بی‌توجهی دلار و یورو به افزایش قیمت طلا
کد خبر: ۱۶۶۶۴۱
تاریخ انتشار: 2019 December 31    -    ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
افزایش جهانی قیمت طلا، اثر خود را بر بازار داخلی گذاشت؛ به طوریکه با وجود تغییر نکردن نرخ ارز در بازار، قیمت انواع طلا و سکه با رشد روبه‌رو شد.

امروز (سه‌شنبه ۱۰ دی ساعت ۱۸) قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۶۷۵ هزار تومان و سکه طرح قدیم هم چهار میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود که ۹۰ هزار تومان افزایش قیمت را نسبت به دیروز نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت نیم‌سکه هم ۵۰ هزار تومان افزایش یافته و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت ربع سکه هم با افزایش ۴۵ هزار تومانی به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت ۹۱۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در طلافروشی‌ها با افزایش ۸۰۰۰ تومانی نسبت به دیروز ۴۷۷ هزار و ۱۶۷ تومان عرضه می‌شود. همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی با ۹ دلار افزایش به ۱۵۲۰ دلار رسیده است.

نرخ دلار و یورو تغییری نکرد

امروز ارز به وضعیت بازار طلا توجهی نکرد و قیمت خرید و فروش آن در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی ثابت ماند.

بر همین اساس صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان می‌خریدند و ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان می‌فروختند. همچنین این صرافی‌ها قیمت خرید و فروش هر یورو را برای امروز ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان و ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کردند.

امروز بانک‌ها نیز هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۶۵۷ تومان و هر یورو را ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان می‌خریدند.

بر همین اساس هر یوروی مسافرتی با قیمت حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان به متقاضیان فروخته می‌شد و این در حالی است که قیمت ارز مسافرتی مدت‌هاست که از قیمت بازار آزاد بالاتر است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار