چاق‌ها چگونه باعث آلودگی محیط‌ زیست می‌شوند؟
کد خبر: ۱۶۶۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 05    -    ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
نتایج این مطالعه نشان داد در مقایسه با افرادی که وزن طبیعی دارند، افرادی که چاق هستند ۸۱ کیلوگرم دی اکسید کربن اضافی از سوخت و ساز بدن، ۵۹۳ کیلوگرم اضافی در سال از مصرف غذا و نوشیدنی و ۴۷۶ کیلوگرم در سال به خاطر استفاده از اتومبیل‌ها و حمل و نقل هوایی تولید می‌کنند.

چاق‌ها چگونه باعث آلودگی محیط‌ زیست می‌شوند؟

چاق‌ها چگونه باعث آلودگی محیط‌ زیست می‌شوند؟اختصاصی «تابناک باتو» ـ یک مطالعه جدید حاکی از آن است که افراد چاق سالانه ۷۰۰ میلیون تن دی‌اکسید‌کربن اضافی تولید می‌کنند، که ۱.۶ درصد از کل انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ساخته شده توسط انسان را تشکیل می‌دهند.

به گفته محققان، این امر به دلیل ترکیبی از میزان متابولیک زیاد و تأثیرات زیست محیطی ناشی از تولید مواد غذایی و سوخت لازم برای حمل و نقل افرادی است که از چاقی افراطی رنج می‌برند.

پژوهشگران برای این تحقیق از داده‌های انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، داده‌های جمعیتی و آمار شیوع چاقی استفاده کردند. برآورد‌های آنان نشان می‌دهد چاق‌ها مسئول افزایش ۲۰ درصدی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در مقایسه با افراد با وزن طبیعی هستند.

چاق‌ها چگونه باعث آلودگی محیط‌ زیست می‌شوند؟

محققان می‌گویند افزایش حجم متوسط ​ بدن انسان در کره زمین می‌تواند چالش‌های پیش ‌روی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن انسانی را افزایش دهد.

نتایج این مطالعه نشان داد در مقایسه با افرادی که وزن طبیعی دارند، افرادی که چاق هستند ۸۱ کیلوگرم دی اکسید کربن اضافی از سوخت و ساز بدن، ۵۹۳ کیلوگرم اضافی در سال از مصرف غذا و نوشیدنی و ۴۷۶ کیلوگرم در سال به خاطر استفاده از اتومبیل‌ها و حمل و نقل هوایی تولید می‌کنند. به عبارت دیگر، این افراد مواد غذایی و نوشیدنی بیشتری مصرف می کنند که در فرآیند تولید آن‌ها گاز دی‌اکسیدکربن بیشتری تولید می‌شود. علاوه بر این، حمل و نقل افراد چاق به مصرف سوخت بیشتری نیاز دارد که همین امر گاز‌های گلخانه‌ای بیشتری را تولید خواهد کرد.

چاق‌ها چگونه باعث آلودگی محیط‌ زیست می‌شوند؟

پیش بینی می‌شود تقاضا برای مواد غذایی نه تنها به دلیل افزایش جمعیت بلکه به دلیل افزایش وزن بدن انسان‌ها به طور کلی افزایش یابد و افزایش نرخ چاقی در سراسر جهان می‌تواند در بحران تغییرات آب و هوایی مؤثر باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
2
عجب خبر مهمی حالا چکار کنین واااااااای
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار