اختصاصی «تابناک باتو» ـ برندهای تجاری با یک محصول شناخته میشوند و در میان مردم با آن جا میافتند. اما برخی از شرکتهای بزرگ جهانی، مجموعه کالاهای متنوعی را تولید میکنند که به محصولات اصلی آنها ربطی ندارد. شرکتهای جهانی از سالهای پیش در شماری از زمینههای غافلگیرکننده شروع به سرمایهگذاری کردهاند که موفقیت کالای غیرمرتبط بسیار بیشتر از تولیدات اصلی بوده است.
۱. سوسیس فولکسواگن
در رأس آنها، شرکت آلمانی فولکسواگن قرار دارد. این شرکت به تولید در عرصه صنعت خودرو شهرت دارد. در عینحال فولکسواگن به موازات تولید اتومبیل، به تولید سوسیس نیز میپردازد که از محبوبیت بالایی نیز در آلمان برخوردار است.
۲. لباسهای اپل
شرکت ابرفناوری اپل، خط تولید لباسهایی همنام با برند خود را از سال ۱۹۸۶ میلادی آغاز کرد. اینلباسها موفقیت بسیاری به دستآورد به ویژه پس از اینکه اسم شرکت و سمبل معروف آن سیب روی لباسها نقش بست و با استقبال بیشتری روبه رو شد.
۳. تانک سامسونگ
سامسونگ به میدان کارزار وارد شده و از سال ۱۹۷۹ میلادی، وارد صنعت اسلحههای گرم، تانک و جنگندهها شدهاست.
۴. خانههای تویوتا
خانههای تویوتا، از محبوبیت بسیاری از روز اول تأسیس شرکت در ۱۹۷۵ میلادی، برخوردار شدند. این شرکت در ژاپن خانههای مجهز میسازد و آن را تحت عنوان Toyota Housing Corporation ترویج میدهد و توانسته بیش از نیم میلیون از این خانهها را بفروشد.
۵. عسل پورشه
پورشه شرکت هلدینگ خودروسازی آلمان است، که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه تأسیس شد. تمرکز این شرکت عموماً بر طراحی و ساخت خودروهای اسپورت و خودروهای لوکس معطوف میباشد. در عینحال این شرکت از سال ۲۰۱۷ میلادی، سرمایه گذاریهایی نیز در مزارع زنبور داشته است و عسل پورشه هم به اندازه خودروهای آن از محبوبیت بسیاری برخوردار گشتهاند.
شرکت ایرانی خودرو سازی سایپا که در صنعت خودرو با ظاهر ثابت! رقیب سرسخت پورشه 911 آلمان است, خریدارانش را به صورت کاملا تصادفی! پرس کرده و در قطعات کوچک تحویل پزشک قانونی میدهد