هشدار وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی
کد خبر: ۱۶۷۴۰۸
تاریخ انتشار: 2020 January 08    -    ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از افزایش بارش‌ها در استان‌های جنوبی حکایت دارد و بر این اساس احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها در روزهای آتی، دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از افزایش بارش‌ها در استان‌های جنوبی حکایت دارد و بر این اساس احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها در روزهای آتی، دور از انتظار نخواهد بود.

«سیف‌الله آقابیگی» افزود: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و پایش مدل های جوی، روزهای جمعه و شنبه شاهد بارش‌های قابل توجهی در تعدادی از استان‌های جنوبی و همچنین جنوب شرق مانند هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و نیز مناطقی از استان‌های بوشهر و فارس خواهیم بود.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته میزان این بارش‌ها در تعدادی از ایستگاه‌های باران‌سنجی قابل توجه بوده که به لحاظ شرایط زمانی و بارندگی‌های هفته های گذشته این مناطق و شرایط اشباع رطوبت خاک، شاهد افزایش روان آب ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مناطق خواهیم بود.

آقابیگی گفت: بر این اساس وزارت نیرو در قالب ستاد فرماندهی مدیریت سیلاب شامل همه بخش‌های آب و برق، آب و فاضلاب و نیز نیروگاه‌های برق حرارتی نسبت به بررسی شرایط و پیامدهای محتمل اقدام و پس از اتخاذ تصمیمات همه موارد پیشگیرانه را به واحد های استانی این وزارت در استان‌های ذکر شده ابلاغ کرده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت منابع آب ایران افزود: وزارت نیرو علاوه بر ابلاغ شرایط به همه دستگاه‌های خدماتی، امدادی در استان‌های ذکر شده با پایش همه مخازن سدهای ذخیره‌ای و وضعیت رودخانه‌ها نسبت به برنامه‌ریزی لازم همراه با احراز آمادگی واحد های عملیاتی مسوولان بهره‌بردار از تاسیسات اقدام کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، مردم در استان‌های مذکور باید نسبت به انجام اقدام های مراقبتی و همکاری بیش از پیش با بخش های مختلف برای رعایت حداکثری شرایط ایمن را داشته باشند و نیز از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌های سیلابی به طور جدی خودداری کنند.

آقابیگی گفت: همه اقدام‌های لازم در صورتی برای پیشگیری از حوادث ناشی از سیل، موثر خواهد بود که مردم در این باره همکاری جدی داشته باشند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت منابع آب ایران افزود: رعایت موارد ایمنی از سوی مردم سبب خواهد شد هر سیلابی بدون برجای گذاشتن خسارت‌های جانی نعمتی برای تامین آب باشند.

وی گفت: اگر بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی میزان بارش‌ها قابل توجه باشد سیلاب‌ها نیز قابل توجه خواهند بود.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار