جریمه نقدی به جای تنبیه در مدرسه
کد خبر: ۱۶۵۸۷۷
تاریخ انتشار: 2019 December 23    -    ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مدیرکل آموزش و پرورش فارس از بررسی ابعاد موضوع جریمه نقدی در یکی از مدارس شهرستان خرم بید به جای تنبیه نشدن خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از بررسی ابعاد موضوع جریمه نقدی در یکی از مدارس شهرستان خرم بید به جای تنبیه نشدن خبر داد.

علی عسگر نجفی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تأیید اینکه در یکی از مدارس شهرستان خرم بید فارس اتفاقی نادر روی داده و از دانش آموزان در ازای تنبیه نشدن جریمه نقدی اخذ شده است، گفت: این موضوع در دست بررسی است و قطعاً با مرتکبان آن برخورد خواهد شد ضمن اینکه ممکن است رسانه‌ای در انعکاس این خبر دچار اشتباه شده باشد و موضوع کمک مردمی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش عدالت آموزشی را به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد: خوشبختانه در مقطع ابتدایی ٩٩.٤ درصد پوشش تحصیلی داریم و کار شناسایی دانش آموزان باقی مانده که بیش از ۵ هزار نفر هستند، در دستور کار قرار دارد.

به گفته مدیرکل آموزش و پروش فارس، این اداره کل از پهن پیکرترین آموزش و پرورش‌های کشور به لحاظ تعداد ادارات، دانش آموزان و نیروهای انسانی است.

نجفی با بیان اینکه کار در فارس ویژگی‌های خاص خود با توجه به فرهنگ‌های متفاوت و قومیت‌ها دارد، افزود: ٩٦٠ هزار دانش آموز هم‌اینک در فارس مشغول به تحصیل هستند در حالی که ٦٥ هزار نیروی انسانی در قالب ٩ هزار واحد آموزشی و ٥٩ اداره آموزش و پرورش مدیریت این دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی در عین حال گستردگی کار در استان فارس را نیازمند برنامه ریزی مناسب دانست و افزود: در حال حاضر اقدامات خوبی در حال پیگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به اینکه ٢٥ هزار دانش آموز این استان از مدارس شبانه روزی استفاده می‌کنند، عنوان کرد: ٧٠ هزار نفر از دانش آموزان ما از سرویس روستا مدرسه استفاده می‌کنند که این خود قدم بزرگی برای ممانعت از تحصیل آنها علی‌رغم همه محدودیت‌های مالی است.

١٧٠٠ نیروی جدید جذب شد

به گفته نجفی، برای شروع سال تحصیلی امسال ٩٦٠٠ نیروی انسانی کم داشتیم که با برنامه‌ریزی حدود ١٧٠٠ نیروی جدید در قالب حق‌التدریس، سرباز معلم، استفاده از معلمان در نوبت دوم و بازنشسته‌ها بخشی از کمبودها را تأمین کردیم.

وی بیان اینکه در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در حال حاضر ٤٢٠ پروژه فعال در حوزه فضای آموزشی داریم که ١٢٠ مورد آن را خیرین تقبل کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: ٢٥٠٠ کلاس درس نیز که فاقد تجهیزات گرمایشی استاندارد بودند، با اعتبار ٤١ میلیارد تومان تجهیز شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در مدارس دارای گاز لوله کشی، بخاری نفتی نیست، به برخی اقدامات شاخص این اداره‌کل طی سال‌های اخیر اشاره و عنوان کرد: راه‌اندازی کلاس‌های درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

‌مدیرکل آموزش و پرورش فارس با ابراز امیداوری نسبت به اینکه از ظرفیت بودجه ٩٩ در ساخت فضای آموزشی استاندارد استفاده شود، گفت: ۱۰۰ اتاق بازی در مدارس فارس راه‌اندازی و طرح شتاب بخشی در ٥ شهر و مناطق عشایری فارس نیز اجرایی شده است.

نجفی در راستای آسیب‌های اجتماعی و شیوع اعتیاد میان دانش آموزان از اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموز) خبر داد و بیان کرد: از آنجا که مسئولیت مبارزه با اعتیاد در میان جوانان و نوجوانان به این نهاد سپرده شده است، این طرح روی ٥٠ هزار دانش آموز فارسی در حال اجراست و دانش آموزان خطرپذیر، در معرض خطر و پرخطر شناسایی شده‌اند و همچنین ۱۸ دستگاه در این باره پای کار هستند.

اجرای طرح قاضی در مدرسه با همکاری معاونت پیشگیری دادگستری فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از نقش نیروی انتظامی در مناطق پر خطر و حاشیه‌ای در کاهش خطر اعتیاد تقدیر کرد و افزود: امسال طرح قاضی در مدرسه با همکاری معاونت پیشگیری دادگستری فارس در مدارس اجرا شد که قاضی‌های زبده در این مناطق حضور پیدا و ابعاد ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را برای دانش آموزان تبیین می‌کنند.

وی همچنین از شکل گیری کانون یاریگران زندگی در فارس در راستای مبارزه با اعتیاد دانش آموزان خبر داد و گفت: در حوزه نیروی انسانی نیز کارهای خوبی انجام و ١٨٦ دوره ضمن خدمت اجرا شده است.

نجفی با یادآوری اینکه در فارس مدرسه خشت و گلی وجود ندارد، در خصوص افزایش نرخ بنزین و بحث افزایش نرخ سرویس مدارس، گفت: برای اینکه تعللی در کار سرویس مدارس به وجود نیاید و رانندگان نیز انگیزه داشته باشند ۲۰ درصد حسن انجام کار سرویس مدارس که در پایان سال تحصیلی به آنها داده می‌شد در ابتدا به شرکت‌ها پرداخت شده که باید به رانندگان اعطا شود.

۲۰ زمین چمن مصنوعی در استان فارس ویژه مدارس به بهره برداری رسید

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، دست کم ۲۰ زمین چمن مصنوعی در استان فارس ویژه مدارس به بهره برداری رسید و ۳ استخر شنا افتتاح شده است در حالی که در شهرهای فسا و کازرون نیز استادیوم‌های ورزشی ویژه دانش آموزان تکمیل و راه اندازی شد.

نجفی درخصوص اینکه عنوان می‌شود بسیاری از مدارس استان فارس فاقد کتابخانه هستند، اعلام کرد: فضایی که در مدارس برای کتابخانه در نظر گرفته می‌شود معمولاً بدین شیوه است که کلاس‌ها دارای کتابخانه هستند و بخش بزرگی از فضاهای آموزشی با کتابخانه کلاسی پوشش داده می‌شوند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار