دلایل دختران کره جنوبی برای تحریم ازدواج
کد خبر: ۱۶۶۰۱۰
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 25    -    ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
من یک زن مخالف ازدواجم و دیگر علاقه‌ای به برقراری رابطه با مردان ندارم. او تنها کسی نیست که این تصمیم را گرفته است، زیرا بسیاری از شهروندان کره جنوبی در حال حاضر ترجیح می‌دهند ازدواج نکنند و به دنبال شادی خود در جای دیگری باشند. لی چهل ساله، که با سگ خود در نزدیکی سئول زندگی می‌کند، گفت: من به عنوان یک زن، همیشه معایب ازدواج را بیش از خوبی هایش احساس کرده ام.

دلایل دختران کره جنوبی برای تحریم ازدواج

دلایل دختران کره جنوبی برای تحریم ازدواجاختصاصی «تابناک باتو» ـ تعداد فزاینده‌ای از زنان کره‌جنوبی مردسالاری سنتی را رد و با خود عهد می‌کنند که به همسری، ازدواج یا حتی دوستی و رابطه جنسی فکر نکنند.

«بونی لی» می‌گوید: من یک زن مخالف ازدواجم و دیگر علاقه‌ای به برقراری رابطه با مردان ندارم. او تنها کسی نیست که این تصمیم را گرفته است، زیرا بسیاری از شهروندان کره جنوبی در حال حاضر ترجیح می‌دهند ازدواج نکنند و به دنبال شادی خود در جای دیگری باشند. لی چهل ساله، که با سگ خود در نزدیکی سئول زندگی می‌کند، گفت: من به عنوان یک زن، همیشه معایب ازدواج را بیش از خوبی هایش احساس کرده ام.

او حتی تا آنجا پیش رفته که به جنبش رادیکال فمینیستی کشور «۴ بی» یا «چهار اصل» پیوسته است: نه دوستی با جنس مخالف، نه رابطه جنسی، نه ازدواج، نه بچه‌داری. در کره‌جنوبی میزان ازدواج در حال کاهش است، زیرا در این کشور از زنان متأهل انتظار می‌رود تا کار کنند، بچه داری کنند و از افراد سالخورده خانواده نگهداری نمایند. تعداد زیادی از زنان از انتظارات جامعه سنّتی مردسالار کره‌جنوبی روی‌گردان شده‌اند، کشوری که اغلب زنان شاغل چهار برابر بیشتر از همسرانشان کار‌های مرتبط با خانه را انجام می‌دهند.

دلایل دختران کره جنوبی برای تحریم ازدواج

یک دهه پیش، ۴۷ درصد از زنان مجرد کره‌جنوبی معتقد بودند که ازدواج امری ضروری است. در سال گذشته، این درصد به ۲۲.۴ درصد کاهش یافته، در حالی که تعداد ازدواج‌ها در مقایسه با سال ۱۹۹۶ از ۴۳۴،۹۰۰ به ۲۵۷،۶۰۰ رسیده است. هیچ آمار رسمی از تعداد زنان وابسته به جنبش چهار اصل در دست نیست، اما اعضای آن می‌گویند که تعدادشان از چهار هزار نفر کمتر نیست.

در همین راستا، در یوتیوب دختری کره‌ای خواستار تحریم ازدواج و بچه‌داری است، او ۱۰۰ هزار فالوئر دارد.

«لی» به جنبش دیگری نیز پیوسته است، جنبشی که استاندارد‌های مرسوم زیبایی در کره جنوبی را به چالش می‌کشد، در این چالش طرفداران «لی» فیلم‌های خود را در حال شکستن لوازم آرایش هایشان منتشر می‌کنند.

این جنبش‌های زنانه در اثر خشم ناشی از جاسوسی جنسی در کره جنوبی صورت گرفته که اغلب قربانیان آن زنان هستند، به علاوه تجاوزات جنسی که باعث رونق گرفتن هشتگ Metoo در این کشور شده است.

 

«لی» سال گذشته پس از اینکه یک مرد سیاستمدار فمینیست که به حمایت از زنان و حقوق آن‌ها معروف بود به جرم تجاوز به دستیارش محکوم شد، تصمیم نهایی خود را اتخاذ کرد. او می‌گوید: من فهمیدم این جامعه سیستمی دارد که من نمی‌توانم به عنوان یک زن در آن پذیرفته شوم و از آن زمان، هرگونه ملاقات با مردان، خواه برای ازدواج یا صرفاً برای دوست‌یابی، برای من بی معنی بوده است.

یون جی هی ۲۴ ساله، که از چهره‌های شناخته شده در یوتیوب است، می‌گوید زنان برای مقبولیت در جامعه کره جنوبی باید جدی، کودکانه، جذاب و پُر به نظر برسند. او جنبش فرار از آرایش را به راه انداخت، مو‌های خود را کوتاه و استفاده از مواد آرایشی را متوقف کرد.

دلایل دختران کره جنوبی برای تحریم ازدواج

یون که با پدر و مادرش زندگی می‌کند می‌گوید: من عادت داشتم ساعت‌ها با تماشای فیلم‌های یوتیوب و صرف هزینه در حدود ۲۰۰ دلار برای محصولات آرایشی و بهداشتی، تکنیک‌های آرایش را کامل بیاموزم. یون متقاعد شده است که بیشتر مردان کره‌ای در دهه بیست و یا سی سالگی، فیلم‌های جاسوسی یا انتقام جویی جنسی را دیده اند که این یکی از دلایلی است که وی تمایلی به تعامل با هیچ یک از آن‌ها ندارد. به گفته شین جی ووک، جامعه شناس در دانشگاه استنفورد در ایالات متحده، جنبش «۴ بی» و «نه به آرایش» یکی از افراطی‌ترین جنبش‌های زنان در کره جنوبی است.

 

جی ووک می‌گوید چهار چیز عبارت اند از ازدواج، زایمان، دوستیابی و رابطه جنسی، اغلب زنان کره‌ای را تحت سلطه مردان قرار می‌دهد. تأثیر جنبش‌های مشابه باعث افزایش فجایع دموگرافی در کره جنوبی خواهد شد.

میزان باروری کره جنوبی و تعداد کودکانی که یک زن در طول زندگی خود باید داشته باشد در سال ٢٠١٨ به ٠.٩٨ سقوط کرد یعنی بسیار کمتر از ٢.١ که برای پایدار نگه‌داشتن جمعیت نیاز است. دولت انتظار دارد ۵۵ میلیون جمعیت کره جنوبی تا سال ۲۰۶۷ به ۳۹ میلیون نفر کاهش یابد.

مقامات در تلاشند با ارائه مشوق‌هایی از جمله وام‌های مسکن کم‌بهره جوانان را به ازدواج ترغیب کنند، اما «لی» آینده را برای زنان می‌خواهد و می‌گوید: رؤیای من ساختن مسکن برای زنانی است که نمی‌خواهند ازدواج کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
10
41
دقیقن درسته


ازدواج اون هم با شرایط ایران فقط به مشکلات آقایان اضافه میکنه علاوه بر اینکه کشور از نظر جمعیتی اشباع شده و شما میبینید چه شرایط اسفناکی د کشور وجود دازرد، آلودگی هوا، بیکاری، فقر گسترده، رواج گسترده زباله گردی و دست فروشی و .......
پاسخ ها
هادی
| |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
دوست عزیز مساحت پاکستان نصف ایران و جمعیت آن دو و نیم برابر ماست ، و یا هند دو برابر ایراتن مساحت و 16 برابر ایران جمعیت دارد . تازه منابع نفت و گاز هم ندارن . پس اشکا از تراکم جمعیت نیست /
کورش
| |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
مشکلات مجردی بسیار بسیار بیشتر از ازدواج است... عزیز دل....
دیگه داریم میبینیم.... دختر پسر های 30 و 40 ساله...
ازدواج خیلی خوشی ها و لذتهایی هم داره...
واقعا کی میتونه منکر لذت یک خنده و بابا بابا گفتن یه دختر نازه تپل مپلی موقشنگ بشه...
که جای 100 تا رفیق و تفریح خستگی آدم رو در میکنه...
البته مریضی و خرج و سختی هم داره...ولی یادمون نره انسان موجود احساسیه نه حیوان غریزی...
خیلی حال میده...... فقط کسی که داره میدونه...
یا لذت جنسی همسران از همدیگه.... بزرگترین تخلیه روانی فشارهای عصبی روزانه از روزگار و آدمهایی که واست میزنن که نابودت کنن...
متاسفم که این دخترهای کره ای الگوی دخترهای ما شدند...
نه بچه... نه زناشویی... نه همسر....
دیوونه اند بخدا....
این ناشناس هم خوب سیاه نمایی کرده ها...
سئول بودم ... تقریبا 3 ماه...
فکر کردی اونجا آلودگی هوا نداره... احمق جون...
چندو روز پیشها آقای فغانی داور بین المللی ایرانی که به استرالیا مهاجرت کرده... عکس گذاشته از آلودگی هوا در اثر آتش سوزی در استرالیا که 1ماهه ادامه داره و نتونستن کاریش بکنن....
بنده خدا فکر میکرد آلودگی هوا فقط تو ایرانه!!!!!!
ناشناس
| |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
آقا هادی درسته هند دو برابر ایران مساحتش هست اما تقریبا 90 درضد خاک هند یا پاکستان حاصلخیز و قابل کشت هست ، ولی ایران 70 درصد خاکش کویری و بخش عمده دیگرش کوههای مرتفع و سنگلاخی هست و غیر قابل کشت یا حتی سکونت کمتر از ده درصد خاک ایران قابلیت سکونت و آب کافی داره میانگین بارش تو ایران 200 میلی لیتر در ساله در هند فقط تو فصل موسمی ظرف یک ماه 2000 میلی لیتر باران میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
5
15
دهه60 در مدرسه 4نفر روی یک میز مینشست
دهه 60در دانشگاه مجبور شد سهمیه ای از هر4نفر یک نفر قبول بشه بره چون زیاد بودیم
دهه60 با بیکاری مواجه شد چون جمعیت زیادی بودیم
دهه60 در جنگ به دنیا اومد
دهه60 محدودیتها دید
دهه60 کلا زجر کشید برای همین شعورشون میرسه که اولا ازدواج نکنن و اگر متاهل شدن یه بچه رو مثل خودشان بدبخت نکنن
برای کدوم آینده؟کدوم کار؟کدوم اقتصاد؟کدام آزادی بچه دار شویم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
میخوای جمعیت زمین منقرض بشه عایا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
8
36
منم به این نتیجه رسیدم .بزرگترین اشتباهم ازدواج بود .الان دو بچه را باید تر و خشک کنم .گوش به فرمان شوهر باشم .غذا اماده کنم .خونه تمیز کنم .سر کار هم بروم با مدرک دکترا .آخرش هم بگند وظیفه ات است .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
43
14
حقیقت اینه پسرها ازدواج نمیکنن به هزار یک دلیل موجه و غیر موجه. دخترها هم دستشون جایی بند نیست مجبورن بگن مجردی بهتره! وگرنه هیچ دختری نیست که نخاد ازدواج کنه.
پاسخ ها
ناشناس2
| |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
لطفا حرف الکی نزنید بنده چندین دختر رو میشناسم که اصلا تمایل به ازدواج ندارند حتی با خواستگار زیاد،عقاید قدیمیتونو جای بقیه اعلام نکنید،بگو نظر خودمه و تمام
ناشناس
| |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
چرا الکی حرف میزنی؟؟!من یه دختر هستم که چندهاا خواستگار خوب داشتم ولی رد کردم چون دوست ندارم ازدواج کنم،و این حقیقته که مجردی بهتر از ازدواج هست
چرا باید ازدواج کنم؟ازدواج کنم که بشم خدمتکار یکی دیگه که براش غذا درست کنم و هرچی بگه اطاعت کنم؟⁦ಠಿ_ಠಿ⁩
محبوبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
6
35
این تضادها توی جامعه ما هم هست. از زن توقع دارند که کار کنه و خرج خودشو دربیاره اما با سر کار رفتنش فرصت اشتغال مردانو از بین نبره! توقع هست وقتی همزمان یا حتی دیرتر از شوهرش وارد خونه میشه مستقیم بره توی آشپزخونه و غذا درست کنه درحالی که شوهرش که قاعدتا توان بدنی بالاتری داره باید استراحت کنه. از پدر و مادر خودش مراقبت نکنه اما از پدر و مادر شوهرش مراقبت کنه. مهمون که میاد با تمام خستگیها خونه رو بسابه بعد هم غذا و پذیرایی و ...
ازدواج توی کشورای شرقی اسارته. چقدر خوبه که حداقل فرهنگ ازدواج نکردن توی زنان کره ای داره جا میفته
یه بنده خدا ی عاقل
|
United States of America
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
15
6
... به اونایی که یه ذره عقل ندارن
بابا یه ذره فک کنید خب بگید مسیر توسعه اشتباه بود نباید زن هارو ترغیب به داشتن شغل میکردیم غرب گرا ها کجان فیمینست و باشگاه فوتبال نرفتن و.....آخه این ها مسئله است که زن ها بخاطرش حرص بخورن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
6
10
ازدواج کردن مشکلاتی داره خوبیهای هم داره ولیباید دونست این مشکلات هه به خاطر فرهنگ های نادرستمونه مثلا اینکه مرد سالاری باشه شما خانوما ویه طرفه نگاه نگاه میکنین چرا فقط مرد سالاری و تنبلی شوهر و ...رو میبینی چرا یه مهریه سنگین شیر بها
عروسی مجلل از همه بد تر اینکه مرد میاد خونه شما هم هی غر غر میکنید با حرفاتون اونو خورد میکنتین
فرهنگ ازدواج هم در مردان وهم در زنان اشتباه هست
یعنی چی که فقط خانوم مسعول خونه باشه یا یعنی چی که شما شریک زندگیتون رو خورد میکنید تحقیر میکنید
اگه درست ازدواج کنیم این مشکلات نخواهد بود
حرف من هم با پسر هاست هم با دختر ها ما وقتی ااداب ازدواج رو نمیدونیم نباید بگیم ازدواج بده
ازدوج هارو درست کنیم دیگه مشکل نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار