این اشتباهات را در مترو دبی نکنید!
کد خبر: ۱۶۷۷۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 12    -    ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

این اشتباهات را در مترو دبی نکنید تا مجبور به پرداخت جریمه نشوید!

این اشتباهات را در مترو دبی نکنید!

مترو دبی یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی دبی به حساب می آید و به همین دلیل هم هست که معمولا به توریستان توصیه می شود که به جای گرفتن تاکسی در تور دبی از مترو دبی برای تردد در شهر استفاده کنند. خوشبختانه باید بگوییم که امکان دسترسی به بیشتر نماطق توریستی، مسکونی و تجاری دبی با مترو دبی وجود دارد و می توان گفت که مترو بهترین، ارزان ترین و کارآمدترین روش تردد در دبی محسوب می شود. اما نکته ای که در مورد مترو دبی وجود دارد، این است که مترو دبی با مترو شهرهای دیگر دنیا یک سری تفاوت ها دارد و یک سری قوانین سختگیرانه در مورد آن وجود دارد که اغلب توریستان را به مشکل می اندازند! با ما همراه باشید تا یک سری از اشتباهات متداول توریستان در مترو دبی را به شما بگوییم تا یک وقت خدای نکرده با تکرار کردن این اشتباهات، خودتان را در تور دبی نوروز 99 به مشکل نیندازید. چراکه باید به شما بگوییم در صورت ارتکاب هر کدام از اشتباهات زیر در حین استفاده از مترو دبی، 100 تا 2000 درهم جریمه می شوید!

خوردن خوراکی در مترو دبی

خوردن و آشامیدن در قطارها و ایستگاه های مترو دبی مجاز نیست! خوب است که بدانید اگر کسی در مترو دبی اقدام به خوردن یک خوراکی یا آشامیدن یک نوشیدنی کند، 100 درهم جریمه می شود! به خاطر همین هم هست که یک سری فضاهای خاص برای خوردن و آشامیدن در هر کدام از ایستگاه های مترو دبی در نظر گرفته شده است تا اگر کسی گرسنه یا تشنه شد، بتواند خوراکی را در آن قسمت میل کند و جریمه هم نشود! با این حساب، به شما توصیه می کنیم که اگر در تور دبی نوروز 99 خواستید از مترو دبی استفاده کنید، به هیچ عنوان اقدام به خوردن خوراکی نکنید تا به دردسر نیفتید!

این اشتباهات را در مترو دبی نکنید!

آدامس جویدن و آشغال ریختن در مترو دبی

شاید به نظرتان آدامس جویدن کار بدی نباشد، اما باید به شما بگوییم که آدامس جویدن در مترو دبی 100 درهم جریمه دارد! گذشته از این، یک قانون دیگر هم در مترو دبی وجود دارد و آن قانون این است که اگر کسی در مترو دبی آشغال بریزد، 200 درهم جریمه می شود!

سیگار کشیدن در مترو دبی

سیگار کشیدن در مترو دبی یک جرم بزرگ محسوب می شود! دلیلش هم این است که مسئولین مترو دبی می خواهند که همه مسافران مترو دبی، احساس آرامش و آسایش داشته باشند و کسی این احساس را برای آن ها به هم نزند. جالب است که بدانید جریمه سیگار کشیدن در مترو دبی 200 درهم است و هر کسی که این اشتباه را در مترو دبی مرتکب شود، مجبور به پرداخت این جریمه می شود.

فروختن اجناس در مترو دبی

اگر کسی در مترو دبی اقدام به فروشندگی کند، 200 درهم جریمه می شود. به خاطر همین هم هست که شکل و شمایل قطارهای مترو دبی شبیه به بازار نشده است و آرامش در فضای آن موج می زند!

این اشتباهات را در مترو دبی نکنید!

 

خوابیدن در مترو دبی

جالب است که بدانید اگر کسی در ایستگاه های مترو دبی و یا داخل قطارهای مترو دبی خوابش برود، 300 درهم جریمه می شود! به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که تمام سعیتان را کنید که یک وقت در مترو دبی از خستگی خوابتان نبرد تا با اخطارهای مامورین مترو دبی از خواب بیدار نشوید و مجبور به پرداخت جریمه 300 درهمی هم نشوید!

وارد شدن به واگن های غیر مجاز در مترو دبی

جالب است که بدانید در مترو دبی، یک سری از واگن های قطارها برای استفاده خانم ها و کودکان در نظر گرفته شده است. از این گذشته، یک سری از واگن ها هم فرست کلاس هستند و فقط کسانی حق استفاده از آن ها را دارند که هزینه بیشتری بابت بلیط مترو داده اند. به خاطر همین هم هست که یک قانون در مترو دبی تنظیم شده است که بر اساس آن اگر کسی وارد واگن اشتباهی شود، 100 درهم جریمه می شود! به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که اگر با تور نوروزی دبی به دبی سفر کردید، حواستان به واگن های مجاز قطارهای مترو دبی باشد و اشتباهی وارد یک واگن اشتباه نشوید.

مزاحمت ایجاد کردن در مترو دبی

هدف اصلی مسئولین مترو دبی این است که همه مسافرانش در راحتی و آسایش کامل باشند. به خاطر همین هم هست که اگر کسی آهنگی را با صدای بلند گوش کند، پایش را روی صندلی های قطارها دراز کند، حیوان خانگیش را با خودش به مترو بیاورد و یا با خودش وسایلی را حمل کند که باعث آزار بقیه مسافران شود، 100 درهم جریمه می شود.

استفاده نا به جا از دکمه اضطراری در مترو دبی

در قطارهای مترو دبی، یک سری دکمه اضطراری وجود دارد که مسافران می توانند از آن ها در مواقع اضطراری استفاده کنند. جالب است که بدانید استفاده نا به جا از این دکمه ها 2000 درهم جریمه دارد!

 

این اشتباهات را در مترو دبی نکنید!

کارت نزدن برای ورود به مترو دبی

اگر کسی بخواهد با کارت های فاقد اعتبار وارد مترو دبی شود و یا اصلا کارت ورودی برای مترو دبی نداشته باشد، 200 درهم جریمه می شود!

صدمه زدن به هر کدام از امکانات موجود در مترو دبی

در مترو دبی امکانات زیادی برای رفاه حال مسافران تعبیه شده است. جالب است که بدانید اگر کسی به هر کدام از امکانات موجود در مترو دبی آسیب وارد کند، با جریمه 2000 درهمی مواجه می شود!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
6
همه اینها تو متروهای ما انجام میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
1
1
دبی فسقلی کجا ....ما کجا .با یک اشاره ته دره می رود ان وقع
پاسخ ها
محمد
| |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چاه کن همیشه خودش تح چاه . چشه نداری ببینی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
2
اگه ما بریم همان روز اول باید کلی جریمه مالی بدهیم
امین
|
United Kingdom
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
1
مطلب جالبی بود

اگه ما بودیم الان 100 میلیون تا حالا جریمه شده بودیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار