وقتی تلفن همراه به رابطه عاشقانه شما صدمه می‌زند
کد خبر: ۱۶۷۳۳۱
تاریخ انتشار: 2020 January 08    -    ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
با توجه به مدت زمان زیادی که هر روز صرف کار با تلفن همراه می کنیم می توان گفت این وسیله نقش بسیار پر رنگی در زندگی ما دارد. بنابراین عجیب نیست که تلفن همراه ما تأثیر زیادی بر بسیاری از جنبه های زندگی ما دارد و روابط عاطفی ما هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه درباره ی چند عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه صحبت خواهیم کرد که برای رابطه عاشقانه ی شما مضر هستند.

۷ عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه که به رابطه عاشقانه شما صدمه می زند

۷ عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه که به رابطه عاشقانه شما صدمه می زندبه گزارش «تابناک با تو»؛ با توجه به مدت زمان زیادی که هر روز صرف کار با تلفن همراه می کنیم می توان گفت این وسیله نقش بسیار پر رنگی در زندگی ما دارد. بنابراین عجیب نیست که تلفن همراه ما تأثیر زیادی بر بسیاری از جنبه های زندگی ما دارد و روابط عاطفی ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

در ادامه درباره ی چند عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه صحبت خواهیم کرد که برای رابطه عاشقانه ی شما مضر هستند.

۱- چیزی که باعث خنده تان شده را به شریک عاطفی تان نشان نمی دهید

۷ عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه که به رابطه عاشقانه شما صدمه می زند

وقتی حضور فیزیکی در کنار شریک عاطفی تان دارید اما از چیزی که در تلفن همراه تان وجود دارد لذت می برید، این کار باعث می شود او احساس ناکافی بودن کند و معذب باشد. به علاوه وقتی به چیزی در تلفن همراه تان می خندید، این مسأله ممکن است شریک عاطفی تان را درگیر حس ناامنی روانی کند و باعث حسادت در او شود.

با این حال، این وضعیت را به راحتی می توان تغییر داد. کافی است چیزی که باعث خنده تان شده را به شریک عاطفی تان هم نشان دهید. تحقیقات نشان داده زوج هایی که با یکدیگر می خندند، رابطه ی طولانی تری دارند، بنابراین بی توجه نباشید و چیزی که خوشتان آمده را با شریک عاطفی تان هم در میان بگذارید.

۲- تلفن همراه تان را همیشه و همه جا با خود می برید

۷ عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه که به رابطه عاشقانه شما صدمه می زند

همه ی ما این کار را انجام داده ایم؛ وقتی از اتاق بیرون می رویم، بی دلیل تلفن همراه مان را هم با خود می بریم. گاهی مثل این می ماند که تلفن همراه را با چسب به دستمان چسبانده اند. این عادت اما عواقبی دارد. اول اینکه ممکن است شریک عاطفی تان تصور کند چیزی را از او پنهان می کنید، که نتیجه ی آن از بین رفتن اعتماد، ایجاد حسادت و افزایش تنش میان شما خواهد بود.

دوم آنکه، اگر گوشی تان همیشه همراه تان باشد، احتمال دارد به نوتفیکیشن هایتان فوراً جواب دهید، در نتیجه دنیای واقعی و شریک عاطفی تان که حضور فیزیکی دارد و منتظر شما است را فراموش کنید. شما به جای آنکه وقت تان را با کسی بگذرانید که مهم ترین جایگاه را در زندگی برایتان دارد، دائماً حواس تان پرت است و مشغول چک کردن شبکه های اجتماعی هستید.

۳- در حین گفتگو با شریک عاطفی تان دائماً مشغول کار با تلفن همراه تان هستید

۷ عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه که به رابطه عاشقانه شما صدمه می زند

تا چند سال قبل کار کردن با تلفن همراه در حین گفتگو با کسی را کاملاً غیر قابل قبول و دور از ادب می دانستند، اما این کار حالا به قدری معمول شده که دیگر کسی به آن توجهی ندارد.

اما تحقیقات درباره ی تأثیر این کار بر روابط عاطفی نشان داده بخش قابل توجهی از افراد متوجه این حرکت از سوی شریک عاطفی شان می شوند و این مسأله مشکلاتی در رابطه عاطفی آن ها ایجاد می کند.

۴- همه ی نوتفیکیشن هایتان را فوری چک می کنید

۷ عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه که به رابطه عاشقانه شما صدمه می زند

این روزها به واسطه ی تلفن همراه مان به دنیای نامحدودی از اطلاعات دسترسی داریم و به نظر می رسد اگر همین حالا آن را چک نکنیم ممکن است چیز مهمی را از دست دهیم.

سعی کنید نوتفیکیشن های تلفن همراه تان را اولویت بندی کنید چون بدون شک نیازی نیست همه ی آن ها را فوراً چک کنید، بنابراین نوتفیکیشن هایی که مهم نیستند را بی صدا کنید. ما زمان خیلی زیادی را به خاطر همین حواس پرتی ها از دست می دهیم و اگر در وقت خود صرفه جویی کنید می توانید از آن برای ارتباط با عزیزان زندگی تان استفاده کنید.

۵- در ساعات غیر کاری به پیغام ها و تماس های کاری پاسخ می دهید

۷ عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه که به رابطه عاشقانه شما صدمه می زند

شما و شریک عاطفی تان هر دو احتمالاً بسیار پرمشغله هستید و زندگی بسیار پر تکاپویی دارید. کار و مسائل حرفه ای برای بعضی افراد به قدری اهمیت دارد که سخت می توان اندازه ای برای آن تعیین کرد. شاید جواب دادن به پیغام ها، ایمیل ها و تماس های کاری برای شما عادی باشد، اما ممکن است شریک عاطفی تان از این مسأله راضی نباشد.

حتی اگر کارتان فوری باشد هم نباید فراموش کنید که کسی هست که توجه شما را می خواهد. بنابراین برای پاسخ به پیغام های کاری تان تا صبح یا حتی روز شنبه صبر کنید و شب ها و آخر هفته ها حتماً وقت تان را صرف کسی کنید که بیشتر از هر کس و هر چیزی برایتان اهمیت دارد.

۶- موقع غذا خوردن تلفن همراه تان را چک می کنید

۷ عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه که به رابطه عاشقانه شما صدمه می زند

در دنیای امروز همه ی آدم ها دائماً در عجله هستند، بنابراین وقت غذا و به ویژه شام فرصتی استثنایی است تا زمانی را با شریک عاطفی تان بگذرانید. در این مدت حتماً تلفن همراه تان را کنار بگذارید. اگر به اندازه ی کافی با شریک عاطفی تان صحبت نکنید و وقت نگذرانید، برای یکدیگر به راحتی به دو غریبه تبدیل خواهید شد.

۷- به جای ابراز واقعی محبت خود، از ایموجی استفاده می کنید

۷ عادت اشتباه در استفاده از تلفن همراه که به رابطه عاشقانه شما صدمه می زند

با بیشتر شدن نفوذ گوشی های هوشمند، محبت کردن، توجه کردن و نشان دادن عشق و حمایت خود را به تدریج از یاد بردیم. حالا برایمان راحت تر این است که عکسی را برای یکدیگر فوروارد کنیم تا آنکه شخصاً آن را به همدیگر نشان دهیم. به علاوه ما ایموجی ها را جایگزین بوسه های واقعی کرده ایم.

روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که آدم ها با تلفن همراه خود پیوندی عاطفی ایجاد می کنند که امری ناسالم محسوب می شود و مشکلات زیادی در روابط عاطفی ایجاد می کند. اگر می خواهید از رابطه عاطفی سالمی برخوردار شوید، به خاطر داشته باشید که در آغوش گرفتن ها، بوسه زدن ها، لمس کردن ها و هدایا را هرگز نمی توان جایگزین ارتباطات دیجیتالی کرد.

منبع: رویاتو

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار