عکس‌های جالب که در لحظات سرنوشت‌ساز گرفته‌ شدند
کد خبر: ۱۶۷۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 13    -    ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
پای‌فیل عبارت است از کومه سخت‌شده هسته‌ای ذوب شده که با مقداری از مواد بتونی، شن و ... آمیخته شده‌ است. فقط سی‌ثانیه پس از برخورد با این‌کومه هسته‌ای احساس خستگی و حالت تهوّع به شما دست خواهد داد. دو دقیقه مواجهه با آن باعث خونریزی و چهار دقیقه نیز با استفراغ، اسهال و تب همراه است.

عکس‌های جالب که در لحظات سرنوشت‌ساز گرفته‌شدنداختصاصی «تابناک باتو» ـ در این ‌گزارش عکس‌هایی را خواهید دید که اتفاقات خاص و ترسناکی را به تصویر کشیده و مستند ساخته‌اند. با ما همراه باشید.

۱. زیباترین خودکشی جهان

عکس‌های جالب که در لحظات سرنوشت‌ساز گرفته‌شدند

این‌ تصویر ترسناک را یک عکاس ژورنالیستی به نام رابرت‌سی‌وایلز گرفت و در مجله «لایف» منتشر کرد. او در توضیح عکس نوشت: خیابان ساختمان امپایراستیت، جسد اویلین‌مکهیل را به آرامی در آغوش گرفت. او خودش را از ساختمان پایین انداخت و روی سقف اتومبیل افتاد و جان‌سپرد. دختر جوان و زیبایی که در عکس به چشم می‌خورد اویلین نام دارد، او یکی از معروف‌ترین قربانیان خودکشی از ساختمان امپایر است که در سال ۱۹۴۷ میلادی از طبقه ۸۹ روی سقف لیموزین افتاد. این ‌عکس لقب زیباترین خودکشی جهان را از آن خود کرد، زیرا در هنگام مرگ مروارید‌ها و دست‌کش‌هایش را به خود آویخته بود. به نظر می‌رسد به خوابی آرام فرو رفته تا اندکی استراحت کند. اویلین یک روز قبل از خودکشی در آپارتمان نامزدش سپری کرده بود. پیش‌بینی می‌شد کمی بعد از آن با هم ازدواج کنند. نامزدش می‌گوید هیچ نشانه مبنی بر قصد او برای خودکشی وجود نداشت. با این‌ حال زیبای‌خفته نامه‌ای از خود به جای گذاشته و در آن درخواست کرده بود جسدش را بسوزانند و برایش مراسم تشییع و گرامی‌داشت برگزار نکنند، او در این‌نامه اندوهبار نوشته‌بود: من شایستگی همسر بودن را ندارم. او در خود برخی ویژگی‌های مادرش را می‌دید. مادر او به دلیل بیماری روانی و افسردگی شدید از سوی پدرش طلاق داده شده بود.

۲. خودکشی هتل جینسی

این عکس را راسل‌سورجی در هفتم ماه می‌سال ۱۹۴۲ میلادی مخفیانه گرفته‌ است و خودکشی نام دارد. این ‌عکس مشهور است، زیرا اتفاقی را مجسم می‌کند که کمتر کسی حاضر است داوطلبانه شاهد آن باشد. جنازه زنی به نام ماری‌میلر است که پس از سقوط از طبقه هشتم وسط خیابان افتاد. عکاس قبل از خودکشی آنجاست. او درباره عکس گفت: زن پیش از انداختن خود اندکی تردید کرد، سپس به جماعتی که با ترس با او نگاه می‌کردند خیره شد، بعد با دستانش به آنان اشاره کرد و خود را پایین انداخت. عکاس این‌لحظه را شکار و یکی از غم‌بارترین عکس‌های تاریخ را ثبت می‌کند.

عکس‌های جالب که در لحظات سرنوشت‌ساز گرفته‌شدند

۳. قلب خون‌آشام

این‌ عکس قلب مومیایی‌شده آگوست‌دیلاگرانک را نشان‌می‌دهد، او در اوایل قرن بیستم به قتل بیش از ۴۰ نفر و آشامیدن خون آنان متهم شد. در سال ۱۹۱۲ میلادی با سوراخ کردن قلبش او را کشتند.

عکس‌های جالب که در لحظات سرنوشت‌ساز گرفته‌شدند

۴. کیث سابسفورد و مرگ او

کیث در ۲۱ فوریه از خانه گریخت و به فرودگاه سیدنی رفت. او روی چرخ هواپیما نشست و برای مدتی طولانی پیش از پرواز در آنجا پنهان گردید و پس از حرکت هواپیما، چرخ‌ها به درون هواپیما بازگشتند و کیث سقوط کرد و جان خود را از دست‌ داد.

عکس‌های جالب که در لحظات سرنوشت‌ساز گرفته‌شدند

۵. لحظه‌های پیش از خودکشی جلوی همه

این عکس لحظات پیش از خودکشی «رابرت‌دوایر» را مستند کرده‌ است. او خزانه‌دار لکومنولث در ایالت پنسیلوانیا آمریکا بود. او درخواست برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی را کرد و سپس جلوی روزنامه‌نگار‌ها با هفت‌تیر خودش را کشت. در کنفرانس خبری، دوایر به کارمندانش سه ظرف داد. ظرف نخست حاوی یادداشت خودکشی برای همسرش بود، ظرف دوم حاوی کارت اهدای عضو و ظرف سوم نامه‌ای خطاب به فرماندار وقت پنسیلوانیا به نام «پاپ‌کیسی» بود. او سپس هفت‌تیر را از ظرف دیگری خارج کرد و آن را به دهان برد و ماشه را کشید.

۶. پای‌فیل در چرنوبیل هسته‌ای

پای‌فیل عبارت است از کومه سخت‌شده هسته‌ای ذوب شده که با مقداری از مواد بتونی، شن و ... آمیخته شده‌ است. فقط سی‌ثانیه پس از برخورد با این‌کومه هسته‌ای احساس خستگی و حالت تهوّع به شما دست خواهد داد. دو دقیقه مواجهه با آن باعث خونریزی و چهار دقیقه نیز با استفراغ، اسهال و تب همراه است. اگر ۳۰۰ ثانیه کنارش باشید، بیش از دو روز زنده نخواهید ماند.

عکس‌های جالب که در لحظات سرنوشت‌ساز گرفته‌شدند

۷. آخرین دقایق زندگی کای‌والترز

قاتل زنجیره‌ای به نام «رابرت‌بن‌رودس» این تصویر را از خانم «کای‌والترز» ۱۴ ساله گرفت و پس از چند دقیقه بعد او را به قتل رساند. کای والترز یکی از زنانی بود که در شکنجه‌گاه مخصوص این‌ مجرم گرفتار شده بود. قاتل، این ‌عکس را در اصطبل متروکی گرفته ‌است؛ جایی که مو‌های قربانی را قیچی کرد و او را به پوشیدن لباس سیاه و کفش پاشنه بلند وادار نمود.

عکس‌های جالب که در لحظات سرنوشت‌ساز گرفته‌شدند

۸. خودکشی دسته‌جمعی

این‌خودکشی دسته‌جمعی به یک فرقه آمریکایی تعلق دارد. آن‌ها در ۱۸ نوامبر ۱۹۷۸ میلادی به دلیل مرگ ناشی از خودکشی دسته‌جمعی با سم سیانور تیتر رسانه‌ها شدند. این‌اتفاق در جونز تاون رخ داد و جیم‌جونز طرفداران خود را در روستای کوچکی جمع کرد و آن‌ها را اقناع کرد که سیانور مخلوط شده با نوشابه را سربکشند. او ادعا کرد این ‌یک خودکشی جنبشی‌بزرگ است. اعضای این فرقه ماده سیانور را به کودکان نیز خوراندند. از این خودکشی دسته جمعی تنها پنج نفر جان سالم به در بردند. رسانه‌های آمریکا اعلام کردند: «۹۰۹ نفر در ۱۷ نوامبر ۱۹۷۸ دست به خوردن سم می‌زنند تا بزرگ‌ترین خودکشی دسته جمعی تاریخ بشریت را رقم بزنند.» تصاویر کشته شدگان که کنار هم روی زمین افتاده‌اند، مادرانی که کودکان خود را در آغوش دارند، زن و شوهر‌هایی که یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند و صدای جیغ‌های ترسان آن‌ها قبل از خودکشی که مثل همه سخنرانی‌های جیم جونز ضبط شده‌است.

عکس‌های جالب که در لحظات سرنوشت‌ساز گرفته‌شدند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
2
این عکسا بیشتر دردناک بودند تا جالب!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار