سبک‌های اصلی برای چیدمان کوسن‌های مبلمان
کد خبر: ۱۶۷۳۳۰
تاریخ انتشار: 2020 January 10    -    ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
اما برای هر قانونی در دکوراسیون ترفند‌هایی وجود دارد که به زیبایی بیشتر و اصولی‌تر بودن چیدمان کمک می‌کند. پس حتی اگر راه حلی خلاقانه برای شکستن مرز‌های دکوراسیون در ذهن دارید یا اصول و سلیقه شخصی برای شما مطرح است با رعایت بعضی موارد به چیدمان موثرتری خواهید رسید، زیرا اصول و قوانین بعد از بار‌ها استفاده و حاصل نتیجه کار بسیاری از طراحان است.

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمن

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمنبه گزارش «تابناک با تو»؛ مبلمان نشیمن بدون کوسن‌ها؟ از نظر دکوراتور‌ها کوسن‌ها نه تنها ملزوماتی کاربردی هستند، بلکه مانند لباسی فصلی برای مبلمان محسوب می‌شوند در واقع کوسن‌ها مبلمان قدیمی‌تر را زنده می‌کنند، سبک دکوراسیون شما را تغییر می‌دهند و حتی می‌توانند یک مبل کاملا جدید را برای شما به ارمغان آورند. اما این سوال مطرح می‌شود که چیدمان کوسن‌ها بایستی طبق ضوابط معین و خاصی چیدمان شوند؟

برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت: در دکوراسیون باید‌ها تابع موارد زیادی هستند و می‌توان به نحوی خلاقانه قانون‌ها را در هم شکست، اما برای هر قانونی در دکوراسیون ترفند‌هایی وجود دارد که به زیبایی بیشتر و اصولی‌تر بودن چیدمان کمک می‌کند. پس حتی اگر راه حلی خلاقانه برای شکستن مرز‌های دکوراسیون در ذهن دارید یا اصول و سلیقه شخصی برای شما مطرح است با رعایت بعضی موارد به چیدمان موثرتری خواهید رسید، زیرا اصول و قوانین بعد از بار‌ها استفاده و حاصل نتیجه کار بسیاری از طراحان است در ادامه با ۹ طرح چیدمان اصلی کوسن برای مبلمان نشیمن با ما همراه باشید.

۱-جفت کوسن ها

این چیدمان برای مینیمالیست ها مناسب است برای حفظ سادگی، دو کوسن ساده و شیک و همسان را کنار هم در مرکز مبل قرار دهید و شکاف متناسبی نه خیلی چسبیده به هم و نه خیلی دور از هم بین آنها قرار دهید.

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمن

۲-چیدمان بی قاعده و لایه ای

در واقع هیچگونه قافیه و دلیلی برای این نوع از استایل های چندلایه برای چیدمان کوسن ها وجود ندارد و تنها تابع روشی است که شما آن را دوست دارید. چاپ ها، بافت ها ،پارچه ها و اشکال متفاوت را طبق علاقه خود چیدمان کنید و مرزهای دکور را بشکنید.

هنگام انتخاب پارچه، به مقیاس الگوهایی که قصد دارید کنار هم قرار گیرند، فکر کنید. ترکیب پترن های بزرگ، متوسط ​​و کوچک، چیدمانی جالب و متعادل را ایجاد کنید. بعد به سبک های کوسن ها فکر کنید. آیا آنها غالباً اسپرت یا رسمی هستند؟ ساده یا لبه دار؟ یک موضوع مشترک در کیفیت بصری پارچه ها نیز حائز اهمیت است. اگر این موارد را مورد توجه قرار دهید می توانید به اندازه کافی جسور باشید و طرحی شخصی بیافرینید.

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمن

۳-چیدمان استاندارد

گاهی اوقات روش استاندارد بهترین مدل چیدمان است. چیدمان متعادل کوسن ها یکی از بهترین آرایش ها است. با بازی با رنگ، پترن ها و بافت های مورد علاقه خود چیدمان را جالب کنید. یک چیدمان متعادل، پارچه های مختلف را به خوبی هماهنگ می کند در واقع تقارن روشی ساده برای زیبا تر کردن حتی کوسن هایی است که تناسب چندانی ندارند و عاملی تقویت کننده برای زیبایی و همچنین عاملی کمک کننده برای اصلاح کوسن هایی است که به اندازه کافی دوستشان ندارید.

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمن

۴-چیدمان مرکزی کوسن ها

چرا همیشه باید کوسن ها تا انتهای مبل ها امتداد یابند? می توانید کوسن ها را کمی با فاصله از انتهای مبلمان قرار دهید در هنگام کار با این سبک ، حداقل سه کوسن پیشنهاد می شود برای اینکار کوسن هایی یکسان و کوچکتر می تواند انتخابی ایده آل به ویژه برای مبل هایی باشد که کوچکتر هستند تا بتوانند چندین چیدمانی را برای انتهای باز این مبلمان انجام دهید. همچنین برای مبل های منحنی که چنین ساختاری ندارند. طرح های گرد کوسن را امتحان کنید تا خطوط مبل را در یک ترکیب هماهنگ نمایند.

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمن

۵-چیدمان سه گانه جداگانه

چیدمان سه تایی کوسن های در هر گوشه چیدمانی محبوب و رایج در دکوراسیون محسوب می شود. برای داشتن ظاهری مناسب ، به قرینه فکر کنید. بزرگترین کوسن را در قسمت عقب قرار دهید ، آن را بصورت زاویه دار در کجی انتهای مبل بین بازو و پشتی قرار دهید ، سپس کوسن متوسط و کوچکترین کوسن را در جلوی یکدیگر قرار دهید و اینکار را برای گوشه مقابل با همان کوسن ها تکرار کنید.

برای آرایش بیشتر ،می توانید ترکیب پارچه ها و پیکربندی ها را کمی متفاوت در نظر بگیرید. نتیجه ظاهری “زنده تر” خواهد بود اما همچنان تعادل آرایش کلاسیک را حفظ می کند.

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمن

۶-چیدمان موزون و ریتمیک

هنگام کار با پترن ها و بافتها ، یکی از معمول ترین و زیبایی ترین روش ها استفاده از کوسن های متناوب است. با دو پارچه شروع کنید که مکمل هم باشند با شروع از هر دو انتهای مبل ، به صورت یک در میان کوسن های متناوب را امتداد دهید حتی می توانید یک بالشتک که ترکیبی از رنگ ها یا عناصر از هر دو طرح انتخابی است را در وسط مبل برای ایجاد ظاهری صیقلی و اضافه کردن بعد به چیدمان اضافه کنید.

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمن

۷-چیدمان متفاوت

در این سبک چیدمان می توانید به انتخاب خود کوسن ها را با کاغذ دیواری، نقاشی دیواری و سایر اجزای موجود در دکوراسیون مطابقت دهید، در واقع هیچ چیز محدود کننده ای وجود ندارد بنابراین با استفاده از اشکال مختلف و به روش های منحصر به فرد ، با کوسن مستطیلی ، دایره ای یا شکل های مربعی سنتی طرحی زیبا ایجاد کنید برای تأثیر حداکثری ، در انتخاب پارچه ها می توانید از طرح های متضاد به عنوان روش دیگری برای برجسته کردن هویت آن ها استفاده کنید.

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمن

۸- کوسن های تکی

چیدمان کوسن های تکی ساده ، مینیمالیستی و رسمی هستند آنها بر ساختارهای مربع، برای مثال مبل های چرمی را کمی مردانه تر جلوه می دهند و برای فضاهایی رسمی تر مانند دفاتر و لابی ها مناسب هستند بهتر است از بافت های درشت تر و یا یک رنگ متضاد استفاده کنید و با توجه به نشیمن افراد روی قسمت های تک نفره هر مبل قرار دهید.

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمن

۹- چیدمان ترکیبی

در مورد چیدمان هیبریدی ، یک چیز جذاب و خوشایند وجود دارد. اینکه در حین اینکه پارچه ها و الگوهای خاص مورد نظر را انتخاب میکنید میتوانید با سبک لایه لایه بدون اینکه خیلی زیاد به نظر برسد آنها را ترکیب کنید.

این چیدمان به شما کمک میکند تا با اجزای دکوری و اکسسوری های منزل به خوبی هماهنگ شود ضمن اینکه تعادل بصری خوبی برای مبلمان با ایجاد نظمی منحصر به فرد احساس هرج و مرج را از بین می برد.

9  سبک اصلی برای چیدمان کوسن های مبلمان نشیمن

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار