 1/4 قاشق چایخوری  
شکر 1/2 لیوان
پنیر خامه ای 300 گرم   
ماست 2 قاشق غذاخوری 
آرد 1 قاشق چایخوری  
اسانس وانیل مقداری

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی

کرم پنیری

پنیر خامه ای 100 گرم  
کره 2 قاشق غذاخوری 
شکر 2 لیوان   
شیر 2 قاشق غذاخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری   
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری  
گردوی خرد شده مقداری

 چیز کیک

طرز تهیه کیک کدو حلوایی: روغن، شکر قهوه ای، 2 عدد تخم مرغ، وانیل و پوره کدو حلوایی را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا خوب ترکیب شوند سپس مواد خشک ( 1 لیوان آرد، نمک، جوش شیرین، دارچین ) را کم کم اضافه و با قاشق مخلوط کنید تا مایه کیک یکدست شود.

طرز تهیه کیک پنیر: 300 گرم پنیر خامه ای و 1/2 لیوان شکر را داخل کاسه ای بریزید و با همزن 3 دقیقه بزنید تا خامه ای و یکدست شود، در ادامه 2 قاشق ماست، 1 قاشق آرد و کمی اسانس وانیل اضافه کنید، هم بزنید تا مواد خوب ترکیب شوند سپس 2 تخم مرغ را اضافه و مخلوط کنید.

کرم پنیری: 100 گرم پنیر خامه ای و 2 قاشق کره را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود سپس 2 لیوان شکر، وانیل و نمک را اضافه و مخلوط کنید، در پایان 2 قاشق شیر را اضافه کنید و پس از اینکه کرم یکدست شد داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.

ته قالب کاغذ روغنی بیندازید، مایه کیک کدو حلوایی را داخل قالب بریزید و روی آن مایه چیز کیک را اضافه کنید سپس قالب را 60 – 70 دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید، پس از پخت در فر را باز کنید و اجازه دهید 1 ساعت چیز کیک داخل فر خاموش باقی بماند.

چیز کیک را پس از 1 ساعت استراحت از داخل فر خارج کنید و حداقل 8 ساعت داخل یخچال بگذارید تا خوب سرد شود و خودش را بگیرد سپس با کرم پنیری و گردوی خرد شده تزیین و سرو کنید ( دقت کنید که چیز کیک را با قالب داخل یخچال قرار دهید و تا خودش را نگرفته از قالب جدا نکنید ).

نکته ها: به جای شکر قهوه ای میتوانید از همان مقدار شکر سفید استفاده کنید، پیشنهاد میشود به جای ماست از خامه ترش استفاده کنید، پس از پخت ممکن است لایه پنیر کمی شل باشد که با قرار گرفتن در یخچال سفت خواهد شد.

برای تهیه پوره کدو حلوایی: کدو را با مقداری اب داخل قابلمه بریزید و بپزید تا کدو نرم و آب آن تمام شود سپس با پشت چنگال له کنید و رطوبت اضافی اش را بگیرید.

ایران کوک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار