آیا مار پیتون می‌تواند انسان را ببلعد؟!
کد خبر: ۱۶۵۷۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 23    -    ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
موارد هجوم مار‌های غول پیکر به بومیان در جنگل‌های بارانی امری غیرممکن نیست. در پژوهشی که در سال ۲۰۱۱ میلادی و با استناد به مصاحبه با بومیان جزیره لوزون فیلیپین انجام شد، ۲۶ درصد مردان و ۲درصد زنان بالغ از حمله مار‌های غول پیکر نجات پیدا کرده اند، همینطور که شش تن در این جزیره توسط مار‌ها در بین سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۷۳ میلادی جان خود را از دست داده اند.

آیا مار پیتون می تواند انسان را ببلعد؟!

آیا مار پیتون می تواند انسان را ببلعد؟!اختصاصی «تابناک باتو» ـ آیا مار پیتون می‌تواند یک انسان بالغ را بکشد و ببلعد؟

بله، آن‌ها می‌تواند این کار را انجام دهند، اما چگونه!

در این‌گزارش به معروفترین ماجرای بلعیده شدن انسان توسط مار پیتون خواهیم پرداخت. در اندونزی یک مار زنی را بلعید. با وجود اینکه داستان زن اندونزیایی تا مدّت‌ها تیتر برتر روزنامه‌های دنیا شده بود، خیلی کم پیش می‌آید که پیتون انسان بالغ را ببلعد، البته این امر غیر ممکن نیست. استاد «دیوید پینینگ»، استاد زیست دانشگاه ایالت میزوری جنوبی می‌گوید چنین اتفاقی حتی در جنگل‌ها هم به ندرت رخ می‌دهد.

با وجود این، موارد هجوم مار‌های غول پیکر به بومیان در جنگل‌های بارانی امری غیرممکن نیست. در پژوهشی که در سال ۲۰۱۱ میلادی و با استناد به مصاحبه با بومیان جزیره لوزون فیلیپین انجام شد، ۲۶ درصد مردان و ۲درصد زنان بالغ از حمله مار‌های غول پیکر نجات پیدا کرده اند، همینطور که شش تن در این جزیره توسط مار‌ها در بین سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۷۳ میلادی جان خود را از دست داده اند.

آیا مار پیتون می تواند انسان را ببلعد؟!

بنا بر این ‌گزارش، یک زن اندونزیایی به نام «وا تیبا» ۵۴ ساله در یک شب تابستانی برای سرکشیدن به باغچه سبزیجات خود در یک منطقه سبز کوهستانی پر از مار خارج می‌شود و یک مار پیتون هفت متری در زمین ذرت او را غافلگیر می‌کند. روز بعد خانواده‌اش در جستجوی او برمی‌آیند و ماری با شکم متورم را می‌یابند. پس از کشتن و شکافتن شکم مار، تمام جسد زن را درون آن پیدا می‌کنند.

یکی از شاهدان می‌گوید اگر خانواده چند ساعت دیرتر مار را پیدا می‌کردند، مار همه وجود زن حتی استخوان هایش را هضم و فقط لباس هایش را دفع می‌کرد، زیرا مار‌ها دستگاه هاضمه منحصر به فردی دارند که می‌تواند تقریباً همه چیز را هضم کند.

آیا مار پیتون می تواند انسان را ببلعد؟!

یک بیولوژیست از دانشگاه لویزیانا می‌گوید پیتون‌ها می‌توانند همه شکار‌ها را به آسانی ببلعند. حیوانات مورد علاقه مارها، جوندگان و آهوان هستند، اما انسان شکار محبوب آن‌ها نیست، زیرا مربع بودن شانه انسان، باز کردن فک مار و بلعیدن او توسط مار‌ها را با سختی مواجه می‌کند.

مار‌ها شکار‌های کوچک را ترجیح می‌دهند، اما اگر طول آن‌ها بیش از شش متر باشد، به ساکنان جنگل و جگن هجوم می‌برند و آنان را می‌بلعند.

آیا مار پیتون می تواند انسان را ببلعد؟!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
27
عکس دوم خاطره ویژه خواران که شکمشون را با دلارهای نفتی و پاتک به بیت المال پر میکنند و برای هضم کردن بی خاصیت یه گوشه تو ویلاهاشون میفتن را تداعی میکنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار