شاه دزد تهران گیر افتاد
کد خبر: ۱۶۶۸۱۴
تاریخ انتشار: 2020 January 02    -    ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی تحت تعقیب با پرونده های متعدد در مراجع قضائی شهر ری خبر داد و گفت: متهم در یکی از پرونده ها ۲۵ میلیارد ریال از کارگاهی سرقت کرده بود.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند گفت: بیست و هشتم دی ماه سال گذشته در پی اعلام یک مورد سرقت به مرکز پلیس ۱۱۰ بلافاصله ماموران کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم به محل وقوع سرقت اعزام شدند.

وی بیان داشت: فردی در توضیحاتش به ماموران پلیس بیان داشت، این مکان، محل پارک خودروها و دستگاه‌های راه سازی و قطعات یدکی آنها است که سارقان با همدستی نگهبان آن به نام خلیل تعدادی از ماشین آلات شامل ژنراتوربرق - ژنراتوردیزل جوش- کمپرسورباد- موتوربرق متوسط - قطعات یدکی لودر - بولدوزر و کامیون و تجهیزات اداری به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد ریال را سرقت کرده اند.

یوسف وند گفت: پس از ثبت شکایت اولیه، پرونده یکم بهمن ماه سال گذشته برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، فردی به نام حامد با تهدید و تطمیع نگهبان کارگاه که از اتباع خارجه است اموال کارگاه را با استفاده از یک دستگاه جرثقیل خاور سرقت کرده و با پرداخت مبلغ ۸ میلیون تومان به نگهبان، وی نیز از کشور خارج شده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات ماموران موفق شدند خلیل را در یکی از کشورهای همسایه پیدا کنند؛ وی نیز در توضیحاتش در خصوص چگونگی سرقت و علت آن اظهار داشت حامد با تهدید به قتل من سرقت را انجام داد و برای راضی کردنم ۸ میلیون تومان به من داد تا کشور را ترک کنم.

وی ادامه داد: شناسایی و دستگیری حامد در دستورکار کارآگاهان پایگاه نهم قرار گرفت و در بررسی سوابق وی مشخص شد او در ۲ فقره پرونده سرقت احشام از سوی شعبه هفتم بازپرسی دادسرای شهرری تحت تعقیب می‌باشد و از مجرمان سابقه دار و متواری بوده و همچنین تحت تعقیب اجرای احکام دادسرای شهرری برای تحمل ۵ سال حبس قطعی نیز است.

یوسفوند ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان بلافاصله مخفیگاه وی را شناسایی و مراقبت‌های ویژه پلیسی از محل مخفیگاه اش آغاز شد.

وی با بیان اینکه کارآگاهان طی چندین مرحله برای دستگیری متهم اقدام کردند، گفت: در ادامه تلاش شبانه روزی کارآگاهان پایگاه نهم سرانجام مخفیگاه متهم در باقرشهر شناسایی شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ابراز داشت: با هماهنگی قضائی سرانجام حامد در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و پس از انتقال به پایگاه نهم علاوه بر سرقت از انبار کارگاه راه سازی به اتفاق نگهبان آن به یک فقره سرقت از انبار آهن آلات واقع در دولت آباد به اتفاق ۲ نفر دیگر معترف و اظهار داشت: اموال مسروقه شامل مس - برنج و آهن آلات را با یک دستگاه خاور به قوچ حصار انتقال داده و سپس آنها را فروخته است.

وی تصریح کرد: به دنبال اعتراف حامد، ۲ تن از همدستان وی که از اتباع کشور بیگانه بودند نیز دستگیر که هر ۳ متهم به مشارکت در سرقت با متهم اصلی پرونده اقرار و اعتراف کردند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: با توجه به اینکه متهم از مراجع مختلف قضائی به اتهامات مختلف تحت تعقیب بود مراتب دستگیری وی منعکس و در خصوص پرونده سرقت تجهیزات خودروهای راه سازی از سوی شعبه ۷ بازپرسی دادسرای شهر ری قرار قانونی برای وی صادر و در خصوص پرونده‌های سرقت احشام نیز ضمن محکومیت منجر به صدور قرار قانونی، در نهایت متهم برای تحمل ۵ سال حبس قطعی که تحت تعقیب اجرای احکام شهرری به جرم سرقت مسلحانه بوده روانه زندان شد.
منبع: مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار