یخبندان در ۲۵ استان و بارش برف از فردا
کد خبر: ۱۶۷۷۵۳
تاریخ انتشار: 2020 January 12    -    ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان و زنجان بارش برف خواهیم داشت.

صادق ضیائیان در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: سامانه‌ جوی که در چند روز اخیر در کشور فعال بود، اواخر وقت امروز از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، اما از اواخر وقت امروز، سامانه بارشی دیگری از شمال‌غرب وارد کشور خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: با ورود سامانه بارشی جدید، فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان و زنجان بارش برف خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در این راستا کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کاهش دید و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی پیش‌بینی می‌شود و توصیه می‌شود ‌احتیاط در تردد جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در دستور کار باشد.

ضیائیان گفت: از ظهر فردا تا اواسط وقت سه‌شنبه در غرب سواحل خزر شامل استان‌های گیلان و مازندران بارش باران داریم.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی روز سه‌شنبه موجب بارش در مناطقی از مرکز، زاگرس مرکزی و جنوبی می‌شود و از بعدازظهر سه‌شنبه فعالیت این سامانه بارشی در خلیج فارس و تنگه هرمز شروع می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: این سامانه بارشی روز چهارشنبه فقط در تنگه هرمز و دریای عمان فعال است و سبب رگبار باران،‌ وزش باد شدید و مواج شدن دریا می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود و روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه آسمان تهران صاف تا نیمه‌ابری خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و صفر درجه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار داشت: روز سه‌شنبه در شیراز وزش باد شدید همراه با بارش برف و باران و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما سه‌شنبه در شیراز به 5 درجه زیر صفر می‌رسد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا اردبیل با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: فردا در 25 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار