تولید شکلات‌هایی با رنگ آمیزی رنگین کمان
کد خبر: ۱۶۷۵۱۱
تاریخ انتشار: 2020 January 10    -    ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
دانشمندان سوئیسی شکلات‌هایی ساخته‌اند که دیگر رنگ آن‌ها قهوه‌ای و شیری رنگ نیست.

طرفداران شکلات حق انتخاب زیادی در رنگ این ماده خوشمزه ندارند آنها یا باید رنگ قهوه‌ای را انتخاب کنند و یا شیری آن را، اما اخیرا دانشمندان سوئیسی که دست به دستاوردی جدید زده‌اند و آن هم شکلات رنگین کمان است. این دانشمندان شکلات ها را بدون استفاده از رنگ خوراکی رنگ آمیزی کرده‌اند.

تولید شکلات‌هایی با رنگ آمیزی رنگین کمان

ماجرای شکلات‌های رنگین کمان رنگین کمان از راهرو‌های ساختمان دانشگاه شروع شد، وقتی دانشمند مواد غذایی پاتریک روس، و فیزیکدان هنینینگ گالینسکی در هنگام استراحت و نوشیدن قهوه خود شروع به گفت‌وگو در مورد شکلات کردند. تمرکز اصلی بحث آن‌ها این است که آیا می‌توان شکلات را به رنگ‌های دیگری به جز قهوه‌ای و سفید درست کرد و اگر چنین است چگونه؟ با توجه به پیچیدگی موضوع، آن‌ها شروع به جست‌وجوی شکلات، خواص آن کردند. سپس آن‌ها شروع به انجام آزمایشاتی در آشپزخانه دانشگاه کردند.

اولین آزمایش‌ها شامل پوشش‌های خوراکی طلا و اکسید تیتانیوم بود. تیتانیوم باعث می‌شود رنگ طلایی زرد طلایی یا آبی پر رنگی روی شکلات قهوه‌ای ظاهر شود، اما دانشمندان این روش غیر عملی رد کردند. فرایند تولید بسیار پیچیده به نظر می‌رسید، محققان پس از بررسی دقیق، توافق کردند که نیاز به راه حلی دارند که شامل افزودنی نشود. آن‌ها رویکرد خود را کاملاً تغییر می‌دهند و تصمیم می‌گیرند به جای یک پوشش، تصور خود را روی سطح شکلات ایجاد کنند.

دانشمندان سوئیسی از طریق برخی آزمایشات و خطا‌ها به طلا روی می‌آورند - یک لعاب رنگارنگ روی شکلات ظاهر می‌شود و پس از پالایش این روند، براق کننده جزئی به درخشش تبدیل می‌شود. دانشمندان پس از ثبت اختراع برای تأثیرگذاری رنگ‌های ساختاری روی شکلات و یافتن راه حل‌هایی برای مقیاس آن در صنعت، با تولید کنندگان مختلف شکلات تماس گرفتند و در حال بحث و گفت‌وگو هستند تا به زودی راه حل رنگ آمیزی شکلات خود به صورت تجاری را عملی کنند. آن‌ها قصد دارند یک شرکت اسپین آف را در آینده نزدیک راه اندازی کنند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار