در مورد خودروی ملی ترکیه چه می دانید؟
کد خبر: ۱۶۶۲۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 28    -    ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
روز شنبه و با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، از «تاگ» به عنوان نخستین خودروی ملی و تمام‌برقی این کشور معرفی رونمایی شد؛ خودرویی که گفته می شود برای طراحی آن بیش از سه میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و قرار است فصل جدیدی را در صنعت این کشور رقم بزند.

روز شنبه و با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، از «تاگ» به عنوان نخستین خودروی ملی و تمام‌برقی این کشور معرفی رونمایی شد؛ خودرویی که گفته می شود برای طراحی آن بیش از سه میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و قرار است فصل جدیدی را در صنعت این کشور رقم بزند.

در مورد خودروی ملی ترکیه چه می دانید؟

به گزارش «تابناک»، صنعت خودروسازی ترکیه که همواره به تولید محصولات وابسته به شرکت های خارجی پرداخته بود و سابقه چندانی در تلاش برای ساخت خودرو داخلی نداشت، اکنون با اتفاق جدیدی رو به رو است که به نظر بسیاری از کارشناسان شگفت انگیز است؛ رویدادی که طی آن از نخستین خوردوی ملی و تمام برقی ترکیه ساخته و رونمایی شد.

آنچه باعث شده تا صنعت خودرو و ذهن علاقمندان این حوزه به خبر رونمایی خودروی ملی ترکیه جلب شود آن است که صنعت خودروسازی ترکیه تقریبا با ایران و کره جنوبی همزمان شروع به کار کرد اما هر سه کشور سه راه مختلف را رفته‌اند. کره جنوبی برندهای خود را توسعه داد و ترکیه پایگاه خودروسازان خارجی شد و ایران نیز راه میانه ای را در این مسیر انتخاب کرد.

همانطور که اشاره شد تلاش ترکیه برای ساخت خودروی داخلی «تاگ» با تلاش برای برقی سازی آن همراه شده است و این در حالی است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دلیل محافظه‌کاری در حال واگذار کردن بازار این نوع خودرو هستند.

در مورد جزئیات منتشر شده در مورد این خودرو ملی نکته اینکه خودروی جدید ملی ترکیه یک خودرو تمام برقی کراس‌اوور است. آن‌طور که طراحان آن می‌گویند این خودرو دارای دو گونه موتور است که یکی ۲۰۰ و دیگری ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو با دو پیشرانه متفاوت خود ۷.۶ و ۴.۸ ثانیه است.

گفته می شود پیمایش این خودرو هم در دو نوع ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ است و با شارژ سریع هم می‌توان طی مدت نیم ساعت هشتاد درصد باتری‌های این خودرو را شارژ کرد.

با این همه خودروی «تاگ» تنها زمانی می تواند به رقیب جدی برای محصولات مشابه سایر کشور ها مثل محصولات تسلا بدل شود که قیمت نهایی آن کمتر باشد.

بررسی های بیشتر نشان می دهد تولید انبوه این خودروها قرار است از سال ۲۰۲۰ آغاز شود و ترکیه می‌خواهد تحت برند جدید تا سال ۲۰۳۰ پنج مدل خودرو برقی مختلف را تولید خواهد کرد؛ برنامه ای بلند مدت که فعلا برنامه تولید برای مدل اول ۱۷۵ هزار دستگاه در سال است. این خودرو در شهر صنعتی بورسا تولید خواهد شد.

اردوغان در مراسم رونمایی از این خودرو به رسانه ها گفت: خودروی جدید ما تجلی آرزوی ۶۰ ساله ترکیه برای ساخت اتومبیل است و ما حالا فقط بازاری برای فناوری‌های شرکت‌های خارجی نخواهیم بود، بلکه ترکیه کشوری تولیدکننده و صادرکننده در زمینه خودرو می‌شود.

در مورد خودروی ملی ترکیه چه می دانید؟

اردوغان اول بار در نوامبر سال ۲۰۱۷ خبر از راه اندازی کنسرسیومی داد که بر اساس برنامه می‌بایست در سال ۲۰۲۱ خودرویی تحویل دهد که از صفر تا صد آن در ترکیه تولیدشده باشد. این کنسرسیوم که Turkey’s Automobile Initiative Group (TOGG) نام دارد در اواسط سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و متشکل از ۵ عضو گروه است که عبارتند از: گروه آنادولو Anadolu، ب. ام سی، گروه کاک KOK، شرکت اوپراتور تلفن همراه ترک سل و هولدینگ زورلو Zorlu شرکت مادر کانال تلویزیونی وستل.

گفتنی است، مدير عامل كنسرسيوم تاك، گركان كاراكاس، از مديران ارشد قطعه سازي بوش آلمان بوده و مدير ارشد عملياتي اين كنسرسيوم، سرگيو روچا، مدير عامل جنرال موتورز كره جنوبي بوده است. اولين خودروي آفرود جمع و جور اين شرت در سال 2022 توليد خواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
0
موفقیتهای اردوغان داره از ماهاتیر محمد مالزی جلو میزنه!
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
به نظرم ايران خودرو براي مونتاژ اين خودرو از حالا با تركيه وارد مذاكره بشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار