سازمان هواشناسی: فعلا خبری از باران نیست
کد خبر: ۱۶۵۸۱۴
تاریخ انتشار: 2019 December 23    -    ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی به کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی به کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد.

صادق ضیائیان با بیان اینکه با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده برای اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: از این رو افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت همچنان ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در این مدت با جنوبی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر به‌ویژه در نیمه غربی آن و استان اردبیل افزایش سه تا پنج درجه‌ای دما به همراه وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت.

ضیائیان با اشاره به اینکه از اواخر وقت چهارشنبه (۴ دی) و طی روز پنجشنبه (۵ دی) سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه سبب بارش در این مناطق خواهد شد همچنین طی روز جمعه (۶ دی) با تداوم فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور برای مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گفته وی از روز شنبه (۷ دی) از شدت بارش در نوار غربی کاسته می‌شود و شاهد بارش‌های پراکنده در این مناطق، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق خواهیم بود.

ضیائیان با اشاره به اینکه در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای سواحل شمالی کشور نیز بارش و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در این مدت بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به‌صورت برف است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳ دی) صاف و هوا آلوده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۴ دی) نیز صاف و هوا آلوده و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار