راهکارهایی برای جذاب‌تر شدن در زمان بارداری
کد خبر: ۱۶۷۶۴۵
تاریخ انتشار: 2020 January 12    -    ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
9 ماه بیشتر طول نمی‌کشد؛ اما به باور خیلی از مادران یکی از شیرین‌ترین دوران زندگی هر کسی است که دوست دارد طعم بچه‌دار شدن را بچشد. یکی از اتفاق‌های چشم‌گیر این دوران تغییر شکل بدن است. اگر دوست دارید بتوانید این تغییر شکل را زیباتر کنید و خاطرات خوبی برای روزهای دلتنگی برای دوران بارداری به جا بگذارید، این مقاله را بخوانید.

6 نکته مهم که برای جذاب‌تر شدن در زمان بارداری

9 ماه بیشتر طول نمی‌کشد؛ اما به باور خیلی از مادران یکی از شیرین‌ترین دوران زندگی هر کسی است که دوست دارد طعم بچه‌دار شدن را بچشد. یکی از اتفاق‌های چشم‌گیر این دوران تغییر شکل بدن است. اگر دوست دارید بتوانید این تغییر شکل را زیباتر کنید و خاطرات خوبی برای روزهای دلتنگی برای دوران بارداری به جا بگذارید، این مقاله به شما شش راه جذابتر شدن در بارداری را آموزش می‌دهد.

  1. از تغییر نترسید

اولین و مهم‌ترین توصیه‌ای که برایتان داریم این است که از تغییر نترسید و آن را در آغوش بکشید. شما در حال تجربه یکی از مهم‌ترین دوران زندگی‌تان هستید و اگر بخواهید غصه تغییرات فیزیکی و روحی‌تان را بخورید، چیزی عایدتان نخواهد شد.

در عوض قبول کنید که این تغییر عادی است و بعد از مدتی کم کم به فرم قبل نزدیک خواهید شد. پذیرفتن این مسئله کمکتان می‌کند آرام بمانید و آرامش اولین قدم برای جذابیت بیشتر شما خواهد بود.

  1. لباس‌های شاد بپوشید

6 نکته مهم که برای جذاب‌تر شدن در زمان بارداری

بر خلاف توصیه بعضی افراد که می‌گویند برای پنهان کردن تغییرات جسمی دوران بارداری باید سراغ رنگ‌های تیره رفت؛ پیشنهاد ما این است که در این مدت بیشتر از هر وقت دیگری به فکر شاد کردن روحیه‌تان باشید و رنگ‌ها شاد بپوشید. سراغ طرح‌های زیبایی بروید که از دیدنشان لذت می‌برید؛ مثلا اگر از طرح‌های Floral یا گل گلی خوشتان می‌آید، پوشیدن این لباس‌ها را از خودتان دریغ نکنید و سعی کنید حال دلتان را بهتر کنید.

  • با توجه به اینکه در دوران بارداری استفاده از بیشتر کرم‌ها و لوازم آرایشی قدغن است، انتخاب رنگ شال، روسری، بلوز و فریم عینک تاثیر زیادی روی بشاش نشان دادن صورتتان خواهد داشت. بنابراین رنگ‌هایی را انتخاب کنید که صورتتان را پر انرژی‌تر نشان می‌دهند.
  • سعی کنید از بین رنگ‌های شاد لباس بارداری تناژهای ملایم را انتخاب کنید تا در آرامش بیشتری مهمان شما و فرزندتان در دوران حاملگی شود. این قاعده در بعد از زایمان و به ویژه موقع شیردهی هم رعایت کنید. برای خرید لباس‎هایی مثل شلوار بارداری یا انواع پیراهن های مناسب این دوران هم عجله نکنید و همان ماه‌های اول دست به انتخاب مدل برای ماه‌های آینده نزنید. به خصوص خرید لباس بارداری مجلسی که شیک باشد و همچنین متناسب با فصل تابستانه یا زمستانه در ماه‌های اول کار اشتباهی است و ممکن است به صرف هزینه زیادی منجر شود.
  1. به فرم لباس دقت کنید

بدن خانم‌ها در بارداری به طور کلی به دو حالت تغییر می‌کند؛ یکی تغییر شکل سراسری است و دیگری Baby Bump یا برآمدگی شکم به تنهایی.

  • بر اساس نوع تغییری که در بدنتان اتفاق افتاده است دست به انتخاب لباس بزنید. برای مثال اگر اضافه وزن یا ورم در تمام بدنتان دیده می‌شود و بازوهایتان درشت شده‌اند، به جای پوشیدن لباس حلقه‌ای از مدل‌های آستین‌دار کمک بگیرید.
  • اگر تغییر شکل بدن فقط در ناحیه شکم است، از پوشیدن لباس‌های خیلی گشاد که لاغری بدن در سایر بخش‌ها را نشان می‌دهد، خودداری کنید.
  1. به پوستتان برسید

6 نکته مهم که برای جذاب‌تر شدن در زمان بارداری

از معدود کارهایی که می‌توانید بدون استفاده از لوازم آرایش برای جذابیت بیشترتان انجام دهید، استفاده از ماسک‌های طبیعی است که البته بهتر است آن هم با مشورت پزشک صورت بگیرد؛ به خصوص اگر سابقه حساسیت به میوه خاصی را داشته‌اید.

  • در دوران بارداری ممکن است پوست صورتتان دچار کک و مک شود که جای نگرانی ندارد و بعد از زایمان اوضاع رفته رفته بهتر خواهد شد.
  • استفاده از لایه بردارها را در این دوران متوقف کنید و اگر پزشکتان تایید کرد، از طبیعی‌ترین لایه بردار یعنی سفیداب استفاده کنید.
  • بعضی برندهای آرایشی با استفاده از مواد طبیعی دست به تولید محصولاتی می‌زنند که معمولا باید در یخچال نگهداری شوند و زود هم تاریخ انقضایشان سر می‌رسد؛ البته هنوز تحقیقات وسیعی درباره این لوازم انجام نشده؛ به همین دلیل هم قبل از استفاده از این لوازم آرایشی حتما با پزشکتان مشورت کنید.
  1. به موهایتان مدل بدهید

درست است که رنگ کردن موها در دوران بارداری ممنوع است و ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای جنین به دنبال داشته باشد؛ اما ایجاد تنوع فقط با رنگ کردن موها اتفاق نمی‌افتد.

  • سعی کنید هر روز به موهایتان برسید و مدل تازه‌ای به آن‌ها بدهید. یک روز از هد بند شاد و رنگی استفاده کنید، روز دیگر گل سر بزنید و اگر موهایتان بلند است آن‌ها را ببافید. این کار به نفع دوران بعد از بارداری هم هست؛ چون راحتتر می‌توانید تشخیص دهید کدام مدل‌ها بیشتر به صورتتان می‌آید.
  • هر وقت احساس کردید پایین موهایتان به اصطلاح بی جان شده، به آرایشگاه بروید و موها را نوک گیری کنید.
  • به تغذیه‌تان برسید تا هم پوست خوبی داشته باشید و هم موهای تازه‌ای که در حال رویش هستند سالم باشند.
  1. از شادی غافل نشوید

اینکه می‌گویند زیباترین آرایش، لبخند است، شعار نیست؛ یک واقعیت است. درست است که نوسان‌های هورمونی دوران بارداری زیاد است و می‌تواند اخلاقتان را به راحتی تحت تاثیر قرار دهد؛ اما شما هم بیکار ننشنید و برای خودتان امکان شاد شدن را فراهم کنید.

  • فیلم‌های خنده‌دار ببینید، با دوستانی که خنده را به لبتان می‌آورند ملاقات کنید، پیاده روی کنید و با سرگرم کردن خودتان به فکرهای بیهوده اجازه جولان دادن ندهید.
  • به روزهای بعد از زایمان فکر کنید و زمانی که فرزندتان به دنیا می‌آید. به اولین خریدهایی که برایش انجام می‌دهید. به اولین سارافون کوچولوی زیبایی که قرار است موقع عکاسی تنش کنید؛ اولین پیراهن دخترانه یا بلوز و شلوار پسرانه‌ای که اندازه یک کف دست است، به گردش در فروشگاه‌های وسایل بچه گانه و انتخاب لوازمی که انگار برای آدم کوچولوها ساخته شده‌اند. همین کارهای به ظاهر ساده تجسم خلاق شما را فعال می‌کند و امید و انرژی بیشتری به شما خواهد داد. انتخاب از بین مدل های جدید و با نمک پیراهن دخترانه برای شرکت در اولین مهمانی بچه‌ها و ثبت کردن موجودات  شیک کوچکی که با استایل تابستانی و  زمستانی  بامزه و جدید رو به روی دوربین ایستاده‌اند و مثل عروسکی در خانه کوچکشان هستند، حالتان را بهتر خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید روحیه بالا و خنده نه تنها شما را جذابتر خواهد کرد؛ بلکه برای سلامت جسمی و روحی خودتان و فرزندتان هم عالی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار