ماجرای تلخ زندگی خانواده ایرانی در کانادا
کد خبر: ۱۶۷۸۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 13    -    ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
4 خرداد (25 مه‌2019) مأموران آتش‌نشانی شهر کینکورا کانادا با اطلاع از آتش گرفتن یک خانه در خیابان 42 راهی این محل شدند.

4 خرداد (25 مه‌2019) مأموران آتش‌نشانی شهر کینکورا کانادا با اطلاع از آتش گرفتن یک خانه در خیابان 42 راهی این محل شدند.

پس‌از خاموش کردن آتش آنها با اجساد سوخته مردی 56 ساله و دختر 22 ساله‌اش و بدن نیمه جان دختر نوجوانی مواجه شدند. درسا و پدرش بر اثر سوختگی شدید جان باخته بودند. اما دختر 15 ساله که او نیز بشدت سوخته بود به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. اما با وجود تلاش‌های کادر درمان وی مدتی بعد تسلیم مرگ شد.

در ادامه بررسی‌های تیم جنایی مشخص شد پدر خانواده به‌نام حیدر عامل این آتش‌سوزی مرگبار بوده است.

آخرین توئیت ها

این حادثه درست یک ماه بعد از این رخ داد که لیلا، همسر حیدر از او طلاق گرفت و مدارک قضایی نیز این موضوع را تأیید می‌کرد.

درسا دختر بزرگ خانواده روز 25 مه‌2018 و درست دو ساعت قبل از مرگ مطلبی در توئیترش نوشته بود که نشان می‌داد وی و خواهرش بعد از جدایی مادرشان با پدر زندگی می‌کردند اما از آزارهای پدرش بشدت خسته شده و تحملش را برای مقابله با مشکلات زندگی از دست داده است.

او نوشته بود «از ته دل می‌خواهم بابام در جا بیفته و جانش بالا بیاید که آنقدر ما را آزار ندهد. اعصابم دیگر کشش ندارد.» اما این تنها توئیت دختر دانشجوی رشته ارتباطات و رسانه دانشگاه کلگری نبود. او در یک ماه قبل از مرگش توئیت‌های زیادی گذاشته بود. در یکی دیگر از این توئیت‌ها نوشته بود:«دروغ‌هایش را که می‌شنوم قلبم می‌گیرد. نفسم بالا نمی‌آید کاش بمیرد بابام.» و 11 مه نیز نوشته بود:« تا حالا ندیدم هیچ پدری آرزوی بدبختی بچه‌هایش را بکند. هیچ وقت نمی‌بخشمش واسه این آرزویی که کرد.»

شکایت از عروس سابق

در حالی که پرونده این آتش‌سوزی مرگبار در کانادا پیگیری می‌شد مادر خانواده به ایران آمد اما خانواده حیدر با اطلاع از این ماجرا برای شکایت از وی به دادسرا رفتند و از عروس سابقشان شکایت کردند.

پدر حیدر که به دادسرای شیراز رفته بود از لیلا شکایت کرد. او مدعی بود که عروسش باعث قتل دو نوه و پسرش در ایالت کلگری کانادا شده‌اند. با شکایت وی تحقیقات آغاز شد اما از آنجایی که لیلا ساکن تهران بود، هماهنگی‌های قضایی با بازپرس جنایی تهران صورت گرفت تا تحقیقات از زن میانسال در پایتخت انجام شود.

بدین ترتیب بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، لیلا را به دادسرا احضار کرد و تحقیقات از وی صورت گرفت. او در تحقیقات گفت: 28 سال قبل با همسرم در تهران ازدواج کردم و بعد از آن برای ادامه زندگی به کانادا آمدیم. من مدت هاست با همسرم اختلاف داشتم و درنهایت از او جدا شدم. زمانی که آتش‌سوزی رخ داد من خانه نبودم و از طریق همسایه‌ها باخبر شدم که این اتفاق رخ داده است. بعد از طلاق حضانت دختر بزرگم با من بود و تلاش می‌کردم که حضانت دختر کوچک ترم را که با همسر سابقم بود از او بگیرم. بعد از این آتش‌سوزی و مرگ دخترها و همسر سابقم در تحقیقاتی که پلیس کانادا انجام داد مشخص شد که همسر سابقم عامل این آتش‌سوزی و قتل دو دخترم بوده است. قرار بود بعد از جدایی من با دخترهایم در خانه‌ای که در آن ساکن بودیم زندگی کنیم اما تا اعلام نهایی حکم دادگاه همسرم با آنها زندگی می‌کرد.

با تکمیل تحقیقات از سوی بازپرس غلامی و باتوجه به اظهارات زن میانسال، پرونده به دادسرای شیراز ارجاع شد.

روزنامه ایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
6
"با تکمیل تحقیقات از سوی بازپرس غلامی و باتوجه به اظهارات زن میانسال، پرونده به دادسرای شیراز ارجاع شد."

خداوکیلی این پرونده های بی سر و ته را می گذارید برای چی؟
خوب صبر کنید به نتیجه برسه بعد کامل بگذارید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار