متهمان اصلی انتشار بوی نامطبوع تهران اعلام شد
کد خبر: ۱۶۶۵۰۱
تاریخ انتشار: 2019 December 30    -    ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
معاون امور عمرانی استاندار تهران اسامی دستگاه‌ها و سازمان‌های اصلی انتشار دهنده بوی نامطبوع تهران را اعلام کرد.

معاون امور عمرانی استاندار تهران اسامی دستگاه‌ها و سازمان‌های اصلی انتشار دهنده بوی نامطبوع تهران را اعلام کرد.

محمد تقی‌زاده با اشاره به جزئیات دومین جلسه بررسی منبع یا منابع انتشار بوی نامطبوع تهران اظهار کرد: مقرر شد سه دستگاه شهرداری تهران، آبفا و محیط زیست نتیجه بررسی‌های خود را ارائه دهند و در راستای دستیابی به نتیجه، جلسات بررسی منبع یا منابع انتشار بوی نامطبوع تهران به صورت هفتگی تا جمع‌بندی قطعی ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به مناطقی که انتشار بوی نامطبوع در آن بیشتر گزارش شده است، تصریح کرد: شهرداری تهران در گزارش خود در مورد تماس‌های تلفنی شهروندان درباره انتشار بوی نامطبوع با سامانه 137وضعیت تراکنش مناطق 22 گانه را ارائه داد که بر اساس آن تماس‌ها بیشتر در محور منطقه 2، چمران و نواب بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران همچنین افزود: شهرداری تهران تیم‌هایی را برای بررسی منبع انتشار بو مشخص کرده بود که بر اساس آن پدیده اینورژن یا وارونگی هوا و همین‌طور رطوبت رابطه معناداری با انتشار بوی نامطبوع در تهران ندارد.

تقی‌زاده تصریح کرد: سوخت مازوت که توسط بعضی از کارخانجات استفاده می‌شد هم مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این کارخانجات از گاز استفاده کنند و وزیر نفت هم قول‌های مساعدی در این مورد داده است.

وی به درخواست شهرداری تهران برای تکمیل مطالعات اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در جلسه امروز فرصتی خواست که در هفته آینده مطالعات دقیق‌تری در مورد انتشار بوی نامطبوع در تهران انجام دهد و اطلاعات تکمیلی را در جلسه آینده ارائه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در مورد نقش فاضلاب در انتشار بوی نامطبوع عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب تهران هم گزارشی در این جلسه ارائه داد که بر اساس آن شبکه آب و فاضلاب ماندگی آب که سبب انتشار گازهای متصاعد شود ندارد و بیشتر تجمع فاضلاب در سمت شرق تهران است.

تقی‌زاده ادامه داد: شهرداری 80 نقطه به عنوان نقاط انفصال شبکه فاضلاب که به طور معمول تجمع فاضلاب نیز در آنها اتفاق می‌افتد، را معرفی کرد که ممکن است منبع بوی نامطبوع تهران باشد که آبفا این موضوع را رد کرد با این حال مقرر شد که این نقاط توسط شهرداری به مجموعه آبفا برای بررسی و تهیه گزارش معرفی شود.

وی در پایان با بیان اینکه همچنان آرادکوه، صنایع دامی و آبفا از متهمان اصلی انتشار بوی نامطبوع در تهران هستند، خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد محیط زیست به منظور بررسی دقیق و ارائه طرح بررسی منشأ بوی نامطبوع تهران در فراخوانی با مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها جهت ارائه پروپوزال برای عقد قرارداد وارد عمل شود.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار