ابتکار جالب جوانان معترض لبنانی+عکس
کد خبر: ۱۶۵۸۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 23    -    ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
هزاران جوان معترض لبنانی یکشنبه شب و در آستانه‌ی ۲۵ دسامبر سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) در میدان‌های شهدا، ریاض الصلح و النجمه در مرکز بیروت تجمع و اعلام کردند: فرهنگ ما فرهنگ زندگی است.

هزاران جوان معترض لبنانی یکشنبه شب و در آستانه‌ی ۲۵ دسامبر سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) در میدان‌های شهدا، ریاض الصلح و النجمه در مرکز بیروت تجمع و اعلام کردند: فرهنگ ما فرهنگ زندگی است.

آنان در این گردهمایی مسالمت آمیز با تبریک روز میلاد و نیز آغاز سال نو میلادی به همدیگر، تاکید کردند: جنبش اصلاحی لبنان «جنبش خشم و غم» است و این جنبش به پیروان همه‌ی ادیان و طوایف تعلق دارد.

ابتکار جالب جوانان معترض لبنانی+عکس

صدها جوان از مناطق شمالی، شرقی و جنوبی لبنان یکشنبه شب خود را به گردهمایی مسالمت آمیز در مرکز بیروت رساندند.

جوانان درخت کریسمس متفاوت از سال‌های گذشته طراحی و برافراشتند و آن عبارت از خیمه‌ای بزرگ که آرزوهای پسران و دختران شهرهای مختلف برای سال جدید از جمله «میلاد لبنان جدید»، بر روی آن حک شده است.

این درخت خاص کریسمس را که شماری از هنرمندان و شهروندان با ذوق لبنانی طراحی کرده‌اند طی مراسم ویژه‌ای روشن شد و همزمان با آن، هنرمندان لبنانی مانند «یوری مرقدی» و «بدیع ابوشقراء» سرود ملی لبنان را به شکل زنده اجرا کردند و تجمع کنندگان با آن‌ها هم صدا شدند.

جوانان حاضر خاطر نشان کردند که امسال همزمان با جشن تولد حضرت مسیح (ع) جشن تولد لبنان جدید را هم برگزار و درخت متفاوت کریسمس را روشن می‌کنند.

به گفته‌ی آنان هزینه‌ی این درخت در همسنجی با درخت‌های کریسمس که شهرداری‌ها در مناطق لبنان برپا داشته‌اند بسیار پایین است و به کمک هنرمندان، نیکوکاران و شهروندان داخل و خارج این کشور ساخته شده است.

معترضان تاکید کردند که برپایی این نوع درخت کریسمس پیام آشکاری است برای حاکمیت و شهرداری ها که لازم نیست از بودجه‌ی بیت‌المال، هزینه‌ی کلان صرف درخت کریسمس شود.

برای نمونه آنان به ساخت و نمایش درخت کریسمس توسط شهرداری بیروت با هزینه‌ی ۳۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی، یک میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ و ۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ از بودجه ی عمومی اشاره کردند.

جوانان شعار «بودجه عمومی صفر شده است» و «سیاست‌های بانکی و پولی، لبنان را گرفتار بحران کرده است» سر داده و اعلام کردند که این جنبش ضد فساد، با تهدید و ترس عقب نمی‌نشیند.

در گردهمایی بیروت، جوانان بحث و جدل کلامی (شفاهی) هم داشتند و برخی از آنان خواهان بازگشت «سعد حریری» نخست وزیر پیشین و بعضی مخالف این بازگشت بودند. برخی خواستار انصراف «حسان دیاب» نخست وزیر منتخب از تصمیمش برای تشکیل دولت بودند و برخی تاکید کردند که باید به او فرصت داد.

گردهمایی مسالمت آمیز بیروت را برخی احزاب و گروه‌های مردمی و فعالان مدنی مانند نهضت لبنان، بیروت شهر من، لبنان اعتراض می‌کند، برای حقم‌، حزب سبز و فراکسیون ملی برپا کردند.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
6
در تظاهرات لبنان تا حالا چندنفرکشته شده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
مردم اینترنت مسئول هاشون رو قطع کردن که با هم ارتباط نداشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار