مراقب وجود این ترکیبات در مواد غذایی باشید
کد خبر: ۱۶۷۵۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 17    -    ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
ما به عنوان مصرف کننده معمولا می‌دانیم چگونه قیمت‌ها را بسنجیم تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده باشیم، اما آیا واقعاً می‌دانیم چه چیز‌هایی را وارد بدن‌مان می‌کنیم؟ دفعه بعدی که برای خرید به فروشگاه مواد غذایی می‌روید، این مواد را به خاطر داشته باشید و از خرید بسته‌بندی‌هایی که حاوی آن‌ها هستند خودداری کنید.

مراقب وجود این ترکیبات در مواد غذایی باشیدبه گزارش «تابناک با تو»؛ ما به عنوان مصرف کننده معمولا می‌دانیم چگونه قیمت‌ها را بسنجیم تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده باشیم، اما آیا واقعاً می‌دانیم چه چیز‌هایی را وارد بدن‌مان می‌کنیم؟ دفعه بعدی که برای خرید به فروشگاه مواد غذایی می‌روید، این مواد را به خاطر داشته باشید و از خرید بسته‌بندی‌هایی که حاوی آن‌ها هستند خودداری کنید.

روغن هیدروژنه

مراقب وجود این ترکیبات در مواد غذایی باشید

روغن هیدروژنه یک روغن گیاهی است که مطالعات زیادی رابطه میان چربی ترانس موجود در آن را با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و کلسترول LDL نشان داده‌اند.

اسید فسفریک

اسید فسفریک در تولید نمک‌ها، افزایش مقدار آب محصولات گوشتی و نوشابه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسید وقتی وارد بدن ما می‌شود به بافت‌های سخت آسیب می‌رساند و تراکم استخوان را کاهش می‌دهد.

پتاسیم برومات

مراقب وجود این ترکیبات در مواد غذایی باشید

استفاده از ترکیب صنعتی پتاسیم برومات که درپخت نان‌های صنعتی استفاده می‌شود در اتحادیه اروپا ممنوع اعلام شده است. پتاسیم برومات ویتامین E موجود در نان را ازبین می‌برد و می‌تواند باعث حالت تهوع، استفراغ، درد معده و اسهال شود.

آکریل آمید

محققان دریافته‌اند که این ماده در برخی از مواد غذایی که بیش از ۱۲۰ درجه سانتی گراد گرم می‌شود، از جمله سیب‌زمینی سرخ کرده و نان‌های صنعتی دیده می‌شود و به سیستم عصبی آسیب می‌رساند و می‌تواند سرطان‌زا نیز باشد.

مونوسدیم گلوتامات (MSG)

مراقب وجود این ترکیبات در مواد غذایی باشید

این ماده در غذا‌های فراوری شده، پودر‌ها و غذا‌های کنسروی به طور گسترده‌ای به کار می‌رود مصرف ۳ گرم ازآن با معده خالی می‌تواند به سیستم عصبی آسیب برساند.

شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS)

این محصول از طریق تبدیل ذرت به نشاسته ذرت و سپس تبدیل آن به شربت گلوکز به دست می‌آید. این ماده حاوی جیوه است و می‌تواند در سیگنال‌های عصبی اختلال ایجاد کند.

نیترات سدیم

این ماده بیشتر در صنایع گوشت استفاده می‌شود تا رنگ قرمزتری به گوشت بدهد. تحقیقات نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین سطح بالای نیترات سدیم و بیماری‌های آلزایمر، دیابت و پارکینسون وجود دارد. باور بر این است که نیترات سدیم به ساختار DNA آسیب می‌زند. این ماده همچنین با سرطان معده، مری و روده بزرگ مرتبط است و باید از آن به طور کامل اجتناب کرد.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
1
نیترات نیست نیتریت است که خطرناکتر از نیترات است. اصلاح کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
1
ممنون از اطلاع رسانيتون.ولي چاره كار رو هم كاشفي بگيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
1
ممنون از اطلاع رسانيتون.ولي چاره كار رو هم كاشفي بگيد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار