خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرب
کد خبر: ۱۶۷۸۱۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 13    -    ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
جهان عرب آمیخته‌ای سرشار از فرهنگ‌ها و هنر‌های مختلف است و همواره به موسیقی‌های اصیل و متنوعش شناخته می‌شود. فرهنگ عربی سرشار از سمبل‌های الهام‌بخش موسیقی است. در این‌گزارش با بهترین خوانندگان عرب آشنا خواهید شد.

خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرباختصاصی تابناک باتو؛ جهان عرب آمیخته‌ای سرشار از فرهنگ‌ها و هنر‌های مختلف است و همواره به موسیقی‌های اصیل و متنوعش شناخته می‌شود. فرهنگ عربی سرشار از سمبل‌های الهام‌بخش موسیقی است. در این‌گزارش با بهترین خوانندگان عرب آشنا خواهید شد.

 

۱. فیروز

خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرب
نهادحداد متولد سال ۱۹۳۵ میلادی، معروف به فیروز یکی از خوانندگان لبنانی است که در طول چندین دهه گذشته همچنان در میان مخاطبان مرز‌های عربی پرطرفدارترین می‌باشد. استعداد او در سن نوجوانی کشف شد. تعداد آثار موسیقیایی او بیش از صد‌ها مورد است. او در تئاتر و فیلم نیز ایفای نقش کرده‌است. در زمان جنگ‌های لبنان، ترانه‌هایش رنگ و بویی سیاسی به خود گرفت. هنوز صدای او در خانه‌ها و خیابان‌های جهان عرب می‌پیچد.

۲. کاظم الساهر

خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرب
به او لقب قیصر ترانه‌های عربی را داده اند. او موزیسین و ترانه‌سرای عربی است. از کودکی عاشق موسیقی بود، ترانه می‌نوشت و بر گیتار می‌نواخت. سپس به آکادمی موسیقی بغداد پیوست و جوایزی چند از جمله مدال سفیر موسیقی عراقی را بر گردن آویخت. اغلب ترانه‌های او به زبان عربی فُصحا هستند. او به شکل قابل ملاحظه‌ای تحت تأثیر شاعر لبنانی نزار قبانی بوده‌است.

۳. ام‌کلثوم

خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرب
خواننده مصری متولد سال ۱۹۰۰ میلادی است، او همچنان یکی از باشکوه‌ترین خوانندگان جهان عرب در همه تاریخ به‌شمار‌می‌رود. او تسلط بسیاری بر صدایش داشت و کنسرت‌هایش در فضای باز بر محبوبیت او افزود. ترانه‌های او که گاه تا ساعت‌ها طول می‌کشید از عشق، شوق و جدایی حکایت داشت. او نه فقط بر خوانندگان کشور خود بلکه بر خوانندگان کشور‌های دور و نزدیک اثر گذاشت.

۴. فرید الاطرش

خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرب
یکی از سمبل‌های مورد احترام موسیقی جهان عرب است. او هنرمندی سوری_مصری و ملقّب به سلطان‌عود است. موفقیت او در طول چهار دهه امتداد داشت و ۴۰۰ ترانه خواند و در ۳۱ فیلم بازی کرد. مسیر هنری او با اجرا در ایستگاه‌های رادیویی مصر شروع شد. خواهر او اسمهان نیز دستی در دنیای موسیقی داشت. زندگی شخصی اطرش با قمار و داستان‌های عاشقانه آمیخته بود و او تا پایان عمر زیر بار گران قرض‌های سنگین زندگی می‌کرد.

۵. عبدالحلیم حافظ

خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرب
معروف به قناری‌سیاه سرشناس‌ترین خواننده مصری است. استعداد او در موسیقی در دوران کودکی کشف شد. ترانه‌های او مضمونی رمانتیک داشتند. او در نواختن عود، پیانو و طبل دستی توانا داشت و حرفه‌ای بود. او بازیگر، ترانه‌سرا و معلم موسیقی بود و پس از ۴۰ سال از مرگش هنوز موسیقی او از کوچه‌پس‌کوچه‌های سرزمین‌های عربی به گوش‌می‌رسد.

۶. نانسی‌عجرم

خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرب
خواننده لبنانی معاصر و مشهور و نماینده حسن نیت یونیسف است. از ۱۵ سالگی هنر موسیقی را آغاز کرد. ترانه نخست او با عنوان أخاصمک‌آه او را به شهرت رساند. عجرم در مدیترانه سمبل زن عربی است به او عروسک عربی هم گفته می‌شود. برخی به او به دلیل نفوذ بالایش عنوان اپرا وینفری مدیترانه را داده اند. بعد از تولد فرزندانش چند آلبوم برای گروه سنی کودک خواند.

۷. أصالت


خواننده سوری مشهور است. خواندن را از چهارسالگی آغاز کرد. ترانه‌های او در ابتدا آمیخته‌ای از محتوای دینی، ملی و کودکانه (برای کودکان) بودند. او با انتشار آلبوم لوتعرفوة به شهرت رسید. پس از اجرای اپرا با مضمون عشق و دوستی به مناسبت جشن استقلال بحرین، تابعیّت این‌کشور را دریافت کرد. کیفیت آلبوم‌ها و ترانه‌های پاپ او سبب شده تا در زمره بهترین خوانندگان عرب قرار بگیرد.

۸. راغب علامه

خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرب
خواننده، ترانه‌سرا و چهره تلویزیونی معروف لبنان است. استعداد او در دهه هشتاد میلادی و با شرکت در برنامه استعدادیابی شکوفا شد. آلبوم‌ها و ترانه‌های موفقی را منتشر کرد. ترانه قلبی‌عاشت‌ها نخستین ترانه عربی بود که در ویدئو موسیقی تولید شد. جوایز بسیاری را در مسیر حرفه‌ای اش کسب کرد. در سال ۲۰۱۱ میلادی رئیس هیئت داوران عرب آیدل (نسخه عربی آمریکان آیدل) شد.

۹. ورده

خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرب
خواننده الجزایری_لبنانی در فرانسه متولد شد. او کار خود را با ترانه‌های ملی و میهنی درباره الجزایر و در سنین نوجوانی آغاز کرد. ترانه‌های او مضمونی وحدت‌آفرین بین کشور‌های جهان عرب داشت. همسرش پس از ازدواج او را از خواندن منع کرد، البته او پس از طلاق دوباره به دنیای هنر بازگشت. در چند فیلم‌سینمایی درخشید. در سال ۲۰۱۲ میلادی جسد او در گورستانی در الجزایر به پاس ترانه‌های ملی‌اش در کنار قهرمانان الجزایر دفن کردند.

۱۰. ایهاب توفیق

خوانندگان مطرح و صاحب سبک جهان عرب
یکی از خوانندگان پیشگام در مصر است. وقتی کودک بود به موسیقی عشق می‌ورزید. پدر او احمد توفیق کارگردان و بازیگر سینما بود. صدای گرم و گیرای ایهاب یکی از عوامل موفقیت او به شمار می‌رود. او البوم‌های موفقی را منتشر کرد و توجه منتقدان را به خود جلب نمود. در جشن موسیقی سال ۲۰۰۱ کمک‌های مالی به نفع عراقی‌های متضرّر در جنگ اول خلیج فارس، جمع‌آوری کرد. او فقط خواننده‌ای صاحب‌سبک نیست بلکه یک معلم موسیقی موفق در محافل آکادمیک به‌شمار‌می رود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
1
5
محمد عبده رو جا انداختی او به غیر از ام کلثوم از همه‌ی جهات بر سایرین مسلط تر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
2
3
فقط راغب علامه
جمیله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
1
1
همه یطرف کاظم الساهر یطرف یه دنیا عشقه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
5
1
به هنرمندان ایرانی بپردازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
و البته هانی شاکر بزرگ .... در موردش حتما جستجو کنید و بنویسید ... قطعا در این لیست باید می بود .
سپاس
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
10
1
سلام علیکم
غنا غیرت را ازبین میبرد
هیچ کدام از اینهایی که بالا ذکر کردید زندگی نرمالی نداشت .
شما نباید منزلت خود و سایت تابناک را اینگونه پایین بیاورید. نزار قبانی سوری است نه لبنانی. خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر کند
پاسخ ها
مهدی -
| |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
غنا غیرت را ازبین می برد . پس چرا تو خودت گوش می کنی و از من بهتر انها را می شناسی؟!!!!!! نزار گفتی کجایی هست ؟!!!
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
2
عمرو دياب را جا انداختي!
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
2
استاد ناظم غزالی رو از قلم انداختین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
2
کارهای عبدالحلیم حافظ جاودانه است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
1
1
نجات سلام وفایزه احمد روجا انداختی بزرگان موسیقی شرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار